1991 - Peugeot 309 GTi16 - Joske
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
- Locatie: Diepenbeek
-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Deze morgen een tripje naar Rotterdam en Hellevoetsluis gedaan en met volgende onderdelen terug gekomen.

De lipjes voor onder de voorbumper
Kofferspoiler voor een experiment (denk ik)
Originele (of toch zo goed als) achterste demper

En tis voor ne 309 gti16v (nie heel duidelijk te zien ma toch goed genoeg)
En dan nog een updateje waar de meeste het waarschijnlijk niet met mij eens zijn. Die belachelijk korte antenne vervangen door de lange spriet van Sharene hare 405.


En dan nog 2 fototjes die ik vorige week al zou gepost hebben als ik mij fototoestel niet zou vergeten zijn.


En de achteras ligt ook terug hier. Moet alleen nog een paar verse rubbers voor de ARB gaan halen. Liggen al bij de dealer in de rek, maar gisteren toen ik de as gaan halen ben zat hij met 2 opleveringen van nieuwe auto's en dus niet veel tijd voor mij. (Zal volgende week wel in orde komen als ik de factuur van de 206 ga betalen
)

De lipjes voor onder de voorbumper
Kofferspoiler voor een experiment (denk ik)
Originele (of toch zo goed als) achterste demper

En tis voor ne 309 gti16v (nie heel duidelijk te zien ma toch goed genoeg)
En dan nog een updateje waar de meeste het waarschijnlijk niet met mij eens zijn. Die belachelijk korte antenne vervangen door de lange spriet van Sharene hare 405.


En dan nog 2 fototjes die ik vorige week al zou gepost hebben als ik mij fototoestel niet zou vergeten zijn.



En de achteras ligt ook terug hier. Moet alleen nog een paar verse rubbers voor de ARB gaan halen. Liggen al bij de dealer in de rek, maar gisteren toen ik de as gaan halen ben zat hij met 2 opleveringen van nieuwe auto's en dus niet veel tijd voor mij. (Zal volgende week wel in orde komen als ik de factuur van de 206 ga betalen

-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Ik zal mijn trots maar weer aan de kant schuiven.
As if life hitting me in the face isn't enough. Gaat de GTI16 het mij ook nog verschrikkelijk moeilijk maken.




T moet opgelost worden, maar hoe weet ik nog nie.
Optie 1: iemand zoeken (en vinden) die hier een stuk plaat wil komen inlassen. Heb zelf gene laspost en kan nog veel minder lassen.
Dus als iemand zich geroepen voelt om met ne laspost en een plaatje es langs te komen...
Optie 2: de GTI16 volledig strippen en de kas naar de carrosier brengen.
Dit is eigenlijk geen optie want waar de auto nu staat kan ze waarschijnlijk geen ja(a)r(en) meer blijven staan, en een ander plaats heb ik voorlopig nog nie. 
Ik was beter nie aan de onderkant begonnen, dan had ik dit ook nie gevonden en reed ze nu weer bijna.

Dit nog es quoten want na vandaag is alle goesting en goeie wil om eraan verder te doen helemaal op.Joske schreef: T begint een beetje in de goeie richting te gaan, maar meer en meer zit ik met het gevoel dat de 309 de eerste jaren de baan niet meer gaat zien. Als ik ergens kom zou ik haar bijna onderste boven moeten zetten want de onderkant is t enige wat toonbaar is.
As if life hitting me in the face isn't enough. Gaat de GTI16 het mij ook nog verschrikkelijk moeilijk maken.





T moet opgelost worden, maar hoe weet ik nog nie.
Optie 1: iemand zoeken (en vinden) die hier een stuk plaat wil komen inlassen. Heb zelf gene laspost en kan nog veel minder lassen.
Dus als iemand zich geroepen voelt om met ne laspost en een plaatje es langs te komen...
Optie 2: de GTI16 volledig strippen en de kas naar de carrosier brengen.


Ik was beter nie aan de onderkant begonnen, dan had ik dit ook nie gevonden en reed ze nu weer bijna.

das echt balen man, maar vooral de moed niet opgeven hé
kijk maar eens naar de foto's van de onderkant van mijne 104


toen dacht ik ook van "f*ck" mijn goesting en vooral de drang om verder te doen waren ver weg; ge moet gewoon doorbijten





En dat is dan het eindresultaat. Ben er best tevreden mee
Gewoon volhouden Jos! De 309 16 klepper is een cultauto aan het worden (als hem het al niet is!) en die moeten blijven rijden, net als de 205 gti. 



toen dacht ik ook van "f*ck" mijn goesting en vooral de drang om verder te doen waren ver weg; ge moet gewoon doorbijten





En dat is dan het eindresultaat. Ben er best tevreden mee


-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Er is ondertussen aan de 309 niet veel meer veranderd.
Wel heb ik gisteren het laatste stukje van de rempuzzel ontvangen. De originele remkrachtbegrenzers op de achteras zijn dus nergens meer leverbaar, maar omdat ik toch op 1 of andere manier lastafhankelijke begrenzers wou zijn we een beetje gaan zoeken bij andere peugeotmodellen en die van de 306 gti kwam het dichtst in de buurt.
Enige verschil wat we tot nu toe gevonden hebben is dat er hier 4 aansluitingen aan wat betekend dat er maar 1tje zit, waar er bij de 309 nog op elke kant 1tje zat. En de bevestigingsbeugel is een beetje anders dus dat wordt een gaatje bijboren.
Remleidingen zullen vanachter dus een beetje anders moeten lopen maar niet zo een groot probleem.

Wel heb ik gisteren het laatste stukje van de rempuzzel ontvangen. De originele remkrachtbegrenzers op de achteras zijn dus nergens meer leverbaar, maar omdat ik toch op 1 of andere manier lastafhankelijke begrenzers wou zijn we een beetje gaan zoeken bij andere peugeotmodellen en die van de 306 gti kwam het dichtst in de buurt.
Enige verschil wat we tot nu toe gevonden hebben is dat er hier 4 aansluitingen aan wat betekend dat er maar 1tje zit, waar er bij de 309 nog op elke kant 1tje zat. En de bevestigingsbeugel is een beetje anders dus dat wordt een gaatje bijboren.

Remleidingen zullen vanachter dus een beetje anders moeten lopen maar niet zo een groot probleem.
