advertentie Automotive Group reclame

2006 - Peugeot 207 Sporty Pack - Sparco

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3325
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Den update is een dikke! 8) langzaam maar zeker raakt dit interieur ook af! Maar wat mij betreft mag het zonder dieje chromé tankdop... Doet eerder afbreuk aan de wagen.
extreme_307
Berichten: 275
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 00:31
Contacteer:

Bericht door extreme_307 »

twas weeral ne toffe dag met die hollanders he
steeds met 10man rond de wagens hange :shock:

ik was ok verschote van u cupke se man maar egt dik verdiend en da interieur is dik in orde :P
extreme_307
Berichten: 275
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 00:31
Contacteer:

Bericht door extreme_307 »

mijn bydrage se makker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Bericht door sparco »

@Steven; thanks hoor :lol:
Wat mij betrefd is het interieur nu af. Oorsprongklijk stonden dashboard en middenconsole ook nog op de planning, maar ik heb daar van afgezien, omdat het anders misschien toch een beetje te veel gaat worden,
Wel moet de ICE nog ineengeknutseld worden en dus ook nog wel bekleed, maar das in de kofferbak natuurlijk :lol:
Wat de tankdop betrefd, ik vind hem mooi staan en m'n vriendin wijst d'r mij ook elke keer op, dat ik hem niet mag vergeten.
Het is dan ook vrij uniek, aangezien ik nog niemand met een 207 heb gzien met een dergelijk dop 8)
@extreme_307; zoals gezegd, hartelijk dank voor de prachtige foto's maatje :wink:
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Bericht door Romaric »

Ja , interieur ziet er dik in orde uit :wink: .
Dash zou ik persoonlijk ook niet doen, 't zou net iets te veel worden.
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Bericht door sparco »

effe een update:
Bij Crauwels (mijn banden- en verlagingsboer) zien ze me van hun leven ni mr denk ik
Spijtige zaak, maar was ferm op mn tenen getrapt vorige week, toen ik belde vr mn schijven en blokjes te installeren, en ik als antwoord kreeg: "och mr ge hebt ze al? steekt ze dan zelf he" :?
Dat heb ik dus ook gedaan dan (pics volgen nog :D)
Kunne ze al ns puur int zwart iet bijklussen en is m'n geld dan ni goed genoeg, jammer vr hun :-B

Momenteel ben ik de remmen nog aan het inrijden, eens dat gedaan is zal ik pas een deftige beoordeling kunnen geven, maar tot nog toe, zeer tevreden over de stopkracht...
Volgende zijn de achterste EBC blokjes, maar ik wacht nog even tot de voorste voldoende ingeremd zijn :D
Leo
Berichten: 195
Lid geworden op: za 13 okt 2007, 21:09
Locatie: Leerbroek (ZH/NL)
Contacteer:

Bericht door Leo »

Stel je voor dat iedereen z'n eigen onderdelen gaat meenemen, dan verkopen ze daar ook niks meer. Groot gelijk wat mij betreft...
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Bericht door sparco »

Deze hier nog ns even van het stof halen met een kleine update.
Vandaag eindelijk eens aan de slag gegaan aan de kofferinbouw.
Ruwbouw is zo goed als klaar.
Enkel de baskist moet nog gemaakt worden, maar dat is voor volgend weekend.
Ik ben van het radicale idee afgestapt om 2 monoblocks te gebruiken op 2 12" subs (plaatsgebrek door grote inhoud baskist);
En dus besloten om met 1 monoblockje en 1 12" sub in gepoorte kist verder te gaan.[;)]

Afbeelding
Links de kanaals en rechts de monoblock. Deze zijn op verhoogde pootjes gemonteerd om de ventilatieopeningen onderaan vrij te houden en het aansluiten van de voedingskabels makkelijk te houden.
Alles is geconstrueerd in 18mm MDF en de ribben zijn gemonteerd d.m.v. duivels, lijm en vijzen [:p]
Verder zijn dr ook nog een massablok en zekeringblok van Zealum voorzien [;)]

Afbeelding
Met de bovenplaat d'r op is het erg "stealthy"[:D]
clean_pug
Berichten: 174
Lid geworden op: di 04 aug 2009, 15:53
Locatie: balen
Contacteer:

Bericht door clean_pug »

propere 207
extreme_307
Berichten: 275
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 00:31
Contacteer:

Bericht door extreme_307 »

nu hope da al de andere rest er in past :D
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Bericht door peugeotfreak »

ik hoop dat je nog ergens ventilatie openingen gaat voor zien anders ga je weinig plezier hebben tijdens hete dagen
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Bericht door sparco »

Indien het nodig blijkt, is er nog de mogelijkheid om ventilatorkes in te bouwen.
Maar aangezien beide versterkers "slechts" op 4ohm belast zullen worden (mono is 1ohm stabiel en 4kanaals 2ohm), voorzie ik geen probleem :wink:
Zoals vermeld staan de versterkers zelf op plaatjes van 18mm, zodat de ventilatieopeningen onderaan goed vrij blijven en de behuizing van de versterkers is "zeer" massief en dr zitten heel wat koelplaatjes verbonden met de dikke behuizing 8)
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Bericht door sparco »

Net een kleine road-trip achter de rug...
Van Peer(BE) naar Deurne(NL) B-)
Even naar Goossens geweest voor wat spulletjes te halen...

