advertentie All about details reclame

2009 - Peugeot 207 99gr X-line - Funnychris

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Abc123
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 jan 2010, 17:55

Bericht door Abc123 »

En funnychris, hoe rijdt de 207?

Ik moet nog zeker een weekje wachten, weet nog geen exacte datum spijtig genoeg!
jastas
Berichten: 27
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 01:27

Bericht door jastas »

Heb em nu ook een tweetal weken, en ben er zelf zeer content van, alleen niet echt te spreken over bepaalde, kleine details:

Het stuur is echt mottig van kleur/materiaal! Zelfs m'n 206 had een fake leren afwerking welke vele malen mooier (en zachter) was.

Plafondlampje is enkel uitgevoerd, had graag de extra leeslampjes gehad (zal daar eens naar op zoek moeten gaan)

Enkel luidsprekers vooraan (wel 4 stuks)! Extra bijproppen dus!

Zeer lange versnellingen (logisch bij een eco versie), echt wennen tov. m'n 206 1.4hdi die korte verhoudingen had. Zo draait ie amper 2100rpm aan 120km/u, waardoor ik vaak aan 90km moet terugschakelen...

Geen schakelindicator (enkel bij EURO 5 motoren)! Mocht toch wel bij een eco versie, het display heeft ze nochtans echter zijn ze niet geactiveerd.

Buiten deze kleine minpuntjes een dijk van een wagen!
Stil, soepel én zuinig (na 1200 km 4.5l/100km enkel autosnelweg)
Chris De Backer
Pug Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:08
Locatie: Meerdonk
Contacteer:

Bericht door Chris De Backer »

Super leuke auto... ik mis enkel de geïntegreerde dodehoekspiegel. Verder rijdt hij als een zonnetje :lol: in tegenstelling tot jastas zijn ervaring heb ik minder last van de korte verhoudingen, ik had dan ook een gewone platte 1.9 diesel hiervoor die niet echt vooruit ging (alhoewel, met mij achter het stuur...)
De eerste 5.000 km's staan er ondertussen al op.
180 Peugeot miniaturen te koop
[url]http://users.telenet.be/ontheroad/salepeugeot[/url]
OzencOnline
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 19:02
Locatie: Maasmechelen

Bericht door OzencOnline »

hello...deze heb ik dus ook besteld!!maar in het wit.
en ook even ter aanvulling,de x-line=niet standaard,heeft alle opties al die voor deze versie beschikbaar zijn.
behalve de gordijnairbags.
tunerke007
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
Locatie: Borgloon

Bericht door tunerke007 »

hellow, even over het verbruik, een eco zit die niet onder de 4.5L/100km alleen autostrade? Want daar kom ik ook aan met mijn 1.6HDI 110pk met 17" velgen.
www.nikki-vanherck.be Studio/Rallyfotografie!
PJ_9911

Bericht door PJ_9911 »

En ik ook met mn 118d 180pk :lol:
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

amai pj das een zuinige 2liter ( kijk maar op je inschrijving, is geen echte 1.8 is een 199x cc ofzoiet :wink: )

maat van me heeft een 1.6 van 90 pk, doet ook altijd e313 nor antwerpen, heeft 4.6l/100km ( 3x per week file inbegrepen )

dus voor zoveelste maal bewezen, die eco auto's zijn pure staatsafzetterij
nie persoonlijk bedoelt ze, als ik korting krijg pak ik ze ook
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
jastas
Berichten: 27
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 01:27

Bericht door jastas »

tunerke007 schreef:hellow, even over het verbruik, een eco zit die niet onder de 4.5L/100km alleen autostrade? Want daar kom ik ook aan met mijn 1.6HDI 110pk met 17" velgen.
mja vergeet niet dat ik nog geen 2000km gereden heb hé! mss moet ie nog wat "inroderen"? zit nu soms op 4.4...

Benieuwd wat de andere "99's" verbruiken! :lol:
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

Klopt niet altijd wat ik nu zeg, maar soms is een auto met een iets zwaardere motor zuiniger omdat die motor minder moeite moet doen voor dezelfde snelheden, daarom is dat verschil ook zo klein.

Hebben ze ooit aangetoond bij Top Gear. Het was een duel tegen een Toyota Prius en een BMW M3 E92. De Prius was volle gas aan het vlammen en verbruikte dus veel. De M3 daarentegen moest er gewoon op zijn gemakske achter cruisen en verbruikte dus niet zo veel. 8)

Dus ja een dikke V8 met 400+ pk kan ook zuinig zijn (alé ja als je dat zuinig noemt, het is relatief hé). Maar als je hem dan eens op zijn staart trapt (wat ook de bedoeling is bij zo een bakken) dan moet je jezelf toch niet verschieten van het verbruik. :lol: Zo een V8'tje heeft wel dorst hoor....



Greetz,
Michaël
tunerke007
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
Locatie: Borgloon

Bericht door tunerke007 »

ja ik zit nu op 10.000km en ik reed toen ik 5000km had regelmatig op 4.6L/100km vooral autostrade! ;) MAAAR ! het hangt er vanaf WAAR je tankt ;)
www.nikki-vanherck.be Studio/Rallyfotografie!
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

Inderdaad en heeft iemand al bv. eens geprobeert met de duurdere diesel (V-Power bij Shell, Excellium bij Total,...) ? Moet je normaal ook meer km's met een tank kunnen rijden....



Greetz,
Michaël
jastas
Berichten: 27
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 01:27

Bericht door jastas »

speedliner schreef:Inderdaad en heeft iemand al bv. eens geprobeert met de duurdere diesel (V-Power bij Shell, Excellium bij Total,...) ? Moet je normaal ook meer km's met een tank kunnen rijden....
Mja je gaat mss meer kms rijden met een volle tank (al betwijfel ik het nut van zo'n "speciale" diesel...) maar je betaald er wel meer voor.

Dus uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer.

Wat mss ook is dat je met grotere velgen (bv. 17") aan dezelfde snelheid
de motor minder toeren laat draaien en zo je verbuik wat kunt laten dalen.

Enkel als je de kruissnelheid bereikt hebt, niet tijdens optrekken (dan moet de motor icm. grotere velgen meer werken om de wagen in beweging te krijgen)
Abc123
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 jan 2010, 17:55

Bericht door Abc123 »

Woehoew morgen om half 4 mijn nieuwe peugeot 207 x line.

Ik ben zeker en vast content! :D
tunerke007
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
Locatie: Borgloon

Bericht door tunerke007 »

ik tank diesel plus aan de prijs van gewone diesel ;) (lukoil!) maak momenteel 860km met een tank op men 207!
www.nikki-vanherck.be Studio/Rallyfotografie!
Chris De Backer
Pug Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:08
Locatie: Meerdonk
Contacteer:

Bericht door Chris De Backer »

Ik zit aan 5ltr verbruik, maar naar mijn werk is geen autostrade, en ik rij niet op z'n zuinigst zal ik maar zeggen :)
Normaal moet daar nog een half litertje vanaf als hij ingereden is. Vraag me af wanneer dat is, heb er nu ruim 5000km op staan.
180 Peugeot miniaturen te koop
[url]http://users.telenet.be/ontheroad/salepeugeot[/url]
Plaats reactie

Terug naar “20x”