pistool voor grondlak nemen (de goedkope werken dus ook). Maw 1.4 doorspuitopening.
Kopen kunt ge in de carrosseriewinkels. Ik weet niet of ge er eentje aan uw kanten hebt. Ik ga mijn gerief tegenwoordig halen in geel (car repairs in diest is helaas al een paar jaar weg). Ik weet niet of zutendaal ver van u afligt, want naar het schijnt moet er daar een hele goede zitten (
www.autocomfort.be). Merk is niet zo belangrijk. Vraag de persoon aan de balie wat hij aanraadt. Een product in de middenrange van prijs zal nooit slecht zijn.
Epoxy is trouwens niet goedkoop, zelfs vrij duur eigenlijk. Maar ge zijt wel gerust.
Voor gewoon plaatwerk dat niet verroest is geweest, zou ik gewone 2 componenten grondlak gebruiken. Goedkoper, alsook een zeer goede bescherming. Maar daar is het wel eerst plamuren en dan pas lakken.
En met spuiten is het zeer belangrijk van goed te ontvetten. Ook voor het zandstralen moet ge zien dat werkelijk alle vetresten weg zijn. Anders worden die vetresten mee in de poriën van het metaal gezandstraald (met schuren net hetzelfde). Lak die op een vettige ondergrond wordt aangebracht gaat niet dezelfde hechtingskracht kunnen geven dan lak op een normale ondergrond.
Ge kunt ontvetter meenemen uit die winkel (maar die gaat vrij duur zijn), ofwel een paar andere goedkopere ontvetters combineren. Ik gebruik simpele ontvetter van in de auto5, en werk af met wasbenzine. Nog nooit geen visogen (vet dat samentrekt in uw lak en daar een putteke achterlaat) gehad in de lak trouwens.