advertentie Nova reclame

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

508 en 5008

Moderator: P-unit

807-508SW

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door 807-508SW »

GT'tje schreef:Ik hoop dat Haria Grijs ook gaat meevallen.
Toen ik 'mijn' 508 SW koos, stonden er 2 Haria Grijze Citroëns C5 GPS Business Plus in stock bij Citroën.

Schitterende kleur, gedistingeerder dan zwart.

Dus dat zal 100% meevallen!
807-508SW

Bericht door 807-508SW »

jurgen_s schreef:enfin de keuze is groot en eens je begint met wax/sealant producten is de keuze heel groot en zijn ze allemaal goed (maar ik neem nooit meguiars omdat het te duur is voor hetgeen het maar is).
Pffff, raak uit al die produkten maar aan uit.....

Heb ook wel eea thuis staan, meer van Sonax dacht ik - ooit 'ns 'n serie'tje op eBay D gekocht.
Donny
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Donny »

Knap 8)
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Ik kan niet ophouden met die foto's te bekijken. Mooie wagen! Hoe is het JBL systeem? Ben benieuwd om nog wat meer ervaringen van jou te horen.
Octa+

Bericht door Octa+ »

I'm in love :drive... Wat een cruiser... Aangename motor, leuke automaat, schakelpeddels zijn geweldig! Interieur is zeer aangenaam vertoeven, topzetels. Rijhouding geweldig. JBL soundsystem is subtiel maar geweldig in z'n hoogstaande geluidskwaliteit. Niet te zwaar, niet te zacht, net goed. Akoestisch glas vooraan eveneens een aanrader! Panoramisch dak is zeer aangenaam. Ook even achteraan plaats genomen en ook meer dan ruimte genoeg. De persoon in het midden heeft geen last van een middenconsole! Verder moet ik nog het een en het ander uitzoeken van de multimedia.

Weet er trouwens iemand of je de apps aan de praat krijgt via je iphone? Ik kan in de bluetooth instellingen weldegelijk web instellen maar krijg dan foutmelding.

Kortweg: top!
marcdtm

Bericht door marcdtm »

Proficiat met je nieuwe wagen en veel veilige kms.

Het panoramisch dak is top, de kinderen houden ervan.

Als de ik het dochtertje van mijn schoonzus meeneem is het eerste wat ze vraagt of het dak open mag en dan zit ze altijd naar buiten te kijken.

Voor het onderhoud heb je al tips gekregen van Jürgen of je kan ook nog kiezen voor een coating waardoor je enkele jaartjes gerust bent en je auto zo goed als krasvrij blijft.

:)
Octa+

Bericht door Octa+ »

jurgen_s schreef:wax heb je in verschillende vormen: je kan kiezen voor vloeibare.

daarvan heb ik deze: http://www.carclean.nl/product/Mothers_ ... 016_100220

of in vaste vorm
daarvan heb ik deze:

http://www.carclean.nl/product/Mothers_ ... 011_101711
en deze
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... PB8_100714
en deze
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?m ... _id=100252

of je kan gaan voor een sealant ipv een wax. Blinkt iets minder maar gaat langer mee.
Ik heb deze
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... P32_101227

enfin de keuze is groot en eens je begint met wax/sealant producten is de keuze heel groot en zijn ze allemaal goed (maar ik neem nooit meguiars omdat het te duur is voor hetgeen het maar is).

Jurgen, hoe breng je die sealant aan? Veel werk?
Octa+

Bericht door Octa+ »

ok, ervaring met D, S en M stand (inclusief de schakelpeddels):

Eerste indrukken:
- D: even moeten wennen aan de ideale 'duw' op de pedaal om de acceleraties en schakelmomenten te kennen/in te schatten, maar zeer aangename overbrenging, vlot opschakelend. Bij stadsverkeer met veel terugschakelen, bochten, ed... kiest hij vlug de juiste verhouding, al vind ik hier de S-stand beter daar hij langer een bepaalde versnelling aanhoudt. Dit ligt mss wel aan mijn rijstijl :)
- S: duidelijk verschil met D, ongeacht de kracht op de pedaal blijft hij een versnelling beduidend langer aanhouden. Echt heel hoog toeren klimt hij enkel bij volgas (enkel getest bij warme motor (lees: olietemp op 90°C)).
- M: pook schakelt in de juist richting, namelijk opschakelen is trekken :)! Schakelt ook supersnel. Je voelt vij vol accelaratie de overbrengingen bijna niet, gevoelsmatig zelfs minder dan in D of S.
- Schakelpeddels: leuk speelgoed en eveneens zoals M zeer vlot en snel met ook hier weer gevoelsmatig minder voelbare overbrenging (mss omwille van hoger toerental bij schakelen? :mrgreen: ).

