gino 205 rallye en 106 gti
Moderator: P-unit
maandag den 22e is het D-DAY
dan gaat hij naar de tesbank om afgesteld te worden
vandaag is rondgebeld en ontdekt dat de naftpomp massa-geschakeld wordt via de ecu (dat ik hier zelf niet aan gedacht heb ). dus dat even aangepast en nu werkt het
vandaag eveneens nieuwe cardanassen besteld en al eentje gemonteerd.
de komende dagen nog een paar dingen aan doen en dan staat hij klaar om terug op de baan te komen
dan gaat hij naar de tesbank om afgesteld te worden
vandaag is rondgebeld en ontdekt dat de naftpomp massa-geschakeld wordt via de ecu (dat ik hier zelf niet aan gedacht heb ). dus dat even aangepast en nu werkt het
vandaag eveneens nieuwe cardanassen besteld en al eentje gemonteerd.
de komende dagen nog een paar dingen aan doen en dan staat hij klaar om terug op de baan te komen
enja , vandaag was het dus zover
in nederland aangekomen met een auto dat zelfs nog niet op zichzelf kon blijven draaien en dus ook in totaal maar 5 minuten thuis heeft gedraaid.
en na ongeveer anderhalf uur draaide hij al ongeveer normaal op ralentie.
maar de motor begon stillaan olie te lekken , langs het kleppendeksel , daarna langs de distributiekap , langs het carter , ..
overal waar vloeibare pakking was gebruikt om af te dichten begon hij te lekken.
de motor moet dus terug open en met andere vloeibare pakking in elkaar gestoken worden.
maar aangezien het ver rijden was naar de testbank, wou ik toch nog ff verder gaan , zodat hij toch al wat normaal kon draaien.
dus na ongeveer 3 uur de eerste testrun , resultaat: 138pk op 6000 toeren, daarna gaf de krukassensor geen signaal meer
dus nog eens geprobeerd , en exact hetzelfde , vanaf 6000 toeren viel het signaal van de krukassensor weg.
en deze laatste run was net eentje teveel , de olie liep er langs het carter uit en het was dus gedaan voor vandaag.
morgen gaat de motor terug open, het probleem met de krukassensor proberen op te lossen, en dan binnenkort terug naar de testbank rijden voor de finishing touch te leggen aan de programmatie van de ecu.
in nederland aangekomen met een auto dat zelfs nog niet op zichzelf kon blijven draaien en dus ook in totaal maar 5 minuten thuis heeft gedraaid.
en na ongeveer anderhalf uur draaide hij al ongeveer normaal op ralentie.
maar de motor begon stillaan olie te lekken , langs het kleppendeksel , daarna langs de distributiekap , langs het carter , ..
overal waar vloeibare pakking was gebruikt om af te dichten begon hij te lekken.
de motor moet dus terug open en met andere vloeibare pakking in elkaar gestoken worden.
maar aangezien het ver rijden was naar de testbank, wou ik toch nog ff verder gaan , zodat hij toch al wat normaal kon draaien.
dus na ongeveer 3 uur de eerste testrun , resultaat: 138pk op 6000 toeren, daarna gaf de krukassensor geen signaal meer
dus nog eens geprobeerd , en exact hetzelfde , vanaf 6000 toeren viel het signaal van de krukassensor weg.
en deze laatste run was net eentje teveel , de olie liep er langs het carter uit en het was dus gedaan voor vandaag.
morgen gaat de motor terug open, het probleem met de krukassensor proberen op te lossen, en dan binnenkort terug naar de testbank rijden voor de finishing touch te leggen aan de programmatie van de ecu.
gisteren een volledige dag gewerkt om de motor terug goed te krijgen.
en hij lekt geen olie meer nu .
ook een andere krukas sensor gestoken en mijn bedrading verandert ( ik had de bedrading van de krukassensor met in elkaar gedraaide kabels gedaan , en heb het nu verandert naar een kabel met afscherming).
en hij gaat nu wel door tot 7500toeren.
juist nog 1 probleempje nu , ik hoor nog een tikkend geluid van onder het kleppendeksel, dus waarschijnlijk een klepstoter dat kapot is , of geen olie krijgt ofzo
binnenkort zien dat ik dat nog kan oplossen en dan kan hij terug naar de testbank.
en hij lekt geen olie meer nu .
ook een andere krukas sensor gestoken en mijn bedrading verandert ( ik had de bedrading van de krukassensor met in elkaar gedraaide kabels gedaan , en heb het nu verandert naar een kabel met afscherming).
en hij gaat nu wel door tot 7500toeren.
juist nog 1 probleempje nu , ik hoor nog een tikkend geluid van onder het kleppendeksel, dus waarschijnlijk een klepstoter dat kapot is , of geen olie krijgt ofzo
binnenkort zien dat ik dat nog kan oplossen en dan kan hij terug naar de testbank.
ik vrees ervoor , ik heb er nu toch al een paar keer mee gereden , en het is nog altijd duidelijk te horen. dus vant weekend mag hij nog is open.
hoe kan ik eigenlijk zien welke stoter er juist versleten is? ik heb al is iets gelezen dat ge het merkt doordat ge deze dan kunt indrukken, maar meer weet ik er ook niet over
hoe kan ik eigenlijk zien welke stoter er juist versleten is? ik heb al is iets gelezen dat ge het merkt doordat ge deze dan kunt indrukken, maar meer weet ik er ook niet over
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
omdat als ge er van ne andere motor inzet, en die kleppenspeling zou groter zijn (dus klepstoter heeft zich te groot gemaakt) blijft u klep een beetje openstaan
de olie kan er in maar niet terug uit he
an als die leeg zijn moet die zich helemaal terug oppompen en zo de speling na wat draaien van de motor, de speling wegwerken
de olie kan er in maar niet terug uit he
an als die leeg zijn moet die zich helemaal terug oppompen en zo de speling na wat draaien van de motor, de speling wegwerken