1991 - Peugeot 309 GTi16 - Joske
Moderator: P-unit
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Zal hier nog maar es iets posten anders denkt iedereen mss dat ik stilgevallen ben.
- Vandaag dus naar Wijk bij Buurstede nabij Utrecht gereden om 2 verse veerstaven voor mijn achteras.
Eentje hebben ze bij mij roodgloeiend gestookt om ze eruit te krijgen, en veerstaal wat roodgloeiend geweest is vertrouw ik nie meer helemaal als veer.
- Remleidingen zijn bij mijne frigoman om gereproduceerd te worden in koper, zal voor ergens in de loop van deze maand zijn.
- Draagarmen vooraan hangen hier in de stal te drogen (hebben een nieuw laagske verf gekregen)
- Bodem is al afgeborsteld, in de week ergens een rutex-achtig iets gaan halen, kunnen we nu wel doen nu het terug warmer wordt.
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Laatste 2 remleidingen (die naar achter) zijn op dit moment nog een punt van strijd.
Voor de moment is WD40 zijn werk aant doen op de bouten van de benzinetank.
En ik wou het subframe al terug beginnen opbouwen maar had het boormachine thuis liggen dus...
Wel al een fotoke gemaakt.

T gaat langzaam en soms denk ik bij mijn eigen, Jos waar zijt ge toch allemaal aan begonnen, maar we gaan door.

Voor de moment is WD40 zijn werk aant doen op de bouten van de benzinetank.
En ik wou het subframe al terug beginnen opbouwen maar had het boormachine thuis liggen dus...
Wel al een fotoke gemaakt.

T gaat langzaam en soms denk ik bij mijn eigen, Jos waar zijt ge toch allemaal aan begonnen, maar we gaan door.
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Vandaag het boormachine al meegenomen om de nodige gaten bij te werken. MAAR het grootste boor wat in de doos zat was ne Ø8 
En daar krijgt ge dus geen gaten van Ø10, Ø12 en Ø14 mee geboord.
Dus maar verder gedaan aan de benzinetank en remleidingen.
Benzinetank los

En de laatste 2 remleidingen.

Juist op de servicebox nog een paar prullekes opgezocht zoals klemmekes voor de remleidingen vast te hangen en de juiste afmetingen van sommige bouten. Der zijn der een paar bij die redelijk krom zijn.
Dus maar besloten om zo veel mogelijk nieuw bouten, moeren en rondellen te gebruiken.
Het enige wat nu nog "afgebroken" moet worden is de rechtse aandrijfas. En dan kunnen we terug beginnen opbouwen.
In the meantime zijn er ook nog een paar side-projects die lopen of gaan lopen.
En de EBC remblokken worden voorlopig in de koelkast gestoken. Remblokken heb ik via een ander forum originele goedkoper op de kop kunnen tikken, schijven zullen wss wel van ebc worden al is de kans ook nog reeel dat het brembo's gaan worden.

En daar krijgt ge dus geen gaten van Ø10, Ø12 en Ø14 mee geboord. Dus maar verder gedaan aan de benzinetank en remleidingen.
Benzinetank los

En de laatste 2 remleidingen.

Juist op de servicebox nog een paar prullekes opgezocht zoals klemmekes voor de remleidingen vast te hangen en de juiste afmetingen van sommige bouten. Der zijn der een paar bij die redelijk krom zijn.
Dus maar besloten om zo veel mogelijk nieuw bouten, moeren en rondellen te gebruiken.
Het enige wat nu nog "afgebroken" moet worden is de rechtse aandrijfas. En dan kunnen we terug beginnen opbouwen.
In the meantime zijn er ook nog een paar side-projects die lopen of gaan lopen.
En de EBC remblokken worden voorlopig in de koelkast gestoken. Remblokken heb ik via een ander forum originele goedkoper op de kop kunnen tikken, schijven zullen wss wel van ebc worden al is de kans ook nog reeel dat het brembo's gaan worden.
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Deze namiddag wat verder geknutseld. Subframe zit terug in elkaar. Enkel de draagarmbrug nog niet. Om 1 of andere reden past ze niet helemaal.
Achteras is woensdag klaar dus vrijdag ga ik die ophalen en een beetje behandelen tegen roest.
Remleidingen zijn normaal vrijdag klaar.
T begint een beetje in de goeie richting te gaan, maar meer en meer zit ik met het gevoel dat de 309 de eerste jaren de baan niet meer gaat zien. Als ik ergens kom zou ik haar bijna onderste boven moeten zetten want de onderkant is t enige wat toonbaar is.
Foto's heb ik nie, want mij fototoestel heeft de hele dag hier aan de pc gestaan.
Volgende week de remklrachtverdelers ook es in Hasselt binnen doen om te laten reviseren (als da gaat). (thx voor de tip Darl'mat)
Achteras is woensdag klaar dus vrijdag ga ik die ophalen en een beetje behandelen tegen roest.
Remleidingen zijn normaal vrijdag klaar.
T begint een beetje in de goeie richting te gaan, maar meer en meer zit ik met het gevoel dat de 309 de eerste jaren de baan niet meer gaat zien. Als ik ergens kom zou ik haar bijna onderste boven moeten zetten want de onderkant is t enige wat toonbaar is.
Foto's heb ik nie, want mij fototoestel heeft de hele dag hier aan de pc gestaan.
Volgende week de remklrachtverdelers ook es in Hasselt binnen doen om te laten reviseren (als da gaat). (thx voor de tip Darl'mat)
Ik kwam toevallig hetvolgende tegen:
http://www.kapaza.be/Autos/Peugeot/2497 ... v_GTi.html
ben benieuwd voor hoeveel deze de deur zal uitgaan!
Ik moet misschien toch maar eens een bod doen
http://www.kapaza.be/Autos/Peugeot/2497 ... v_GTi.html
ben benieuwd voor hoeveel deze de deur zal uitgaan!
Ik moet misschien toch maar eens een bod doen
