207 Le Mans.. RH ZW1 opknap velgen in nieuw kleurtje
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 18:28
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 18:28
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 01:05
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: di 24 jan 2006, 18:35
- Locatie: Oiljst
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 18:28
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 18:28
Dat dacht "takumi" met zijn 207 ook. Tot hij begon te slippen op zijn kw setje en ik met helemaal dezelfde auto maar dan kompleet standaard gewoon door de bocht ging... ( op de nordschleife )
Enigste verschil tusse zijne 207 en de mijne was:
Takumi: 3deurs met kw regelbare ophanging 1.6 110pk
ik: 5deurs standaard ophanging 1.6 120pk, met 4 maanden verschil van aankoop
Banden en velgen waar ook nog dezelfde standaard setjes.
achteraf was het verschil tussen beide wagens groter maar dat was vangrail tuning.
Enigste verschil tusse zijne 207 en de mijne was:
Takumi: 3deurs met kw regelbare ophanging 1.6 110pk
ik: 5deurs standaard ophanging 1.6 120pk, met 4 maanden verschil van aankoop
Banden en velgen waar ook nog dezelfde standaard setjes.
achteraf was het verschil tussen beide wagens groter maar dat was vangrail tuning.
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
@taz: zoals jij het nu omschrijft, zouden racewagens ook op orginele ophanging moeten blijven staan dan...
1regel, beginde voor elke reden te schuiven, weg bende toch, je moet het gewoon leren in controle te houden , en dat laatste is niet iedereen goed in
1regel, beginde voor elke reden te schuiven, weg bende toch, je moet het gewoon leren in controle te houden , en dat laatste is niet iedereen goed in
Peugeot drive=>the way of live
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
niet akkoord kris
1. goede afstelling tussen voor- en achtervering is noodzakelijk
2. weg is niet weg, want dat betekent dat elke slipper zou eindigen in het decor. Het is goed mogelijk dat Takumi heeft geremd bij het aansnijden van de bocht en dat daardoor de auto is beginnen te slippen. Slippen wil niet zeggen dat de auto niet meer te controleren valt, maar misschien heeft hij verkeerd gereageerd en is hij daardoor rond gegaan.
Taz heeft voor hetzelfde geld de bocht wel op de goede manier genomen en is daardoor niet geslipt.
Enfin veel veronderstellingen, maar de stelling blijft wel dat je de vering goed moet afstellen om de balans niet te verstoren.
1. goede afstelling tussen voor- en achtervering is noodzakelijk
2. weg is niet weg, want dat betekent dat elke slipper zou eindigen in het decor. Het is goed mogelijk dat Takumi heeft geremd bij het aansnijden van de bocht en dat daardoor de auto is beginnen te slippen. Slippen wil niet zeggen dat de auto niet meer te controleren valt, maar misschien heeft hij verkeerd gereageerd en is hij daardoor rond gegaan.
Taz heeft voor hetzelfde geld de bocht wel op de goede manier genomen en is daardoor niet geslipt.
Enfin veel veronderstellingen, maar de stelling blijft wel dat je de vering goed moet afstellen om de balans niet te verstoren.
Waar da ik op doelde is eigenlijk dat als je een goeie wegligging wil. Je op zen minst voor een kw variant 3 moet gaan en die goed laten afstellen door iemand dat er iets van kent. Harder en lager is niet gelijk aan sneller! Je hebt wel minder dat de wagen gaat hangen in de bochten.
Ik zou de mijne ook wel wat lager willen. Maar een goede set veren en dempers kosten zoveel geld.
Langs den andere kant, voor met de snelheidslimieten te rijden is raceland meer dan goed
Ik zou de mijne ook wel wat lager willen. Maar een goede set veren en dempers kosten zoveel geld.
Langs den andere kant, voor met de snelheidslimieten te rijden is raceland meer dan goed
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 18:28
dat is juist, maar je kan wel in een noodsituatie komen waarvan je zou wensen achteraf dat je auto deftig afgesteld was
'dat gaat mij niet overkomen' of 'ik rijd toch niet zo hard' dat is een foute redenering die veel mensen maken. Maar als je eens een bruusk uitwijkmaneuvre moet maken ofwel eens hard in de remmen moet gaan in een bocht (en dat moet niet altijd je fout zijn) is het wel belangrijk dat de wagen controleerbaar reageert.
'dat gaat mij niet overkomen' of 'ik rijd toch niet zo hard' dat is een foute redenering die veel mensen maken. Maar als je eens een bruusk uitwijkmaneuvre moet maken ofwel eens hard in de remmen moet gaan in een bocht (en dat moet niet altijd je fout zijn) is het wel belangrijk dat de wagen controleerbaar reageert.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 18:28