Kortom: prima automaat met voldoende opties voor iedere rijstijl! omwille van de 6 verhoudingen zijn de peddels goed bruikbaar. In mijn ervaring met de recentere 8-traps automaten waren deze compleet nutteloos omwille van de te snelle verhoudingen waardoor je niet efficient(er) bent tov D of S.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

sealant is gewoon heel dun aanbrengen met applicatiedoekje en daarna onmiddellijk afwrijven met microvezeldoek

whipe on, whipe off
Octa+

Bericht door Octa+ »

karate kid :mrgreen:
Donny
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Donny »

mooi verslag van de automaat 8)
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

de trend van alsmaar meer verhoudingen gaat uiteindelijk eindigen in een CVT
wat dus al lang bestaat maw

automaten zijn zo goed geworden dat ik er nu ook sterk aan denk om met de volgende voor automatisch te gaan. Enkel het dood moment vanuit stilstand houdt me nog wat tegen of valt dat met deze ook heel goed mee?
Octa+

Bericht door Octa+ »

Goh Jurgen: het dood moment... eigenlijk moeilijk om te beantwoorden want dit is eerder een gevoelsmatig iets.

Ik begrijp wel wat je bedoelt met dood moment, maar dit is eerder gewenning en dat probeerde ik daarstraks wat te beschrijven met 'de duw' op de pedaal. Ik denk zelfs eerder dat het 'dood' moment van de dieselmotor zelf komt ipv van de automaat. (turbo pikt op bij 2000rpm op papier dacht ik). Nu de combinatie 2 liter, 180 pk en 400 nm ism deze automaat filteren het 'dood' moment naar mijn gevoel zo goed als helemaal weg, ook vanuit stilstand. Van stilstand vol aan gaan, gaat in no time... 0-100 sprintje tegen een BMW 1-reeks (118d) was peanuts :mrgreen: , ik heb enkel S gebruikt en zelfs geen volgas om vlot eerst weg te zijn en rustig voor de 'in de bak roerende' 20'er voor te blijven :mrgreen: .

Dus moraal van het verhaal: proefondervindelijk uitzoeken of maw testrijden... dit is echt iets persoonlijk en zeker geen dealbreaker wat mij betreft!

Thx voor sealant tip btw ;)
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Mooi verslag van de automaat. En blij te lezen dat de automaat je bevalt.

@Jurgen_s: ik begrijp wat je bedoeld. Mijn vader had vroeger een 607 met de 2.2 HDI en 4-gang automaat. Daar was dat "dood" moment idd merkbaar. Maar ik vermoed met een zesbak dat probleem minder groot is. Ook zijn de automaten een stuk moderner geworden hè. Als ik de mijne heb, laat ik daar ook nog iets over weten.
marcdtm

Bericht door marcdtm »

jurgen_s schreef:de trend van alsmaar meer verhoudingen gaat uiteindelijk eindigen in een CVT
wat dus al lang bestaat maw

automaten zijn zo goed geworden dat ik er nu ook sterk aan denk om met de volgende voor automatisch te gaan. Enkel het dood moment vanuit stilstand houdt me nog wat tegen of valt dat met deze ook heel goed mee?
Opgepast hé, want eens je een automaat hebt wil je niet meer naar een manuele overschakelen. Ik ben aan mijn tweede toe, en mijn vrouw wil ook niets anders meer, zij heeft een polo gekocht met dsg 7 traps automaat

Met een automaat doet het je niets wanneer je in de file staat, behalve het feit dat je niet op tijd op je bestemming zult zijn maar anders de max.....
Gesloten

Terug naar “50x”