1975 - Peugeot 304 S Cabrio - wimv
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
blij dat mijne tele-assistance gelukt is anders had den HAS ook op de remork terug gekomen
sjieke aankoop alleen hoop ik wel dat de plannen voor de RCZ nu niet veranderen of vertragen
sjieke aankoop alleen hoop ik wel dat de plannen voor de RCZ nu niet veranderen of vertragen
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
Dank je wel, Wesly
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
Owhla, troubles in 407-land? Ik dacht trouwens dat een 407 1.6hdi maar 1000kg geremd mocht trekken? Sjieken aankoop verder!
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
een egr klep die het liet afweten.
fich'ke uittrekken en probleem opgelost. voorlopig.
en ik hou mij van den domme den 304 weegt maar 850kg dus dan mag da. de remorque tel bij mijn wiskunde niet
fich'ke uittrekken en probleem opgelost. voorlopig.
en ik hou mij van den domme den 304 weegt maar 850kg dus dan mag da. de remorque tel bij mijn wiskunde niet
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
Tja, als goeie katholiek moogt ge ook niet vloeken, hé
Op mijn keuringspapier staat dat ik 1500 kg mag trekken (geremd), dus welke politieman weet dat er in de handleiding van de 1.6 Hdi slechts 1000 kg staat???
Gene enkele dus
En zoals Jones het al zegt: een EGR-klep die blijft openstaan, kan veel miserie brengen. Seffens eens openleggen.
@Jones: gij zijt al serieus erin gevlogen
PS: hier slaapt hij dus (let vooral op de originele 1e nummerplaat)
Op mijn keuringspapier staat dat ik 1500 kg mag trekken (geremd), dus welke politieman weet dat er in de handleiding van de 1.6 Hdi slechts 1000 kg staat???
Gene enkele dus
En zoals Jones het al zegt: een EGR-klep die blijft openstaan, kan veel miserie brengen. Seffens eens openleggen.
@Jones: gij zijt al serieus erin gevlogen
PS: hier slaapt hij dus (let vooral op de originele 1e nummerplaat)
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
vandaag nog wat verder gedaan.
en de multiriem.
de eerste keer dak die op die manier zie zitten. had het nog nooit gezien zo.
vond het al raar dat de alternator en starter enal rechts zat terwijl de distributie links zit.
maar is een fijn blokje om aan te werken.
heb tot hiertoe nog geen enkele vijs/moer/bout moeten afslijpen, alles komt goed los (2 wel afgebroken).
dus als het zo blijft gaat het een leuke restauratie worden
en de multiriem.
de eerste keer dak die op die manier zie zitten. had het nog nooit gezien zo.
vond het al raar dat de alternator en starter enal rechts zat terwijl de distributie links zit.
maar is een fijn blokje om aan te werken.
heb tot hiertoe nog geen enkele vijs/moer/bout moeten afslijpen, alles komt goed los (2 wel afgebroken).
dus als het zo blijft gaat het een leuke restauratie worden
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
Mooi,ik hou de updates int oog.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
gekke fransmannen he
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
Dat bedoelde ik eigenlijk, op mijn keuringspapieren staat dat hij maar 1000kg geremd mag trekken. Vandaar mijn vraagDedonax schreef:Tja, als goeie katholiek moogt ge ook niet vloeken, hé
Op mijn keuringspapier staat dat ik 1500 kg mag trekken (geremd), dus welke politieman weet dat er in de handleiding van de 1.6 Hdi slechts 1000 kg staat???
Gene enkele dus
Serieus rare constructie wat betreft dieje V-riem!
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
idd rare constructie.
op sommige dingen denk je van: hey das slim gezien, zeker voor die tijd.
maar andere dingen denk je dan van: tja typisch peugeot
zoals de gardebou's vooraan, die hangen onderaan vast met 1 vijs vooraan en 1 achteraan maar aan de kant van de deur zitten wel 3 bouten onder het dashbord met van die lijm over.
maar het kom wel goe
op sommige dingen denk je van: hey das slim gezien, zeker voor die tijd.
maar andere dingen denk je dan van: tja typisch peugeot
zoals de gardebou's vooraan, die hangen onderaan vast met 1 vijs vooraan en 1 achteraan maar aan de kant van de deur zitten wel 3 bouten onder het dashbord met van die lijm over.
maar het kom wel goe
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
ik zie wat vliegroest, maar eigenlijk ook niet meer dan dat
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
idd Jurgen. veel vliegroest maar op een paar plaatsen (blijkbaar de gekende bij 304) is hij goed doorgeroest.
maaaaarrrr, nieuw speelgoed gekocht vandaag.
een mig lasapparaat met alle toebehoren en een compressor die 8bar geeft met alles erop en eraan.
ook een profesionele uitdeukset besteld om de deuken eruit te halen.
is dezelfde set die ik vroeger ook gebruikte dus kan ikzelf de carrosserie gaaf zetten voor te spuiten.
morgen de motor is volledig demonteren se (hopelijk )
maaaaarrrr, nieuw speelgoed gekocht vandaag.
een mig lasapparaat met alle toebehoren en een compressor die 8bar geeft met alles erop en eraan.
ook een profesionele uitdeukset besteld om de deuken eruit te halen.
is dezelfde set die ik vroeger ook gebruikte dus kan ikzelf de carrosserie gaaf zetten voor te spuiten.
morgen de motor is volledig demonteren se (hopelijk )
Re: 1975 - Peugeot 304 S Cabrio - Jones
vandaag niet verder geraakt dan de koppeling.
de drukplaat zit zo vast dat ik ze niet loskrijg. en omdat het zondag is ben ik maar gestopt, kwou niet gaan zweten
ook de thermostaat eraf gehaald, en die ziet er maar roest uit.
er zat wel nieuwe pakking tussen maar binnenin was het helemaal roest.
ook eens gekeken naar de banden nu ik de wielen eraf had. DOT code: 0772
foto'kes
de ring van de koppeling (niet goed te zien maar zit vol krassen en 2 putjes dus zal ook nieuw worden)
en zo staat men kot erbij en de rekken waar de onderdelen inkomen te liggen, evenals een fotoke van de mig en compressor.
de drukplaat zit zo vast dat ik ze niet loskrijg. en omdat het zondag is ben ik maar gestopt, kwou niet gaan zweten
ook de thermostaat eraf gehaald, en die ziet er maar roest uit.
er zat wel nieuwe pakking tussen maar binnenin was het helemaal roest.
ook eens gekeken naar de banden nu ik de wielen eraf had. DOT code: 0772
foto'kes
de ring van de koppeling (niet goed te zien maar zit vol krassen en 2 putjes dus zal ook nieuw worden)
en zo staat men kot erbij en de rekken waar de onderdelen inkomen te liggen, evenals een fotoke van de mig en compressor.