En wat hebben we bij???
5m 25 +kabel
5m 25 -kabel
3m 10 +kabel (vr de sub aan te hangen)
3m 10 -kabel (vr de sub aan te hangen)
13m snakeskin, voor de 25 kabel
1m snakeskin, om de splitsing naar de 10 aan de sub mee af te werken
een rolletje weefseltape
en 1 150amp en 1 200amp ANL zekeringen

Service was uitstekend, al vond ik Frank best een eigenaardige kerel :D

Maar nu weet ik wel weer waarom ik normaal voor kabels naar de Zealum kabel greep bij ACR in Lommel(BE) hoor :s
Het heeft weer wat gekost...

En eens bijna thuis, kwam ik tot de conclusie, dat ik wat vergeten was, nl. 2 aeroportjes voor m'n kist en wat snakeskin voor de speakerkabels en de 50 kabels die al in de wagen liggen 8-|
Dus morgen maar even langs TVE Soundsystems hier in Peer en hopen dat ze d'r op stock hebben daar en nog eens naar de doe-het-zelf voor wat ribbelslang :p
En even langs het magazijn hier op m'n werk om wat vliegtuigspul uit te halen om de install af te werken :))
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

25mm² is ewa aan den dunne kant toch voor het vermogen waar gij mee gaat werken?

waarom 5m massa? die neemt ge toch ergens in de koffer/achterbank?


voor de 12", gepoort? want ge zou altijd kunnen probere om 2x12" gesloten te steken dan is de benodigde kist toch +- 1/3 kleiner
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)

~ 306 1.8 16v
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Bericht door sparco »

Ja die zekeringen is natuurlijk niet echt een referentie he.
De 4-kanaals is intern afgezekerd met 3 40amp zekeringen, de externe 150 is dus de som van die 3 om kortsluiting op de bekabeling tegen te gaan natuurlijk (eigelijk 120amp zijn, maar was niet in de shop, dus 150)
En de monoblock heeft geen interne, maar moet volgens de handleiding voorzien zijn van een kabel 50, met externe 200amp zekering.
Dr ligt dus een 50 van aan de batterij, tot achteraan, met aan de batterij een 200amp zekering, tot aan het verdeelblok.
Daar splitst de kabel zich op in 2*25 kabel, met dus de 150 en 200 amp zekeringen nog ns tussen in het verdeelblok.
Hetzlfde voor de massa's 2*25 komen samen in een massablok en worden door 1m 50 kabel naar het gordelpunt afgevoerd.
In realiteit zullen de amps nooit zo veel stroom trekken in mijn opstelling, aangezien die zekeringen gebaseerd zijn op maximale belasting... dus kot open en op 2 en 1 ohm belasting...
Nog een reden waarom ik "slechts" de 25 kabel steek achter de verdeling, zijn de aansluitingen op de verdeelblokken en amps, als ik daar een 50 wil inkrijgen komt dr weer een hoop soldeer en vijlwerk aan te pas, zoals ik het vroeger heb moeten doen om die 50, die al ligt, rechtstreeks in de monoblock te krijgen, toen ik op 1ohm speelde met de 15"
Toen ik thuiskwam, realiseerde ik me pas, dat mn lengtes een beetje overdreven zijn hoor. In realiteit ga ik slechts een metertje kabel nodig hebben, per soort per amp, maar ja, beter te veel dan te weinig 8)

Ter verduidelijking.
In m'n 306 had ik 5meter 15 kabel, afgezekerd met een ronde zekering van 60 amp, met 2 sony 4kanaals 600wMax met telklens 2 kanalen gebrugd voor 2 SVC Sony 12" subjes.
Toen ik bezig was met DB Drag heb ik ooit 2 gepoorte kisten gemaakt en 2 amps van een maat dr aan gehangen Sony 2kanaals van 600wMax en die gebrugd op de 2 subs.
Pats zei de zekering, toen ik ging meten... Toen 1 van 80 gestoken en 2de plaats gehaald in mijn categorie met 143.2DB :D
Maar de stroomkabel voelde toen wel als spaghetti aan hoor...
Toen ben ik snel weer naar m'n oude opstelling gegaan :oops:

En qua kist...
Subwoofer neemt 8liter in
gesloten opstelling is 55 liter/sub
gepoort is 87 liter/sub.
dubbel gesloten is dus 110 liter
als ik de sub upsidedown monteer hoeft de kist slechts 79liter te zijn
en dr komt nog wat gerief bij in de koffer in de toekomst, dus dat is echt de beste opstelling, verder klinkt een gepoorte gewoon beter, als de koffer openstaat vind ik :lol:
Plaats reactie

Terug naar “20x”