Jippie afgekeurd... En voor wat dan nog...
Ik heb thuis kruisjes op de garagepoort getekend welke zo ongeveer op de juiste hoogte staan om de lichten 'af te stellen'. Linksvoor stond iets te laag maar ik wist dat van die kant de hoogteregeling nog werkte; dus had ik iets van, regel ik ter plaatse wel.
Kom ik daar, inderdaad linksvoor staat te laag. Ikke dus ff regelen en wat dacht je? Hij kon niet verder meer naar boven, lamp zat op einde regeling.
Nou ja, iets daarvoor had ik al te horen gekregen dat ik een ander alu plaatje moet hebben. (dat in de motorruimte) Moet er eentje zijn met Belgisch PVG nummer. Was ik natuurlijk ook weer vergeten aan te vragen. Is m'n 4e auto al die ik invoer dus ik had het moeten weten...

Dus moest sowieso een keer terug.
De auto liep stationair niet lekker. Hij stond te arm, daar was ik al achter, maar ik had zoiets van, lekker wachten tot na de keuring. De CO was:................... 0.01%

Ok, da's geen probleem dus.
Nog iets... Auto heeft een cat en lambda regeling, maar mocht dus 3,5% CO hebben omdat ie van 90 is. Ook de eerste keer dat ik hoorde dat het alleen van het bouwjaar af hangt en niet van het type motor.
Verder werkte m'n achterste mistlamp niet (meer) Thuis wel natuurlijk, ook weer zoiets typisch. Achterste ruitensproeier ook niet, maar dat wist ik wel, is echter beiden alleen een opmerking op papier.
Verder nog een opmerking over de voorste mistlampen (logisch, het zijn verstralers op een 205 GTi

) Heb ik elke keer aan de hand, en ik doe de moeite dan ook niet meer om het proberen uit te leggen dat het standaard zo is.
En (lang leve België) een tuningrapport voor m'n Green open luchtfilter en 3e remlicht.
Maar verder spoort ie niet lekker merkte ik tijdens het rijden. En dus de motor moet wat afgesteld worden. Al bij al ben ik dus niets wijzer geworden en zat de rest gewoon goed...