Peugeot 407 en 607 worden 1 model --> 508
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: za 15 jul 2006, 16:13
- Locatie: maasmechelen
- Contacteer:
Peugeot 407 en 607 worden 1 model --> 508
PSA-baas Philippe Varin heeft verklapt dat zowel de Peugeot 407 als de 607 géén opvolger meer krijgen. De verkoop van beide modellen (en vooral de 607) valt tegen. In plaats daarvan komt er één model, waarvan de instapversies het 407-cliënteel moeten bekoren, en met topversies die de trouwe 607-rijders niet in de kou laten staan. Het onderstel voor beide modellen wordt gedeeld met de volgende generatie Citroën C5 en DS5, de naam van de nieuweling wordt 508.
Citroën heeft eerder al in z'n kaarten laten kijken en omdat we zo ongeveer weten wat de C5 van de derde generatie onder de kap krijgt, kunnen we goed inschatten wat de 508 zal aandrijven. Allereerst; er komen hybrides, volgens het Hybrid4-principe dat bij PSA in ontwikkeling is en combineerbaar wordt met een dieselcentrale. Wellicht staan die van meet af aan in de catalogus, want van de Citroën DS5 is al uitgelekt dat die alleen als hybride zal bestaan. Bijna alle benzinemotoren worden 1.6l turbo's met vermogens van 150 tot 200pk. Alleen de instapper wordt een atmosferische 1.6, die het evenwel nog steeds tot 120pk schopt. Bij de diesels mikken we op een instap 1.6 met minimaal 110pk en tegen die tijd wellicht ook 136pk, een 2.0 die 163pk levert en een 2.2 die in de buurt van 200pk aftikt.
De voorstelling van de 508 is nog niet voor meteen. Een gokje; een concept op het Autosalon van Parijs in september van volgend jaar en de productieversie in maart 2011 op het Salon van Genève.
Bron: Auto55.be
http://www.auto55.be/nieuws/14034-peuge ... ieuwsbrief
Citroën heeft eerder al in z'n kaarten laten kijken en omdat we zo ongeveer weten wat de C5 van de derde generatie onder de kap krijgt, kunnen we goed inschatten wat de 508 zal aandrijven. Allereerst; er komen hybrides, volgens het Hybrid4-principe dat bij PSA in ontwikkeling is en combineerbaar wordt met een dieselcentrale. Wellicht staan die van meet af aan in de catalogus, want van de Citroën DS5 is al uitgelekt dat die alleen als hybride zal bestaan. Bijna alle benzinemotoren worden 1.6l turbo's met vermogens van 150 tot 200pk. Alleen de instapper wordt een atmosferische 1.6, die het evenwel nog steeds tot 120pk schopt. Bij de diesels mikken we op een instap 1.6 met minimaal 110pk en tegen die tijd wellicht ook 136pk, een 2.0 die 163pk levert en een 2.2 die in de buurt van 200pk aftikt.
De voorstelling van de 508 is nog niet voor meteen. Een gokje; een concept op het Autosalon van Parijs in september van volgend jaar en de productieversie in maart 2011 op het Salon van Genève.
Bron: Auto55.be
http://www.auto55.be/nieuws/14034-peuge ... ieuwsbrief
hier zijn wat mooie foto's te vinden:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... 07-607-508
mijn mening: breng maar op de markt!
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... 07-607-508
mijn mening: breng maar op de markt!
Groeten,
Patrick
[b]Peugeot 206 XS 1.6 16V[/b]
Patrick
[b]Peugeot 206 XS 1.6 16V[/b]
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: za 15 jul 2006, 16:13
- Locatie: maasmechelen
- Contacteer:
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
Voor mij persoonlijk gaat Peugeot hier misstap 3 of 4...
De nieuwe ontwerpen worden al een tijdje minder aantrekkelijk.
Neem nu het gesmolten paasei 3008, de 4007 (evenwel geen peugeot) hadden zo ook al beter niet "gekocht" en de 308 heeft ook al geen X-factor. En wat met de 206+?
Neen, volgens mij gaat het bergaf met Peugeot.
Het wordt stilaan een merk dat geen risico's meer durft nemen, een merk voor grijze muizen dat inspiratieloze auto's bouwt. Waar is de tijd van de 205 en 309 GTI's, 405 MI16? Revolutionaire wagens voor hun tijd...
briljant in hun concept wagens, zo bang zijn ze om ze (gedeeltelijk) in productie te laten gaan (op de 308RCZ na).
En nu hun middenklasser laten samensmelten met hun topsegment? van de 308 naar de 508? komaan zeg
tegenvallende verkoopscijfers hebben ze alleen maar aan zichzelf te danken, een ontwerp dat al 11 jaar meedraait, begint te vervelen.
Maar aan de andere kant, het is een opmerking die voor meerdere merken opgaat.
let op: als echte peugeotliefhebber (6 stuks) heb ik al mijn woorden goed overwogen
De nieuwe ontwerpen worden al een tijdje minder aantrekkelijk.
Neem nu het gesmolten paasei 3008, de 4007 (evenwel geen peugeot) hadden zo ook al beter niet "gekocht" en de 308 heeft ook al geen X-factor. En wat met de 206+?
Neen, volgens mij gaat het bergaf met Peugeot.
Het wordt stilaan een merk dat geen risico's meer durft nemen, een merk voor grijze muizen dat inspiratieloze auto's bouwt. Waar is de tijd van de 205 en 309 GTI's, 405 MI16? Revolutionaire wagens voor hun tijd...
briljant in hun concept wagens, zo bang zijn ze om ze (gedeeltelijk) in productie te laten gaan (op de 308RCZ na).
En nu hun middenklasser laten samensmelten met hun topsegment? van de 308 naar de 508? komaan zeg
tegenvallende verkoopscijfers hebben ze alleen maar aan zichzelf te danken, een ontwerp dat al 11 jaar meedraait, begint te vervelen.
Maar aan de andere kant, het is een opmerking die voor meerdere merken opgaat.
let op: als echte peugeotliefhebber (6 stuks) heb ik al mijn woorden goed overwogen
Peugeot probeert gewoon meer BMW/Audi gehalte te krijgen, maar ze snappen niet dat dat nooit ga lukken.
Cru gezegd: het is en blijft ne "Fransman". En voor die prijs gaan ze wel naar de concurrent.
Peugeot moet terug gaan naar vroeger, gezellige stadswagentjes (106, 206, ...) en sportieve karretjes (Gti, MI16, ...), maar daar zie ik niks meer van in huis komen.
Cru gezegd: het is en blijft ne "Fransman". En voor die prijs gaan ze wel naar de concurrent.
Peugeot moet terug gaan naar vroeger, gezellige stadswagentjes (106, 206, ...) en sportieve karretjes (Gti, MI16, ...), maar daar zie ik niks meer van in huis komen.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: za 15 jul 2006, 16:13
- Locatie: maasmechelen
- Contacteer: