advertentie Le Vin du Bâché reclame

1993 - Peugeot 309 - Steven

Moderator: P-unit

Steven

Bericht door Steven »

EINDELIJK gevonden waar hij lekte! koelvloeistof bleef contstant een beetje dalen... een rubberen verbindingsslang aan de achterkant van de blok had een scheurtje en bij gas geven spoot het er in een straaltje tussenuit, maar bij stationair draaien lekte hij niet, dus nooit echt gevonden... Zat wel op een heel vervelende plaats, achteraan het blok achter het expansievat (juist?) van de uitlaat. Dus dat vatje er in een keer maar afgelaten. Ik merk totaal geen verschil van geluid of invloed op eender welke prestaties dus...

In een keer ook een schakelaar voorzien om de ventilators handmatig in te schakelen want dat gebeurt niet altijd automatisch... Natuurlijk kwam ik er nadien pas achter dat we nog een nieuwe temperatuurvoeler hadden liggen, maar toen was hij al terug afgevuld en ontlucht, dus het zal voor een andere keer zijn...

Voor de rest ondertussen weinig verandert. Ik moet nog altijd mijn grille gaan halen bij flappy en door de drukte is het er nog altijd niet van gekomen om hem ergens binnen te doen om de neus te laten spuiten... Die staat dus nog wat schots en scheef, maar het kan ermee door.
Steven

Bericht door Steven »

zo, das lang geleden. De laatste tijd serieus druk, dus weinig dingen gebeurt. Wel laatst 2 nieuwe remklauwen op de kop kunnen tikken, en aangezien de remblokken toch aan vervanging toewaren heb ik ze vorige week maar in een keer gemonteerd samen met een nieuw setje blokken.

fotootje om het leuk te houden :P
Afbeelding

Vandaag ook maar ff naar de keuring gereden en hij is weer goedgekeurd voor een jaar. Wel 20% verschil op de remmen. linksvoor en rechtsachter krachtiger dan de andere, dus wrs. de hoofdremcilinder? achja, dat zien we dan wel weer.

Ik rijd dus nog een jaartje 309! 8)
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Zou kunnen. Maar kan net zo goed een slechte ontluchting zijn aan 1 kant, of een obstructie in de leiding, of een zuiger die een beetje lekt en dus z'n druk nie kan houden....
Steven

Re: Steven's pug 309

Bericht door Steven »

Hopla! Zoals al gemeld zit er de laatste tijd weer een vervelend bijgeluid in de ophanging. Na een aantal suggesties gaan we dus eens kijken of het misschien in de topmounts zit. Ik had nog nieuwe schokdempers, veerschotels, stofhoezen en bumpstops liggen. Een setje veren had ik ook nog wel en de topmounts heb ik nieuw besteld. Er staan dus 2 nieuwe veerpoten klaar om eens te proberen. Nu alleen nog tijd en goesting vinden om ze deronder te steken.

Afbeelding

Vorige week een post van Hans gelezen en nogal letterlijk "het licht gezien". Dus ook maar besloten om gele lampen in de 309 te duwen. Ik heb gele H4 lampen gebruikt van het merk Neglin (met afneembaar geel kapje trouwens, art.nr. N14030, moest iemand interesse hebben) en voor de standlichtjes heb ik kleine gele silicone kapjes gekocht. (Ook van Neglin, art. nr. N15047).

De gele standlichtjes kreeg ik vrij goed op foto, de gele H4's minder...

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog H3 lampen besteld, wel geen gele maar type "gold", kijken hoe dat er uitziet in de mistlampen... wordt vervolgd...

Moest er iemand interesse hebben, kmoest die silicone kapjes per 10 nemen, dus kheb er nog een paar over...
Afbeelding
Gertjan

Bericht door Gertjan »

Mooi zo,
Ik ben ook al een tijdje aan het denken aan / zoeken naar gele lampen.
Ik heb wel interesse in een aantal van die gele silicone kapjes.

gr. Gertjan
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag de ander veerpoten er is ondergestoken maar het geluid is er nog... volgende stap, de rechtse cardanas vervangen. Ik kan voor nen deftige prijs GKN's krijgen, maar dat zijn gereviseerde zeker? Iemand ervaring mee? Origineel peugeot 250/300 euro?
joffrey

Bericht door joffrey »

Yeah poto geel lampen :)
Ik heb de zelfde op mijn 306 maar de lampen komen uit VS.
Goed gezien de kleine kapjes :)
peugeotlover
Contacteer:

Bericht door peugeotlover »

GKN wordt orgineel ook gebruikt :wink:
KrisKe

Bericht door KrisKe »

Gkn is niet slecht :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Ok, nieuwe theorie! Gisteren weer alles aant nakijken geweest omdat ik het nog altijd niet gevonden heb, dus terug op de put gezet... Nu viel mij precies op dat de vork die de onderste motorsteun met het subframe verbindt nogal scheef zit en het subframe raakt... Dus mijn theorie: de rechtse motorsteun is de geest aant geven en is wa ingezakt, daardoor raakt de onderste vork het subframe en maakt zo'n vervelend geluid... Klinkt plausibel toch?

Morgen is een collectie motorsteunen bestellen! Kwaad kan het toch nie om die is te vervangen met meer dan 300.000km op de klok!
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag de heel collectie motorsteunen gestoken... Wel een hoop rammelkes uit het dashboard, maar het kloppen is er nog... Dus toch maar een rechtse aandrijfas bestellen... iemand ooit problemen gehad met de tussenlager? Zou het daar in kunnen zitten?
seune

Bericht door seune »

zelf nog geen ervaring mee maar al wel gehoord van partners enz..
cardan koppen misschien speling ? speling op de bevestiging van subframe misschien ? renault heeft daar nogal eens last van en van een 205 word het frame nogal is rot in de hoeken langs binnekant van de vouw
Jethro

Bericht door Jethro »

Zeg, wat voor een geklop is het eigelijk?
Sorry als ik er heb over gelezen.
Ik zit zelf ook met een soort geklopt, meestal als ik achteruit rij.
Voor de rest een sympathieke 309, die gele lichten zijn een knap detail ;)
Steven

Bericht door Steven »

Echt een droge knots van ijzer op ijzer... Maar ik vind het raar want in de bochten hoort ge hem helemaal niet... En het is eigelijk vooral bij hevige gaswissel, dus vb in een keer de pedaal loslaten en bij dingen zoals vb. goten of putten in de baan...
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

uitlaat of cat die ergens tegen botst?
(subframe ofzo)
Gesloten

Terug naar “30x”