Jones schreef:zeg ik ook niet he
maar die heeft 190pk en ik maar 163pk en toch hield ik hem bij.
hoe komt dit dan?
Omdat die oude BMW 530d letterlijk een overzetboot is van 1700kilo, die dingen zijn echt niet snel te noemen... Probeer eens een nieuwe 530d, daar komen de M3's nog niet aan eens die gechipped zijn.
dus een gechipte RCZ een RS bijhouden? hij zal die misschien een stuk kunnen volgen maar ook maar tot een bepaalde snelheid dan.
net zoals ik op de snelheid van 210 niet meer mee kon.
Ofwel hebt ge geluk gehad en is diene slecht geweest in het hernemen (niet teruggeschakeld of turbogat ofzoiets), ofwel was die RS waar ge tegen gereden hebt mss nog ene geweest zijn waarvan het motormanagement nog niet van aangepast was door Volvo (ja, Volvo). Dan halen die hun 300pk bijlange niet en halen die max een 230pk (opnieuw in een kas van +1500kilo).
Normaal met hun 300pk doen die 6 seconden naar de 100 in ideale omstandigheden, maar ik ken iemand met zo ene en die is zelfs gechipped en da ding doet 0-100 in't beste geval op 6,2 seconden, gene vette dus
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
... Teveel Pk op de voorwielen is hier vooral de boosdoener.
er is ook verschil hoe ge rijd he. op de rcz meeting op Spa vorig jaar vroegen ze ook aan mij of hij gechipt was (Joske stond er zelfs bij) omdat niemand van die 156 THP of 200 THP of Hdi's mij kon volgen.
aan wat ligt dit dan?
Chauffeur (dit is de grootste factor, als ge niet kunt rijden dan moogt ge een Bugatti Veyron hebben, dat maakt niks uit dan). Ook hoe "gereed" de autos waren voor het circuit (banden en ophanging en remmen etc...). Ge moet niet de snelste auto hebben om te winnen op een circuit, daar moet ge net "technisch" rijden.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)