Nooit meer GTI (zeg nooit, nooit)
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Nooit meer GTI (zeg nooit, nooit)
[quote="Autoweek.nl"]Het tijdperk van de GTI’s vormde een glorietijd voor Peugeot. Iets om te laten herleven, zou je zo zeggen, maar niets is minder waar. Peugeot is niet van plan om het GTI-label voor toekomstige modellen te gebruiken.
Dat meldt Peugeot-marketingdirecteur Christian Stein in een interview met Autocar. Stein: “Het GTI-concept is voor ons verleden tijd. We verlaten de hot hatches en gaan ons in de toekomst richten op premium coupés. Het GTI-label betekent veel voor een grote groep mensen, maar het is tijd om verder te gaan.â€
Dat meldt Peugeot-marketingdirecteur Christian Stein in een interview met Autocar. Stein: “Het GTI-concept is voor ons verleden tijd. We verlaten de hot hatches en gaan ons in de toekomst richten op premium coupés. Het GTI-label betekent veel voor een grote groep mensen, maar het is tijd om verder te gaan.â€
Laatst gewijzigd door Joske op ma 09 nov 2009, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sja een rallye is ook al een hele tijd niet meer gemaakt. Ma ik denk ni da de markt nu aan het springen is voor een auto zonder deurpanelen en weinig opties .
De mensen tegenwoordig willen luxe in de wagen en da hebt ge ni me ne rallye. Me ne GTI dan weer iets meer
Voor mij mogen alle oude glories trg keren.
De mensen tegenwoordig willen luxe in de wagen en da hebt ge ni me ne rallye. Me ne GTI dan weer iets meer
Voor mij mogen alle oude glories trg keren.
[img]http://i140.photobucket.com/albums/r27/Pug106rallye/signature-1.png[/img]
Ik ben recentelijk na 18 jaar Peugeotrijder te zijn geweest moeten overstappen naar een ander merk voor de daily. Als je in de markt bent voor een sportieve (en dan bedoel ik echt sportief) vierzitter met liefst 4 deuren is het bij Peugeot over en out. Toen ik begin jaren 90 begon te rijden kon ik kiezen uit 205 en 309, later uit 405 en 306, maar sindsdien...
Als je dan ook nog eens een snelle diesel wil... ho maar. Je word dus echt richting andere merken gedwongen (meestal richting VAG groep zoals ikzelf, hoe spijtig ik het ook vond en ondanks dat ik mijn andere Pug's nog altijd geweldig vind). Ik vind dit een bijzonder treurige afgang voor een merk dat ooit bekend stond om zijn vooruitstrevende diesels en hot hatches.
Volgens mij is Peugeot al volop aan het anticiperen op de toenemende vergrijzing van de bevolking en mikken ze op de 50 plus klanten.
Of de premium coupés dan zo'n goeie gok zijn durf ik betwijfelen. In die marktniche gaan merkimago en restwaarde toch ook wel een grote rol spelen, terecht of niet, het is gewoon zo. Ze kunnen misschien eens terugkijken op het "overdonderende" succes van de 605 en 607.
De 406 coupé was dan misschien wel een succes, de 407 is dat al veel minder.
Verder moet ik Flappy gelijk geven: de sportieve modellen zorgen niet voor het grote verkoopvolume maar trekken wel de verkoop voor de mindere modellen.
Als je dan ook nog eens een snelle diesel wil... ho maar. Je word dus echt richting andere merken gedwongen (meestal richting VAG groep zoals ikzelf, hoe spijtig ik het ook vond en ondanks dat ik mijn andere Pug's nog altijd geweldig vind). Ik vind dit een bijzonder treurige afgang voor een merk dat ooit bekend stond om zijn vooruitstrevende diesels en hot hatches.
Volgens mij is Peugeot al volop aan het anticiperen op de toenemende vergrijzing van de bevolking en mikken ze op de 50 plus klanten.
Of de premium coupés dan zo'n goeie gok zijn durf ik betwijfelen. In die marktniche gaan merkimago en restwaarde toch ook wel een grote rol spelen, terecht of niet, het is gewoon zo. Ze kunnen misschien eens terugkijken op het "overdonderende" succes van de 605 en 607.
De 406 coupé was dan misschien wel een succes, de 407 is dat al veel minder.
Verder moet ik Flappy gelijk geven: de sportieve modellen zorgen niet voor het grote verkoopvolume maar trekken wel de verkoop voor de mindere modellen.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
Vanaf de 306 GTI is er nooit geen degelijke GTI meer geweest bij Peugeot...
De 206 RC was nog een uitzondering maar zelfs dat was al maar kantje boord meer want dat kon je ook al geen "echte" GTI meer noemen. Vind het erg spijtig, maar ik zag het al een tijdje aankomen dat Peugeot ging ophouden met hun sportievere bakken. Jammer...
De 206 RC was nog een uitzondering maar zelfs dat was al maar kantje boord meer want dat kon je ook al geen "echte" GTI meer noemen. Vind het erg spijtig, maar ik zag het al een tijdje aankomen dat Peugeot ging ophouden met hun sportievere bakken. Jammer...
nu hore we u es sprekeBig-J schreef:Vanaf de 306 GTI is er nooit geen degelijke GTI meer geweest bij Peugeot...
en idd als ge nu ne snelle franse wilt moet ge bij renault zijn, clio rs, megane r26 enzo...
(ni da we da ons ooit gaan kope )
de 306 blijven houde maw en anders zallet richting land of the rising sun zijn
jammer, ma hopelijk stijge de oude gti's daardoor in waarde
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)
~ 306 1.8 16v
~ 306 1.8 16v
mja renault staat beter gekend voor hunne sportieve clio ook hé
die V6 versies zijn zij ook al mee gestopt.
En zolang ze in belgië 60 cent taks vragen voor 1l benzine tov 20 cent voor diesel gaan die hothatches zowieso hier al niet veel verkopen
die V6 versies zijn zij ook al mee gestopt.
En zolang ze in belgië 60 cent taks vragen voor 1l benzine tov 20 cent voor diesel gaan die hothatches zowieso hier al niet veel verkopen
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw