1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Update time
Wil ik de witte buiten zetten voor duidelijker foto's te nemen van de raam...
Vind ik men sleutels niet meer...
Enige pluspunt is dat er geen sleutel van't huis aanhangt en dat hem veilig achter slot en grendel staat...
Gaan nog wat verder zoeken...
Wil ik de witte buiten zetten voor duidelijker foto's te nemen van de raam...
Vind ik men sleutels niet meer...
Enige pluspunt is dat er geen sleutel van't huis aanhangt en dat hem veilig achter slot en grendel staat...
Gaan nog wat verder zoeken...
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
eens lief naar uw vrouw lachen
die weet er misschien meer van

die weet er misschien meer van

-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Helpt niet...
Al geprobeerd...
Al geprobeerd...
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
sander swinkels nog eens gaan bezoeken...
en weer iets leuk op de kop getikt voor de originele blok.
slingerschot van PTS uit nen 309 turbo cupblok
zal waarschijnlijk beetje overkill zijn, maar beter voorkomen als genezen...


en weer iets leuk op de kop getikt voor de originele blok.
slingerschot van PTS uit nen 309 turbo cupblok
zal waarschijnlijk beetje overkill zijn, maar beter voorkomen als genezen...


Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
en we hebben chance aan de sleutelbos van dagelijkse hing blijkbaar reserve van deuren van gti...
totaal vergeten
2 dagen gezocht en niks gevonden, dus vervangen...
contactslotborging weg gefreesd
tankdop kapot gevrongen met schroevendraaier
en vervangen door 2 van een zelfde set...
dus we zijn er op vooruit gegaan... van 3 sleutels naar 2


2 dagen gezocht en niks gevonden, dus vervangen...
contactslotborging weg gefreesd
tankdop kapot gevrongen met schroevendraaier
en vervangen door 2 van een zelfde set...
dus we zijn er op vooruit gegaan... van 3 sleutels naar 2



Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Voila ik heb me wat verdiept in technische literatuur.
Meerbepaald de mythische 1.6 125pk pts kit.
Ze bestaat uit aangepaste 1.6 84er culasse.
Herfreesde klep zittingen en vergrote in en uitlaat kanalen
1.9 gti kleppen
1.6 115pk nokkenas
Versterkte koppakking
Verhoogde compressie
Ander bougies champion s6yc
Das dus den troep dat ik bijeen wil sprokkelen...
Zal voor een speciaal blok zorgen...
Tof om te zien dat een jaar na uitbrengen vd pts kit( februari 85), de nokkenas in de productie motoren terecht kwam...
Meerbepaald de mythische 1.6 125pk pts kit.
Ze bestaat uit aangepaste 1.6 84er culasse.
Herfreesde klep zittingen en vergrote in en uitlaat kanalen
1.9 gti kleppen
1.6 115pk nokkenas
Versterkte koppakking
Verhoogde compressie
Ander bougies champion s6yc
Das dus den troep dat ik bijeen wil sprokkelen...
Zal voor een speciaal blok zorgen...
Tof om te zien dat een jaar na uitbrengen vd pts kit( februari 85), de nokkenas in de productie motoren terecht kwam...
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
en belangrijkste ingreep niet vergeten: de verwijdering van de begrenzer want die 125pk's werden gehaald bij ongezond hoge toerentallen.
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Noop begrenzer bleef!
6700 is delicaat toerental, maar niet boven standaard begrenzer...
6700 is delicaat toerental, maar niet boven standaard begrenzer...
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
de 125pk is op 6900 terwijl de begrenzer op 6700 werkt
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Huidig blok heeft ook al 7200 toeren aangetikt in het doortrekken...(op toerenteller)
Nergens in technische verslagen wordt aanpassing aan ECU vermeld.
Zou het sterk vinden dat ze dat nergens vermeldt hebben...
Zal morgen den Hayens eens nalezen of ik max toerental kan vinden.
Nergens in technische verslagen wordt aanpassing aan ECU vermeld.
Zou het sterk vinden dat ze dat nergens vermeldt hebben...
Zal morgen den Hayens eens nalezen of ik max toerental kan vinden.
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
is wat ik hier lees in de boek van peugeot hé 

-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Ge hebt gelijk. Excuseer jurgen.
Ecu werd vervangen door een die begrenst was op 7000 toeren ipv 6500 toeren.
Vind wel straf dat ze dat nergens in onderdelen lijst hebben vermeld...
Dus een extra ECU moet ik ook nog zoeken...
Ecu werd vervangen door een die begrenst was op 7000 toeren ipv 6500 toeren.
Vind wel straf dat ze dat nergens in onderdelen lijst hebben vermeld...
Dus een extra ECU moet ik ook nog zoeken...
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
http://www.2dehands.be/autos/peugeot/20 ... 29183.html
Doeme hé iemand zin om te sponseren?
Ideale donor...
Doeme hé iemand zin om te sponseren?
Ideale donor...
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Nu ben ik niet zo thuis in de 205 gti, maar met uitzondering van de motor die weinig kilometers heeft (wat niet garandeert dat hij goed is) is er aan die gti toch nog weinig bruikbaars dat die vraagprijs verantwoord, of sla ik de bal hier helemaal mis?



-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Vrij ver eigenlijk...
Wat ik er van zou recupereren:
Mechaniek en body:
Papieren en nrs
Speciale bodemplaat met smalle midden tunnel pre 86er
Chassisbeen lv met sproeiervat etc.
Kofferklep pre 86 met gti spoiler
Stuggere achteras
Gti voortrein
Korte versnellingsbak
Cardans
Speciaal schakelmechanisme
180a motorblok
Uitlaat lijn
Glaswerk
Spiegels
Naftbak plus pomp
Interieur:
Zetels in redbare staat begint vanaf 200€ set laten maken moet ge1000a1500€ tellen
Deur panelen vind ge niet
Zonnekleppen evenmin
Dashboard met middenconsole 100-150€
Cstijl bekledingen zonder sleuf gat voor rol gordels achter 50€
Gordel set 50 a 75€
Vierkante stuur Schakelaars 50€
Stuur 50€
En dan vergeet ik waarschijnlijk nog nen hoop...
De doorsnee gti heeft niet de zeldzame stukken als van ne 84 - 85er.
Voor die reden onder andere was de mijne ook gesloopt... De onderdelen zijn quasi onvindbaar of onbetaalbaar...
Wat ik er van zou recupereren:
Mechaniek en body:
Papieren en nrs
Speciale bodemplaat met smalle midden tunnel pre 86er
Chassisbeen lv met sproeiervat etc.
Kofferklep pre 86 met gti spoiler
Stuggere achteras
Gti voortrein
Korte versnellingsbak
Cardans
Speciaal schakelmechanisme
180a motorblok
Uitlaat lijn
Glaswerk
Spiegels
Naftbak plus pomp
Interieur:
Zetels in redbare staat begint vanaf 200€ set laten maken moet ge1000a1500€ tellen
Deur panelen vind ge niet
Zonnekleppen evenmin
Dashboard met middenconsole 100-150€
Cstijl bekledingen zonder sleuf gat voor rol gordels achter 50€
Gordel set 50 a 75€
Vierkante stuur Schakelaars 50€
Stuur 50€
En dan vergeet ik waarschijnlijk nog nen hoop...
De doorsnee gti heeft niet de zeldzame stukken als van ne 84 - 85er.
Voor die reden onder andere was de mijne ook gesloopt... De onderdelen zijn quasi onvindbaar of onbetaalbaar...