Pagina 9 van 11

Geplaatst: za 24 apr 2010, 23:27
door rebelish
ale staat el terug klaar om optebouwen :D da hoor ik graag.

jah ik ken die geur, er zijn meerdere mensen die daar misselijk van worden.

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 10:31
door Jurgen
peugeotfreak schreef:ik heb het zelfde met mijn 306 aan de hand gehad
hunne uitleg was verlaging en volle gas door bochten gaan daar zou het satteliet huis niet tegen kunnen
dit zou ik toch met een korrel zout nemen, ik ken verschillende originele 405diesels wat dit hebben voorgehad!

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 10:38
door Den Hans
Een diff. kan niet goed tegen volgas over hindernissen (spoorweg bijvoorbeeld) of ineens grip krijgen met een slippend wiel. Dan krijgen die sattelietjes flink op hun kl*ten.

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 10:48
door Marty
das minder man, hopelijk komt alles rap goe, ma u kennende zal da wel zo zijn ahja :wink:

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 14:29
door Dragoon
Den Hans schreef:Een diff. kan niet goed tegen volgas over hindernissen (spoorweg bijvoorbeeld) of ineens grip krijgen met een slippend wiel. Dan krijgen die sattelietjes flink op hun kl*ten.
allez deels ligt het dus aan de erbarmelijke staat van de wegen? :roll:

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 21:45
door _Tom_
en aan uwe rechtervoet :lol:

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 22:00
door Dragoon
als da ding daar ni tegen kan en da dus nog voor heeft vliegt em toch buiten ze... (zal eerder afbreken zijn :roll: )
heeft nog geen 25000 km van mij... en het lijstje shit is ni klein :roll:
behalve blok/ecu en ng wa frullen is alles al vervangen nu...

dan benk nog beter af mé ne wankel 8) (diek achter 40k mag late reviseren :lol: )

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 07:55
door peugeotlover
het dif van een td of S16 zijn steviger :wink:

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 14:10
door Dragoon
ziet precies ook wa anders in elkaar volgens servicebox, ma zal wel passe zeker?

nuja, kheb nog nen gwne van nen 1.8 16v liggen dus gaat die der in komen...
(ook ene liggen van nen 2.0hdi (DW10TD) maar die heeft 300.000km en da lijkt me nimeer zo aan te raden om te steken :lol: )


twas eigenlijk de moment geweest om ne 6-bak te steken...
maar dan moet het stuurhuis ook mee veranderd worden en die bakken zijn ook 2dehands best prijzig.

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 14:34
door rebelish
meteen ne GTI kope jong 8)

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 14:34
door Den Hans
250euro op 205gti.nl

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 14:51
door Dragoon
mja heeft ook nadelen hé, extra gewicht, stuurlock nr rechts en momenteel te weinig power om er echt nut van te hebben :wink:
(en de kost van het stuurhuis +werk)

eerst gebruiken wadak heb, geen zotte kosten doen :roll:

gti koop ik ni, ook al vindek ze geweldig, dan rebuild ik liever dezen voor da geld... weet genoeg om em sneller te make dan ne gti :P maar das iets da voor lang in de diepvries zit :)

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 16:17
door xtof
Misschien een stom vraag, maar is er iets van uw aanpassingen dat een verbetering is geweest?

Want tot nu toe lees ik alleen maar van problemen.

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 16:46
door Dragoon
alles da door mij veranderd is is beter dan ooit :P

veel niet originele aanpassingen zijn er niet...
uitlaat/collecteur -> originele zat gescheurd
verlaging, luchtfilter, wielen enz.. ma niks extreems, integendeel

als ge goe leest zijn de problemen steeds iets anders :x

ff rap uit het hoofd:
vastgelopen rem R achter
kapot roulement R achter
beide remkabels vervangen
nieuwe schijve/blokken achteraan
gescheurde collecteur
afgebroken bougies -> nieuwe
andere ontstekingsmodule
nieuwe sleepring in het stuur
starter der aan
die rubbers op het subframe vervangen (speling)
'knietjes' aan de draagarmen ook vernieuwd (naam ff kwijt)
gaskabel gesprongen -> vervangen
aircodroger vervangen en verse gas
allemaal nieuwe spanrollen/roulementen/riemen
nieuw waterpomp (lekte)
nieuwe radiator + vloeistof natuurlijk (deels ook nieuwe leidingen)
nieuwe thermostaat want deze zat geblokkeerd
schokdempers vervangen door kw (achteraan), vooraan schroefkit, want alle originele waren ook aant lekken
stappenmotor & bdp sensor vervangen (viel steeds stil)
ECU-temp sensor ook vervangen
verse boite-olie 75w80
om de 7a 8000km verse 10w40 half synth

en nu: vliegwiel/versnellingsbak/diff/kabel en alle nodige dichtingen en dergelijke klaar om te vervangen

voorste remmen staan op het programma binnen een 6000km

(ok er zitten dingen bij die normale slijtage zijn I know, ma das om aan te tonen da het zeker ni door verwaarlozing is... toch ni door mij)
En wss benk nog dingen vergeten ook :?

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 20:34
door rebelish
dat zijn dingen dat ge nooit kunt weten als ge da koopt hé.

verwaarlozen doet ge zeker niet.
op een dag zal em wel helemaal in orde staan :wink: