advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

sparco

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door sparco »

Knap ;)
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

ferm die carport en goed breed wat ik ook belangrijk zou vinden!!!
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

idd ferm gemaakt !
Steven

Bericht door Steven »

Merci!

@Lander: Yups, eigen ontwerp en eigen makelij. :)
Steven

Bericht door Steven »

Ondertussen 105.000km op de teller en de laatste dagen gemerkt dat de wiellager linksvoor niet meer helemaal fris is, durft op sommige banen serieus van zich te laten horen.

Dit jaar wordt hij ook 9 jaar, dus de distributieriem mag ook wel eens gewisseld worden. Beter een jaar te vroeg dan een week te laat... :)

Conclusie: we weten weer waar we ons mee bezig moeten houden. 8)

Edit: 04/05

Vandaag ook nog eens een paar uur uitgetrokken om hem nog eens netjes te poetsen. Bijna 4 uur bezig geweest, maar het resultaat mag er wezen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst de auto vanbinnen gestofzuigd en het leer gevoed. Stofzuigen viel wel mee, aangezien ik dat minstens 1 keer per week doe, het leer voeden nam wat meer tijd in beslag, dat had ik namelijk niet meer gedaan sinds vorig jaar augustus. :oops:
Daarna de auto grondig gewassen en gedroogd en voorzien van een laagje wax, dan kan hij er normaal weer tegen voor de rest van het seizoen. Daarna alle ruiten nog eens netjes nagelopen met een doekje en wat ruitenspray en Rain-X! Was ook alweer even geleden, zal helpen dat ik terug vlotjes naar buiten kan kijken. :Y
Natuurlijk ook de velgen niet vergeten en de banden weer netjes zwart gemaakt.

Iemand misschien een aanrader qua product om dit te doen? Ik gebruik nu "No Touch Wet'N Protect" spray, op zich geen verkeerd product, brengt makkelijk aan, is vrij goedkoop en blijft vrij lang qua resultaat, maar als nadeel dat je meestal de eerste keer dat je gaat rijden wat "wegwerp" spetters op de auto krijgt, zelfs als ik hem naveeg met een doek en daarna nog een nacht laat staan om in het rubber te trekken. Meestal los ik dit op door een dag de velgen en banden te doen, en de dag daarna pas de auto te wassen. :D
Jethro

Bericht door Jethro »

Zo, die is proper gewassen 8)
Staat echt super op die velgen!
Knappe carport ook, goed werk geleverd
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Knappe wagen. En die velgen staan er echt goed onder. 8)
Steven

Bericht door Steven »

Afgelopen lang weekend nog eens een paar uur in de auto geïnvesteerd. De distributieriem en wiellager rechtsvoor zijn vervangen. Hij kan er dus weer een aantal kilometer tegenaan. :D

Eerst de fusee er maar onderuit geworsteld

Afbeelding

Daarna de d-riem onder handen genomen

Afbeelding

Eigenlijk het hardst liggen aanmodderen met de multiriem... Het begon al met het feit dat ik de verkeerde riem en spanner had. Blijkt dat er op deze een strechtfit riem met vaste looprol ligt... Waar haal je op donderdag 14 mei, een nationale feestdag, dan nog een andere? In het riemenmagazijn natuurlijk. :mrgreen:

Afbeelding

Het heeft zo zijn voordelen om in een automaterialenzaak te werken. :+ Maar dan komt de aap uit de mouw, hoe leg je zo'n riem zonder het hulpstuk om hem op de poulie te trekken... Maar na veel wroeten is hij er dan toch opgeraakt.

En een paar uur nadien stond hij alweer terug op zijn 4 poten

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

goe gewareked!!
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Knap :Y

Daar begin ik niet aan. Dat is iets voor mijne garagist. :lol:
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

De db riem zag er ook redelijk roestig uit, motor zal wel een stukje stiller draaien nu he :Y

en idd, welke aap dat ze hoofdinginieur gemaakt hebben toen ze die stretched belt hebben ingevoerd weet ik niet, maar ik wens el veel jeuk en korte armkes toe...

zelfs met het juiste gereedschap is dat nog sukkelen...
Steven

Bericht door Steven »

Nog een paar pics van het wiellager avontuur:

Natuurlijk eerst het fuseelichaam onder de auto uit gehaald.

Afbeelding

Gelukkig is mijn vader nogal vlot met een draaibank, dat levert dan een mooi setje bussen op om de lager er uit en in te persen. :mrgreen:

Afbeelding

Oude lager eruit geperst

Afbeelding

En daarna de nieuwe er terug in

Afbeelding

Vorig jaar heb ik een interieur uit een XSI gestoken, maar de deurpanelen waren toen niet bij dat interieur. Ik heb er dus nog steeds de gewone standaard deurpanelen in met het stof op de armsteun.
Ik hield marktplaats al een hele tijd in de gaten tot ik een setje tegenkwam met lederen bekleding, maar de meesten waren me te duur of hoorden bij een compleet interieur. Laatst toch een setje kunnen kopen voor een nette prijs.

Het leer is in heel mooie staat, de rest van de panelen was wat minder, maar daar passen we wel een mouw aan. Ik heb de lederen inzetstukken van de oude deurpanelen gehaald en ga ze overzetten op mijn huidige. Ik weet dus weer wat te doen de komende dagen. :Y

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

fijn dat ge allemaal dat gerief hebt, maakt het allemaal toch zo makkelijker. Ik kan hier weinig zelf doen hier op de oprit. Zeker zo'n dingen van aan de ophanging te werken.
GT'tje

Bericht door GT'tje »

:shock: Dat is gewoon een hele werkplaats! Knap. :Y

Veel plezier met die zijpanelen!. Maar als ik zie hoe je uitgerust bent, zal dat geen probleem zijn, denk ik. :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag met de auto toch maar eens een garage opgezocht, je kan namelijk niet alles zelf doen. :mrgreen: Met het warmere weer van de laatste dagen gemerkt dat de airco niet meer helemaal ijskoud koelde, eerder middelmatig fris dus maar eens een airco-onderhoud laten doen. Na het onderhoud raakt de uitstroomlucht weer aan 6°. Dat is dus ook weer in orde voor een paar jaartjes. Laat de zomer maar komen. 8)
Gesloten

Terug naar “30x”