De 308 is vandaag besteld geweest, 22 oktober is de uiterste leverdatum.
Ook heb ik gisteren een bezoekje gebracht bij Yves voor een detail sessie.
Zoals jullie al konden zien op de foto's enkele pagina's trg, had de pug serieus wat swirls.
Het verslag van Yves:
Joachim had al langer de indruk dat hij geen zwarte auto meer had, maar eerder een grijze auto. En dat stak hem tegen, dus kwam hij bij ons langs. Hij wilde natuurlijk zelf meehelpen, zodat hij in de toekomst perfect wist hoe hij zijn auto dezelfde behandeling kon geven.
Joachim had zijn auto al gewassen, maar wegens de regen en bijhorende vuile wegen had de peugeot toch terug een wasbeurtje nodig.
Tijd voor een laagje Supa Snow Foam.
De bandjes werden gereinigd met All Clean APC, de velgen met Sticky Gel.
Na het wassen en foamen kwam de ultieme wetlook weer tevoorschijn.
Het clayen viel best wel mee, er kwam amper vervuiling vanaf, dat kwam omdat Joachim een tijdje geleden zijn wagen al volledig geclayed had.
Dan werd het tijd voor de testspot. Hier even enkele voor-foto's.
Dan een testje met paint correction 1 op een witte hex logic pad.
Dat was niet voldoende, dus wat verder, paint correction 2 op een oranje pad gaf dan uiteindelijk een goed resultaat. Helaas was er wel veel marring...
Uiteindelijk werd het duidelijk dat dit een enorm enorm zachte lak was, door de polijstrestanten weg te vegen, maakten we terug krassen. Met veel detailerspray werden de polijstrestanten dan heel voorzichtig weggeveegd. We zien hier een foto van de lak na het polieren, de laatste finishing stappen moesten nog gebeuren... Maar je ziet al zeer goed dat de grijze lak terug mooi zwart werd...
Nog wat impressies van de swirls.
Nadat het volledige front gepolierd, gefinished en gewaxed was kregen we volgend resultaat. Ookal waren niet alle krassen weg, was dit toch al beter dan Joachim ooit had durven dromen.
Finishen werd gedaan met Vertua Bond op een rode pad. De vertua bond heeft een heel fijne korrel, deze was eigenlijk geschikt om de meeste marring weg te halen, met andere producten haalden we wel marring weg, maar kwam er bij. Nadien hebben we dan een laagje glossworkz glaze op de wagen gelegd, om dan te toppen met de Celeste Dettaglio.
De uitlaten werden gedaan met Metal Shine van chemical guys. Helaas geen voor-foto. Joachim verschoot ervan hoe gemakkelijk zijn uitlaat proper werd, hij had nooit gedacht dat hier zo weinig werk aan was, dankzij de metal shine.
De banden kregen een laagje Wolfgang Tiregel, de velgen een laagje rimwax. Ruiten werden behandeld met Autoglym Glass Polish en Streak free window clean.
Wat dan het volgende eindresultaat gaf. Een resultaat waar Joachim méér dan blij mee was!
Voila dat is het

Op sommige foto's van het resultaat lijkt het alsof er een filter van PS op gezet is voor glans

[/img]