2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Weer leuke updates [emoji106]
Ik had al langer last van condens in het rechterachterlicht, maar dan bedoel ik ook echt gewoon condens. Toen ik gisteren het achterlicht er uithaalde om een defect lampje te vervangen schrok ik dan ook van de plas water die in de behuizing stond!

Ik heb niet kunnen uitvogelen waar het binnen komt want het lekt er ook nergens uit, ik heb het meerdere keren 360 graden gedraaid in alle richtingen en komt er alleen uit via de openingen waar de lampjes in zitten... Dus maar even op zoek naar eentje dat wel waterdicht is.

Ik heb niet kunnen uitvogelen waar het binnen komt want het lekt er ook nergens uit, ik heb het meerdere keren 360 graden gedraaid in alle richtingen en komt er alleen uit via de openingen waar de lampjes in zitten... Dus maar even op zoek naar eentje dat wel waterdicht is.

De originele geluidsinstallatie in een 307 is zoals algemeen bekend, niets om van onder de indruk te zijn. Stoor ik me al langer aan dus heb ik daar maar eens een begin aan gemaakt en een actieve subwoofer gekocht.

Een pioneer TS-WX210A. Over het algemeen lees ik hier veel positieve ervaringen van. Ik wil er niet echt een discobar van maken, maar iets voller mag het geluid wel wat mij betreft.
Ben nog aan het twijfelen om hem onder de voorstoel te steken of in de koffer. Iemand ervaring met de plaatsing van een actieve subwoofer? En dan bedoel ik vooral qua oriëntatie? Qua inbouw is de handleiding vrij duidelijk.
Eventueel in een later stadium ook de deurspeakers nog aanpakken, maar dat zien we dan wel weer. Eerst deze er maar eens inbouwen.

Een pioneer TS-WX210A. Over het algemeen lees ik hier veel positieve ervaringen van. Ik wil er niet echt een discobar van maken, maar iets voller mag het geluid wel wat mij betreft.
Ben nog aan het twijfelen om hem onder de voorstoel te steken of in de koffer. Iemand ervaring met de plaatsing van een actieve subwoofer? En dan bedoel ik vooral qua oriëntatie? Qua inbouw is de handleiding vrij duidelijk.

Eventueel in een later stadium ook de deurspeakers nog aanpakken, maar dat zien we dan wel weer. Eerst deze er maar eens inbouwen.

eerlijk gezegd had ik met de deurspeakers begonnen want als die spelen hoort ge karton en geen kardon
-
- Pug Driver
- Contacteer:
dacht dat voor bas het niet uitmaakte waar je uw woofer zet, bas gaat toch door heel de auto ? 

best in de koffer, toch zeker bij een hatch, bij een break zal het misschien minder 'helpen', maar met de sub in de -gesloten- koffer krijg je over het algemeen een voller/dieper effect mits de koffer eigenlijk als kist dient.
onder/achter de zetel heb ik al altijd minder gevonden.
maar zoals Jurgen zegt, ik was ook begonnen met de speakers en bij voorkeur versterkt (er zijn voldoende extreem compacte 4kanalers op de markt momenteel)
onder/achter de zetel heb ik al altijd minder gevonden.
maar zoals Jurgen zegt, ik was ook begonnen met de speakers en bij voorkeur versterkt (er zijn voldoende extreem compacte 4kanalers op de markt momenteel)
Vandaag nuttig bezig geweest en de Pioneer in de auto gebouwd. Na een beetje passen en meten van het plan afgestapt om hem onder de passagiersstoel te steken omwille van de hoogte. Onbelast was er pakweg 3cm vrije ruimte, maar als er iemand op de stoel ging zitten zakt hij tot op de subwoofer en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Verder naar de koffer dus. Nu hangt hij links achteraan. Komt eigenlijk niet slecht uit, want hier loopt ook de stroomvoorziening voor de trekhaak (4mm²) en de geschakelde plus kan hier makkelijk afgetakt worden van de 12v aansluiting. Ook een massapunt is vlot voorhanden.
De signalen van de luidsprekers voor de aansturing hebben we afgetakt aan de stekker in de B-stijlen, zoals op een ander forum aangegeven. De afstandsbediening voor de sub ligt in de middenconsole, vlak binnen handbereik, om de gain en frequency te regelen.
Mijn vader heeft twee mooie beugels gemaakt waardoor de sub stevig vast hangt. Ondertussen heb ik dan de halve auto afgebroken om de kabels te trekken.
Plaatje bij het praatje:

