Ik heb juist een 205'ke cabrio overgekocht van men zus, omdat ik het zo zonde vond om het door te verkopen aan iemand anders.
het is een peugeot 205 c1 van 1991, een 1.4. 75pk.
iemand enige tips voor onderhoud,
en wat ik er eventueel zou kunnen aan veranderen.?
Ik heb wel interesse in tuning, maar heb er zelf geen verstand af, wordt samen met men schoonbroer gedaan, natuurlijk niet overdreven,
vermits ik ook met een kindje zit, en ook de orginaliteit van de wagen zo niet wil verliezen.
alle hint en tips zijn welkom.
Eventueel ook interesse in overkoop van materiaal.
1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
Moderator: P-unit
1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
Laatst gewijzigd door melleke op do 15 mar 2012, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio c1 - melleke
Welkom hier.
In verband met foto's posten: Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dat eenvoudig doet.
In verband met foto's posten: Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dat eenvoudig doet.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
qua tuning zou ik het simpel houden, geen spoilers ofzo, mss een mooi velgje en een lichte verlaging...
qua onderhoud; regelmatig koelvloeistof en olie wisselen en dan zijn die blokjes bijna niet stuk te krijgen
qua onderhoud; regelmatig koelvloeistof en olie wisselen en dan zijn die blokjes bijna niet stuk te krijgen
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
Welkom
qua tuning: ik zou allesinds er een xs dashboard plaatsen ( denk dat xs dash makkelijker is dan gti ), en andere zetels.
Buitenkant mooi opkuisen, ik spreek mijn eigen bumpers tegen maar een 205 is vrij hoekig, dus een vloeiende lijn bumper staat niet snel.
Goedkoop kan je eventueel gti onderbumpers steken
Voor velgen moet je wel oppassen, GTI/CTI hebben grotere wielkasten. Ikzelf heb ook gti maat steken en dat schuurt achteraan, met gewicht achterin gewoon constant. Bandenmaat niet-gti tov gti scheelt ook. Dus gti banden = rode keuringskaart
qua tuning: ik zou allesinds er een xs dashboard plaatsen ( denk dat xs dash makkelijker is dan gti ), en andere zetels.
Buitenkant mooi opkuisen, ik spreek mijn eigen bumpers tegen maar een 205 is vrij hoekig, dus een vloeiende lijn bumper staat niet snel.
Goedkoop kan je eventueel gti onderbumpers steken
Voor velgen moet je wel oppassen, GTI/CTI hebben grotere wielkasten. Ikzelf heb ook gti maat steken en dat schuurt achteraan, met gewicht achterin gewoon constant. Bandenmaat niet-gti tov gti scheelt ook. Dus gti banden = rode keuringskaart
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
195/45 R15 op gti velg en dat past perfect
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio c1 - melleke
Joske schreef:Welkom hier.
In verband met foto's posten: Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dat eenvoudig doet.
ok, dank je wel, is bij deze gelukt
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
bedankt iedereen voor de reactie, ben zo een beetje aan het int oog houden op google, hoe of wat ik er zo kan aan veranderen.
Nu is er eigenlijk een nieuw probleempje opgedoken,
nu blijkt er een alarm in te zitten, dat ik aan/uit kan doen met een sleuteltje,
maar nergens is er een contact voor dit.
Wel zit er rechts van men stuur een lampje dat het alarm aangeeft.
Weet er soms iemand waar dit contact zou kunnen zitten?
thx
Nu is er eigenlijk een nieuw probleempje opgedoken,
nu blijkt er een alarm in te zitten, dat ik aan/uit kan doen met een sleuteltje,
maar nergens is er een contact voor dit.
Wel zit er rechts van men stuur een lampje dat het alarm aangeeft.
Weet er soms iemand waar dit contact zou kunnen zitten?
thx
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
bij mijn ouders zat dat in de tijd onder de motorkap terhoogte van de relais kast daar ik weet niet of dat daar ergens zit bij jou natuurlijk
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
bij mij hangt mijn alarm tegen het schutbord gevezen, naast het expansievat van het koelwater. Zit een plastieken afdekzakje over, en daar zit een contact op bij mij. Dat dient om het alarm uit te schakelen, of het alarm te kunnen inschakelen. Dan moet je nog met de afstandsbediening het activeren als je de wagen sluit normaal.
Alamr staat bij mij altijd uit omdat het kuren had na al die jaren, alleen start onderbreker bij mij nog
Alamr staat bij mij altijd uit omdat het kuren had na al die jaren, alleen start onderbreker bij mij nog
Re: 1991 - Peugeot 205 Cabrio cj - melleke
rowley zegt: vooraan ietsje lager ( gti of verlaging -3) en een blinkend wiel naast die van een gti heb je nog een ruime keuze hoor