advertentie Automotive Group reclame

2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Lander

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Lander »

Ik vind deze velgen vele mooier [emoji15]

Wel chapeau, die 307 staat er heel mooi bij. En zoals gezegd van voor een ietsje lager.
Steven

Bericht door Steven »

Thanks voor de comments. 8) Ben er zelf ook tevreden mee.

Verlaging zal er uiteindelijk wel komen maar ik ga er nog even over tobben. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen verschillende merken en mogelijkheden.

Eibach heeft nog steeds mijn voorkeur maar die hebben alleen een verlaging 30/30. Achteraan vind ik hem eigenlijk wel goed liggen, en als ik zowel voor als achter verlaag met 3 cm lijkt het mij dat je optisch nog altijd hetzelfde effect zal hebben dat hij voor veel te hoog ligt.

H&R heeft dan weer een set 30/15 wat mij op zich mooi lijkt, maar zoals Jurgen in een ander topic al aanhaalde is het nog maar de vraag of hij met H&R effectief 3cm zal zakken voor, want 3 cm is echt wel het minimum...

Of H&R heeft ook een kit 60/40 ultralow, maar die is eigenlijk niet voor de break en ook al niet voor de dieselmodellen dus daar is de uitkomst al helemaal een vraagteken...

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Eibach set en dan monteer ik enkel de voorste veren en laat ik hem achter standaard. Op het nederlandse 307 forum zijn verschillende voorbeelden die stuk voor stuk tevreden zijn, zowel van de verlaging als van rijeigenschappen nadien met Eibach verlagingsveren.

In februari moet hij toch gekeurd worden, dat laat ik nog doen op originele veren en daarna zal het er wel van komen...
Darl'mat
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Heeft Weitech geen
Steven

Bericht door Steven »

Waarschijnlijk wel. Daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Misschien ben ik me wel aan het blindstaren omdat de H&R/Eibach al zwart/donker zijn en ik me de moeite dus kan besparen van ze zwart te spuiten of poederlakken. :) Goeie ervaringen met Weitec?

Vandaag de challengers al helemaal proper gemaakt zodat Erwin (Lido Tyres) er morgen de winterbanden kan rondgooien. Eens kijken hoe goed hij zijn vak verstaat. :mrgreen: Zou normaal wel moeten meevallen, al het gewicht is er al af, ze zijn al ontvet en echt absoluut brandschoon. 8) Zelfs de binnenventielen zijn er al uit. :Y Meer kan ik niet doen zonder bandenmachine. :+

Ondertussen al een paar dagen op de 18" velgen aan het rondrijden en qua comfort moet je dan toch een serieus stuk inboeten. :shock: :D Ik heb trouwens ook de indruk dat ze aanlopen bij volledig insturen. Nog even goed bekijken...
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

heb ooit weitec spiralen onder de 406 gehad, dat reed zelfs beter als die ultra low H&R als van ons ellen op de 307 (niet dat t een vergelijking is ne 406 met ne 307...)
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag bij Erwin de winterbanden laten optrekken. Fijne gast. Werkt secuur en volgens afspraken, daar hou ik wel van. 8)

Vandaag trouwens ook verlagingsveren besteld. H&R 35/15 :+
Steven

Bericht door Steven »

Al sinds ik hem gekocht heb zitten er in de karakterlijn van de bestuurdersdeur 3 deukjes. Morgen komen ze langs om die er uit te halen. Twee ervan zouden er volgens hen zo goed als zeker 100% uitgehaald kunnen worden, eentje is wat dieper, daar konden ze niet garanderen dat hij volledig smetteloos werd, maar goed we wagen het er op. Beter zal het alleszins wel zijn. :Y

Ondertussen ook nog nieuwe naafkapjes gekocht voor de Lincancabur velgen en een setje matten besteld voor de 307. 8)
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

morgen foto's posten: voor en na :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

U vraagt, wij draaien! 8) De foto's zijn misschien niet super duidelijk, maar beter dan geen beeld. :D

Voor

Een lelijke deuk vlak achter de klink. :evil:

Afbeelding

En nog twee kleintjes tussen de spiegel en de klink

Afbeelding

Na

Afbeelding

Terug helemaal strak! 8)

Afbeelding

Op de karakterlijn van de achterdeur zaten ook twee kleine deukjes, die zijn er ook uit. Ik had ze zelfs nog niet echt opgemerkt, pas met de lamp erop viel het op. Ook nog een op de motorkap die er sinds kort in zat. 8)

Op de rechtse dorpel zat er ook een, maar die hebben ze er maar voor pakweg 90% uitgekregen omdat ze er niet langs binnen aan kunnen. Er waren nog een hele hoop andere oplossingen, maar dat bekijk ik nog wel eens.

Al bij al ben ik weer een tevreden man en staat de 307 weer iets meer naar mijn goesting. En dat is het belangrijkste. :D
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

kunstenaars zijn het :Y
Lander

Bericht door Lander »

sjieke dinge,

en hoeveel was dat? als ge dat wilt zeggen? anders via pb
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

da's meestal per bluts dat die rekenen, tenzij ge het op voorhand met de persoon op een akkoord kunt gooien
Steven

Bericht door Steven »

Normaal tellen ze inderdaad per deuk apart, ik heb voor 7 deukjes, ofjah 6 en 3/4 want die ene ging er niet volledig uit, €160 betaald. ;) Wel boter bij de vis...

Prijs vooraf vastleggen is moeilijk want de motorkap vb. is aluminium en deukt heel moeilijk uit, ook de deuk achter de klink was een hele vieze... op foto viel ze misschien wel mee, maar daar zat echt een V in naar beneden toe... Smerige lowlifes die te lomp zijn om op een parking uit hun auto te kruipen. Ze zouden beter ergens anders gaan staan... Ze geven wel een richtprijs maar je kan ook goedkoper uit zijn. :Y Goede afspraken maken goede vrienden. :+

Nette service wel, komen ter plaatse, auto achter in de hal gezet op het werk dus geen verlof moeten nemen en niet moeten wachten. 8)

Ik zou zeggen ik geef zijn nummer, maar ik denk niet dat ze tot in uwe regio komen, ze hebben werk zat aan deze kanten. :shock:
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Mooi, dit staat bij mijne ook nog op de planning, maar eerst nog wat andere dingen.
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag de Challengers in de wax gezet en voorzien van nieuwe centercaps.
De kleur van deze centercaps is identiek aan de poederlak, de oude types zijn iets meer naar het zilver toe, hier zit wat meer grijs in, staat beter zo. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wachten op slechter weer. :mrgreen:

Ook nog een andere goodie-doos meegebracht. 8)

Afbeelding

Komen er normaal wel pas begin volgend jaar onder... of het moet zijn dat ik mij niet meer kan inhouden. :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “30x”