Qua geluid ben ik heel tevreden met het resultaat. Ik had niet verwacht om met deze sub zoveel te winnen, maar hij voldoet meer dan aan de verwachtingen.
Misschien dat ik in de toekomst de luidsprekers nog aanpak, maar voorlopig heb ik hier geen nood aan. Het geluid is nu echt veel voller en de sub speelt verbazingwekkend laag. Echt een mooie update die ik iedereen kan aanraden.
Verder naar de koffer dus. Nu hangt hij links achteraan. Komt eigenlijk niet slecht uit, want hier loopt ook de stroomvoorziening voor de trekhaak (4mm²) en de geschakelde plus kan hier makkelijk afgetakt worden van de 12v aansluiting. Ook een massapunt is vlot voorhanden.
De signalen van de luidsprekers voor de aansturing hebben we afgetakt aan de stekker in de B-stijlen, zoals op een ander forum aangegeven. De afstandsbediening voor de sub ligt in de middenconsole, vlak binnen handbereik, om de gain en frequency te regelen.
Mijn vader heeft twee mooie beugels gemaakt waardoor de sub stevig vast hangt. Ondertussen heb ik dan de halve auto afgebroken om de kabels te trekken.
Plaatje bij het praatje:

Qua geluid ben ik heel tevreden met het resultaat. Ik had niet verwacht om met deze sub zoveel te winnen, maar hij voldoet meer dan aan de verwachtingen.
Misschien dat ik in de toekomst de luidsprekers nog aanpak, maar voorlopig heb ik hier geen nood aan. Het geluid is nu echt veel voller en de sub speelt verbazingwekkend laag. Echt een mooie update die ik iedereen kan aanraden.

mooie inbouw van de sub
Heel proper gedaan zo.
Mooi gedaan
. Ik had hier ook al voor gekeken, maar aangezien ik al een versterker in de auto had zitten heb ik daar een kleine sub bij op aangesloten. Dat kleine beetje extra bas doet voor mij ook voldoende.

Stilaan aan het rondkijken voor banden voor rond de Lincancaburs, maar ik raak er maar niet uit. Enerzijds was ik heel tevreden over de Goodride's die ik een half jaar rond de challengers heb gehad, waren spotgoedkoop en gewoon goed, maar niet uitzonderlijk.
Ook even aan het rondkijken geweest voor het merk Barum, de Bravuris 2 heb ik onder de 407SW en dit is echt een sublieme band, zowel qua rijeigenschappen als qua slijtage (35.000km en nog bijna 5mm profiel), maar in de maat 225/40/18 hebben ze dit type niet, enkel de bravuris 3HM, dus dat zou nog afwachten worden...
Daarnaast ook nog aan het kijken geweest voor de Michelin Pilot Sport 3, de Dunlop Sportmaxx RT, de Vredestein Ulrac Cento en de Goodyear eagle F1.
Mijn persoonlijke ervaringen met Michelin, niet dit bandtype, zijn niet super, nogal hard, neiging tot onderstuur op nat,...
Dunlop is voor zover ik deze al gehad heb nogal slijtagegevoelig.
Vredestein heb ik ook al eerder gehad, de sporttrack 3 dan, en die was ook fantastisch goed.
Goodyear heb ik zelf geen ervaring mee...
Iemand die hier zijn ervaringen kan delen over een van de bovenstaande bandentypes?
Keuze genoeg alleszins...
Ook even aan het rondkijken geweest voor het merk Barum, de Bravuris 2 heb ik onder de 407SW en dit is echt een sublieme band, zowel qua rijeigenschappen als qua slijtage (35.000km en nog bijna 5mm profiel), maar in de maat 225/40/18 hebben ze dit type niet, enkel de bravuris 3HM, dus dat zou nog afwachten worden...
Daarnaast ook nog aan het kijken geweest voor de Michelin Pilot Sport 3, de Dunlop Sportmaxx RT, de Vredestein Ulrac Cento en de Goodyear eagle F1.
Mijn persoonlijke ervaringen met Michelin, niet dit bandtype, zijn niet super, nogal hard, neiging tot onderstuur op nat,...
Dunlop is voor zover ik deze al gehad heb nogal slijtagegevoelig.
Vredestein heb ik ook al eerder gehad, de sporttrack 3 dan, en die was ook fantastisch goed.
Goodyear heb ik zelf geen ervaring mee...
Iemand die hier zijn ervaringen kan delen over een van de bovenstaande bandentypes?
Keuze genoeg alleszins...

