Ik had een paar weken geleden de filter nog eens proper gemaakt. De filter wel zelf heel goed uitgekuist zodat die terug groen zag, maar het in elkaar steken was een haast klusje. Sindsdien reed de auto niet altijd even goed. Soms had ik het gevoel dat ik er een prop moest doorduwen eer ik deftige respons kreeg.
Vandaag heel de boel maar gedemonteerd en terug deftig (lees op mijn gemak) terug in elkaar gestoken. Ik heb ook de ophangingsbeugel meer naar voor gezet om teveel trillingen uit te schakelen.
Daarna testrit gaan maken en alles was weer normaal: terug soepel onderin de toerentallen en trekt mooi door zonder schokken.
Blijkbaar werd er ergens valse lucht getrokken en geraakte daardoor de lmm in de war. Enfin... opgelost dus.
En de banden ook niet.
Ga ik op het internet kijken komt de conti al bijna even duur uit, maar niet gemonteerd en zonder velgen. De banden dragen trouwens het winterteken, dus geen ordinaire M+S banden.
Bij garage Kenens was de montage op velgen inbegrepen en werden ze ook op de auto gezet. Dat laatste heb ik nu niet gedaan gezien de uitzonderlijk warme dagen.
Wou ik met velgen dan zat ik voor dezelfde prijs aan een setje Nokian. Op zich heel goed in de sneeuw, maar bij regen scoren ze heel wat minder dan de Conti's.
Mooi gebaar van Peugeot dus, ook al zullen ze er hun broek zeker niet aan scheuren...