Bij deze stel ik mijn nieuw gekochte bolide aan jullie voor. Al 13 jaar ben ik een Peugeot rijder wat begon met een nieuw gekochte 206 welke ik na een jaar of 3 stevig heb verbouwd tijdens mijn “tuning” periode.
Wat begon met een standaard 206 XS werd een parelmoer witte uitvoering met alle toeters en bellen zowel van binnen als buiten…dat waren mooie jaren.

Deze heb ik in totaal 6 jaar gereden en ben toen beland in een standaard 206 via mijn werkgever. Deze heb ik laatst na ruim 280.000km verkocht en ben op zoek gegaan naar een vervanger.
Een Peugeot 308 werd mij een weekend meegegeven als proefrit en na een kleine onderhandeling met de dealer werd het een nieuwe Peugeot 308 in Premiere uitvoering met het 1.6THP blok welke 155pk geeft.
Deze uitvoering was op voorraad in de mijn gewenste kleur Blanc Nacré en moest alleen nog worden voorzien van mooi 18”lichtmetaal!
Inmiddels 3000km gereden en het bevalt mij meer dan prima! Heb al een paar kleine details aangepast aan de auto, zo heb ik de kentekenplaat met de dealerreclame vervangen en de type aanduiding van de achterklep gehaald. Lekker clean zo!

Voor de toekomst heb ik nog wel enkele aanpassingen die ik graag nog ten uitvoer breng:
- herprogrammatie van het motormanagement systeem (190pk / 300Nm);
- lederen interieur (lichtbruin);
- 19" velgen zoals op de Concept 308 "R", wordt momenteel uitgezocht of dat past op de standaard 308 qua steekmaat incl. het rempakket aan de voorzijde met de rode Peugeot Sport remklauwen.