-
- Pug Driver
- Contacteer:
Conti sport contact 5, Uniroyal rainsport 3 of Dunlop sport bleu respons ( test van verschillende autobladen).
In die volgorde, of indien u meer voorkeur geeft aan lage rolweerstand, Dunlop op 1.
Heb zelf nu Goodyear F1, zijn goed, maar snel versleten. ( De F2 is nu uit).
Hier kunt ook nog eens rondneuzen http://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=9&t=10525
De europese normen b.v. C/A houden maar rekening met enkele factoren
In die volgorde, of indien u meer voorkeur geeft aan lage rolweerstand, Dunlop op 1.
Heb zelf nu Goodyear F1, zijn goed, maar snel versleten. ( De F2 is nu uit).
Hier kunt ook nog eens rondneuzen http://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=9&t=10525
De europese normen b.v. C/A houden maar rekening met enkele factoren
ik heb Fulda sportcontrol opliggen op men 18"ers en ik ben daar enorm tevreden van.
stukken beter dan conti en uniroyal die ik vroeger had.
stukken beter dan conti en uniroyal die ik vroeger had.

De CSC5 lagen rond de lincancaburs toen ik ze kocht. Was ik niet tevreden van, liggen niet mooi op de velg door een te smal loopvlak, veel rolgeluid en gaven weinig vertrouwen op nat wegdek. Kan aan het profiel liggen dat toen nog maar tussen de 2 en 3mm lag.
De Dunlop blue response vind ik nergens terug in de maat die ik nodig heb.
De Uniroyal rainsport 3 vind ik qua profiel niet mooi. Wat mij stoort is dat het profiel aan de ene kant anders loopt dan aan de andere. En dan bedoel ik niet dat ze assymetrisch zijn, maar als je twee banden vb. links op de auto legt loopt de V-vorm naar achter toe. De 2 andere die rechts liggen, hebben dan de V-vorm naar voor lopend. Net zoals de Vredestein Ultrac Sessanta... Er zullen veel mensen zijn die zich daar niet aan storen, maar ik wel... beetje autistisch misschien?
Over de Fulda's heb ik al vaker goede dingen gehoord, staan momenteel ook op 1 bij autobandentest.com
De Dunlop blue response vind ik nergens terug in de maat die ik nodig heb.
De Uniroyal rainsport 3 vind ik qua profiel niet mooi. Wat mij stoort is dat het profiel aan de ene kant anders loopt dan aan de andere. En dan bedoel ik niet dat ze assymetrisch zijn, maar als je twee banden vb. links op de auto legt loopt de V-vorm naar achter toe. De 2 andere die rechts liggen, hebben dan de V-vorm naar voor lopend. Net zoals de Vredestein Ultrac Sessanta... Er zullen veel mensen zijn die zich daar niet aan storen, maar ik wel... beetje autistisch misschien?

Over de Fulda's heb ik al vaker goede dingen gehoord, staan momenteel ook op 1 bij autobandentest.com
-
- Pug Driver
- Contacteer:
Csc3 kan men niet vergelijken met Csc5.
Was in de test, samen met uni, de beste in de regen.
Test van half versleten banden zou eens interessant zijn.
Was in de test, samen met uni, de beste in de regen.
Test van half versleten banden zou eens interessant zijn.