advertentie Nova reclame

Peugeot 407 en 607 worden 1 model --> 508

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

zoals dikwijls maken of kraken de velgen de rest van de auto

op de laatste foto voor mij geen geslaagde velgen dus...
Gtiler
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:18
Locatie: breendonk

Bericht door Gtiler »

ze zullen wel andere velgen ng hebben zekers
en anders kunde ng altij andere velgen kopen
maar ik geef toe, da soort velg is idd niet echt knap
Pug power
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/676/bannergtilerkc5.png[/img][/url]
rallye_driver
Berichten: 368
Lid geworden op: za 15 jul 2006, 16:13
Locatie: maasmechelen
Contacteer:

Bericht door rallye_driver »

Een RCZ velg he...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

t is weer wennen, toen ik de eerste keer de 607 zag wist ik ook niet wat denken, toen ik de eerste keer de face lift van de 406 zag, vond ik em hondslelijk (en nu rij ik er mee :roll: )

mijne eerste indruk als ik de fotos van autoweek zie, de voorkant vind ik dik geslaagd, veel grillekes, details qua karakterlijntjes enzo
maar de achter kant is wat "glad" mist precies zo een stootlijst op de bumper ofzo en die chroom strip is ook maar om het geheel wat te breken...

maar toch,ik kijk er zeker naar uit om hem in t echt te zien 8)
M Roels
Berichten: 452
Lid geworden op: do 08 jul 2010, 17:44
Locatie: Zele

Bericht door M Roels »

ja heel knappe wagen die 507 (volgens de foto's dan), wil hem liever eens in het echt zien :P

En voor alle duidelijkheid: Duitse merken zoals Audi, BMW, Mercedes zijn premiummerken, deze auto's zijn gebouwd met de bedoeling van lang mee te gaan, kwaliteit af te leveren... zoals de bouwkwaliteit die redelijk hoog ligt, maar daarom betaal je ook meer in de garage (zoals je iets bv. aan de onderkant van de wagen moet vervangen kan het zijn dat de uitlaat er af moet) deze beginnen veel geld te kosten wanneer je wat opties wil.. hun waarde blijft ook een stuk langer.
Hetgene ook niet te onderschatten valt is de technologie die bij de duitsers heel ver gevorderd is (maar waar je ook wel nog voor betaald) en meestal is deze nog zeer betrouwbaar ook.
VW is geen premiummerk maar heeft een hoge bouwkwaliteit daarom dat VW onder de premiummerken hangt. Opel kiest er dan voor om de goedkopere toer op te gaan.
De merken Citroën, Peugeot, Renault, Opel, Ford, Fiat, Seat, Skoda, Lancia,... daarin tegen leveren heel degelijk materiaal aan betaalbare prijzen met een heel goede basisuitrusting. Op motorisch vlak kun je bij deze merken niet echt zware machines kopen (uitzondering van speciale versies van een bepaald model) maar leveren wel goede prestaties af. En deze zijn ook een pak makkelijker te onderhouden en kwa onderhoudskosten enzo valt dit dik mee. De franse merken hebben op technologisch vlak meestal heel wat te bieden, allerhande snufjes die het rijden makkelijker maken of betrouwbaarder, veiliger... maken.
En om eerlijk te zijn, franse merken blijven wel koploper in hun segmenten... kijk maar eens op straat of op de parking op het werk hoeveel Peugeot's er niet staan!

Maar uiteindelijk ligt het nog altijd bij de klant wat hij wil, hoe hij het wilt en wat hij er wil voor geven.
Dav-E
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 27 sep 2006, 11:21

Bericht door Dav-E »

@Roels: ik ben niet helemaal akkoord met jouw visie :wink:

Duitsers laten mss wel uitschijnen vooruitstrevend te zijn (vb. audi: voorsprong door techniek), maar helaas is de common-rail diesel toch heel laat in het vooronder gekomen bij de VAG-groep!
En dan is er nog de FAP-roetfilter (dank u PSA)...

Betrouwbare technologie... Mercedes heeft alleszins geleerd uit de elektronica-fouten van hun A-klasse! En vergeet de falende eland-test niet :wink:

Bij de befaamde Deutsche grundlichkeit heb ik soms ook mijn bedenkingen. Plastiek look-a-like materialen voor het dashboard en/of de deurpanelen. En ook BMW heeft bv last van een krakend dashboard bij slechte wegen!
Niettegenstaande dat de portieren van een duitser steeds netjes sluiten.

Mijn principe: een (vergelijkbare) duitser kost meer in aankoop, en die meerwaarde betaal je dan ook op de 2dehands-markt (extra). Vandaar de hoge restwaarde.

Tis zoals je zelf zegt: franse wagens zie je wel overal. Ze staan jaar op jaar steeds in de top 5 van best verkopende merken, dus zo slecht zullen ze allicht niet zijn :wink:
M Roels
Berichten: 452
Lid geworden op: do 08 jul 2010, 17:44
Locatie: Zele

Bericht door M Roels »

jep daz waar en als we even terug in de tijd gaan... de auto-industrie begin de 20e eeuw was bijna zo goed als Frans, gewoon de top toen.

Maar uiteindelijk maakt het mijzelf niet echt uit, zolang ze allemaal maar blijven bestaan en auto's blijven maken. En de klant te koning houden.
Als auto-liefhebber vind ik dat het belangrijkste :P
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

restwaarde? bmw 320d van mijne pa was op 3 jaar 50% waarde kwijt...
206 1.4 hdi was na 3jaar 25 a 30% gezakt in waarde

bmw valt dik tege kwa 2de hands waarde op de gewone modellen als die nog recent zijn. Veel lease wagens die na 2 a 3 jaar gedumpt worden en zo heel veel kopers zijn er niet voor die gezinswagens.

Restwaarde hangt meer aan het model van een gekender merk wel dan aan heel het merk. Peugeot 206/207 en de golf zijn de koplopers van waarde behouden. In Bels wel alleen als je diesel koopt, ook al rij je maar rond de kerk. Damn politicians!

Bouwkwaliteit van de motoren psa vs duits is nagenoeg hetzelfde, daar zit het prijsverschil bijna niet in. Anders Zou bmw de hdi niet naar de mini gehaald hebben hé. Ik praat dan ook wel niet over de jaren 90 hé. Bmw was trouwens eind jaren 70 begin 80 een kut merk kwa betrouwbaarheid.

ontopic: ik zie die 508 wel zitten. Het chrome latje zou ik liever vervangen zien door een mege breed 3de stoplicht. Ik vond dit wel cool op de cadillac seville
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

En om toch nog es een beetje on topic te gaan ipv die duitseveeltehoogaangschrevenzever. :roll: :roll: :roll:
[b][u]Autoweek.nl[/u][/b] schreef:De Peugeot 508 verschijnt in het begin van 2011 in de showrooms. Hij is een opvolger voor zowel de 407 als de 607 en beleeft zijn debuut op de Autosalon van Parijs.
Eén van de belangrijkste primeurs op de Autosalon van Parijs is de geheel nieuwe Peugeot 508. Die volgt in het begin van het volgende jaar de 407 en de 607 op. Hij wordt meteen geïntroduceerd als berline en break, die bij Peugeot SW heet. De 508 valt in het D-segment en dat betekent tegenwoordig dat je met een flinke jongen voor de dag moet komen. Peugeot is daarop geen uitzondering. De vierdeurs is 4,79 meter lang en de SW komt tot 4,81 meter. Grote attractie van de stationwagen is het glazen panoramadak met een oppervlakte van 1,62 vierkante meter.
Ten opzichte van de 407 is de sedan 10,1 centimeter langer, bij de break is dat 4,8 centimeter. Desondanks is de berline 35 kilo lichter dan een gelijk gemotoriseerde 407; bij de SW is dat 45 kilo. De voorwielophanging weegt bijvoorbeeld alleen al twaalf kilo minder dan voorheen. De ruimte in het interieur is te vergelijken met een 607. Ten opzichte van de 407 hebben de achterpassagiers bijvoorbeeld 5,3 centimeter meer beenruimte en Peugeot claimt dat twee mensen van 1,93 meter comfortabel achter elkaar kunnen zitten. Nog meer getallen: de berline heeft een bagageruimte van 545 liter en de SW van 660 liter. Als de rugleuning van de achterbank wordt neergeklapt wordt dat vergroot tot 1.581 liter en 1.865 liter.
Tot de hoogtepunten van de uitrusting behoren een head up-display, airco met vier klimaatzones, een grootlichtassistent, een automatische parkeerrem, een bestuurdersstoel met massagefunctie en een JBL hifi installatie. Die opties zijn natuurlijk afhankelijk van de uitvoering aanwezig. De 508 trapt af met een aanbod van vijf diesels en twee benzinemotoren. Als de 508 enige tijd op de markt is, volgt er ook nog de Hybrid4-variant. Die heeft een HDI diesel en een elektromotor die volgens Peugeot samen 200 pk leveren. De CO2-uitstoot moet beperkt blijven tot 99 gr/km.

Motorenaanbod
De simpelste benzineuitvoering van de 508 is een 120 pk sterke 1,6-liter VTi met een maximaal koppel van 160 Nm. Hij wordt in de tweede helft van 2011 leverbaar en is alleen te koop met de 2Tronic transmissie – een zestraps gerobotiseerde versnellingsbak. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 11,5 seconden en de topsnelheid is 203 km/u. Als gemiddeld verbruik wordt 6,2 liter per 100 km opgegeven en de CO2-uitstoot is 144 gr/km.
De tweede benzinemotor is direct bij de introductie leverbaar. Het betreft een 156 pk sterke 1,6-liter THP die maximaal 240 Nm trekkracht opwekt. Hij is naar keuze gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een zestraps volautomaat en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 8,6 seconden. De topsnelheid is 224 km/u. Het gemiddelde verbruik is volgens fabrieksopgave 6,4 liter per 100 km en deze vijfnulacht hoest 149 gram CO2 per kilometer naar buiten. De automaat presteert iets minder en komt op een verbruik van 7,1 liter per 100 km waarbij een uitstoot hoort van 164 gr/km.
De eenvoudigste diesel is de 112 pk sterke 1,6-liter HDI. In de handgeschakelde variant kan die in 11,3 seconden van 0 naar 100 km/ie en haalt hij 190 km/u. Het verbruik is 4,7 liter per 100 km en de uitstoot is 124 gr/km. De 1,6-liter HDI kan ook worden gekocht als e-HDI. Die is voorzien van de 2Tronic-transmissie en een start/stop-systeem. Hij haalt 197 km/u en sprint in 11,9 seconden van 0 naar 100 km/u. Als gemiddeld verbruik wordt 4,4 liter per 100 km opgegeven. Hij stoot 115 gr/km uit en dat betekent dat hij goed is voor twintig procent bijtelling. Na herhomologatie belooft Peugeot zelfs 109 gr/km.
Voor wie meer wil is er de 140 pk sterke 2,0-liter HDI die is voorzien van een handgeschakelde zesbak. Die haalt 210 km/u, gaat in 9,8 seconden van 0 naar 100 km/u en verbruikt 4,8 liter per 100 km; de uistoot is 125 gr/km.
De echt dikke jongens zijn de 163 pk HDI met zestraps automaat. Die haalt 225 km/u, kan in 9,2 seconden van 0 naar 100 km/u en verbruikt 5,7 liter per 100 km. De bijbehorende CO2-uitstoot is 149 gr/km. De topper van de reeks is de 2,2-liter HDI met 204 pk. Ook die is gekoppeld aan een zestraps automaat. Als topsnelheid geeft Peugeot 234 km/u op en hij vliegt in 8,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gecombineerde brandstofverbruik is 5,7 liter op 100 km en de uitstoot is 150 gr/km. Ten opzichte van de meer aardse versies heeft de 2,2-liter HDI een speciaal onderstel met dubbele draagarmen en aparte fusees.
De technische gegevens van de SW zijn altijd iets minder gunstig, maar wijken nauwelijks af. De prijzen van Peugeots nieuwe ster volgen in een later stadium.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind hem wel dik. 8)
Shady
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 05 jan 2009, 20:45
Locatie: begijnendijk

Bericht door Shady »

op deze foto's vind ik em dan wel weer vet en het interieur is echt :drool:

mr op de foto's die dedonax postte vind ik minder mooi...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

ik ben er ook aan verkocht :shock: evolutie in de goede richting!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

de optrekttijden lijken me zeer optimistisch te zijn

de 1.6 hdi trekt even snel op als mijn 136 ezels en dat met een gelijk gewicht?
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

jurgen_s schreef:.... mijn 136 ezels ...
ik heb altijd gedacht dat er bij u 137 ezels in zaten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

nope, ik ben de paardekop :lol:
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

die optrektijden zijn volgens mij vrij juist zalle. Tegenwoordig zijn die versnellingsbakken zo afgesteld dat ge een goeie tijd van 0-100 krijgt. En ook wel steeds hoger koppel in lagere toerentallen waarbij die koppels lang aangehouden worden. Tov vroeger had je max koppel op 1 toerental erboven en eronder zakte dat snel.
Mijne 207 haalt net op de toerentalbegrenzer in 2de 100 per uur. Vandaar 9.6sec naar de 100 met maar 120pk manueel ( dus trager dan met zo'n dubbel koppelingsgeval )

Volgens topgearNL ( et boekske dus ) gaat die 508 een naar peugeot normen een bestseller worden. Oa doordat de auto niet 2/3de voorkant is :)
Ik kan de 508 echt wel smaken, ik heb alleen niet meer dan 2 zetels nodig in mijnen auto. Dusjah niets voor mij.
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”