advertentie Automotive Group reclame

Wok en zijn Peug 308

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Wok en zijn Peug 308

Bericht door Wok »

Weer even wat inbreng van jullie Noorderburen ;)

Wok is de (bij)naam en de standaardvragen heb ik hier (klik) beantwoord. ;)

Dat verhaal ga ik hier dus niet herhalen. Wel plant ik hier enkele foto's neer van de Peugs die ik heb gehad en natuurlijk de Peug die ik nu rijd :)

De eerste Peug was een een 205 1.6 CTI uit 1986:
Afbeelding

Er kwam echter al snel een tweede 1.6 CTI bij; ditmaal uit 1988:
Afbeelding

Ondertussen kocht ik een 205 dTurbo voor dagelijks vervoer (in afwachting van de leaseauto):
Afbeelding

Deze werd echter al snel ingeruild op een 205 GTI met een turbo-conversie :twisted:
Afbeelding

Inmiddels zijn alle 205's de deur uit (wegens verhuizing) en moet ik het voorlopig even doen met:
Afbeelding

Zeker geen straf, maar ik wil absoluut weer een 'open' 205 erbij hebben. Eerst een garage/stalling zien te vinden, maar daarna komt er weer een CJ/CT(I) :)
Marko
Berichten: 307
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:21
Locatie: Genk

Bericht door Marko »

Aardige 205'jes
en die foto van die 308 :shock:
306 Midnight 1.9D '2000
205 1.9 Gentry '93
205 1.6 GTI '84 Gutmann
rebelish
Berichten: 1669
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 23:28
Locatie: Staden (W-Vl)

Bericht door rebelish »

prachtige 205'kes.

man dat kleur op de 308 is prachtig.

welkom hier opt forum

grtz.
Kuuner
Berichten: 132
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:19
Locatie: Tilburg NL
Contacteer:

Bericht door Kuuner »

Hey Wok,

jij ook hier?! :)

GrtZ Koen
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

hier se de wok en alles goed ??
jammer dat we niet hebben gepraat op pugday
ja het is een mooi kleurtje van de 308 :D
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
Vijf

Bericht door Vijf »

Welkom en je hebt idd een prachtige 308 :)
Erwin
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 14:49
Locatie: Ham (Limburg)

Bericht door Erwin »

welkom hier :D
hele mooie 308 8)

groeten Erwin
Marty
Berichten: 1239
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 17:22
Locatie: Moerbeke-Waas

Bericht door Marty »

welcome here, zo te zien al mooie verzameling pugs achter de rug :wink:

have fun, grtz
Barry
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 feb 2009, 19:11
Locatie: Weerde
Contacteer:

Bericht door Barry »

Knappe 308.

Zijn dat xenons dat je hebt steken?
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

@ kuuner: yup, ik woon nu toch zo dicht bij de grens... ;)

@ marko, rebelish, Vijf en Erwin: Dank! :)

@ 306extreme: Hier is alles prima! Jammer inderdaad dat we elkaar hebben gemist op de PugDay, maar ik zag al wel dat je mijn 308 op de foto had gezet. Maar we zullen elkaar vast nog wel eens treffen. Hetzij via hier of anders via het 308 forum :)

@ Marty: Ik mis de CTI nog wel hoor, maar als je 160km verderop gaat wonen en even geen geld hebt om de CTI weer klaar te maken voor de weg (laswerk en motorwissel), dan moet je een verstandig, maar pijnlijk besluit nemen en afscheid nemen. Gelukkig is de CTI in goede handen gekomen en heb ik goed contact met de huidige eigenaar, dus wellicht dat ik nog weer een keer achter het stuur van mijn ex-CTI kan kruipen :)

De diesel was sowieso maar een tijdelijke auto en de Turbo heb ik in een gekke bui gekocht, maar dat ding was veel te duur om erbij te hebben (was toen immers zelfs mijn 3e auto, naast de lease en de CTI): dat ding reed 1 op 6 op Euro98 :shock:

@ Barry: dat zijn inderdaad Xenons. Laat je echter niet misleiden door de foto; in het echt is het helder wit licht. De xenon in mijn wagen is namelijk de fabrieksoptie, dus met automatische hoogteregeling, sproeiers en meedraaiende lampen in de bochten.
Barry
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 feb 2009, 19:11
Locatie: Weerde
Contacteer:

Bericht door Barry »

Ahok, bij de garage hebben ze over xenons eigenlijk niets verteld :s, dacht dat dit niet was op nen 308. Zou dat achteraf nog kunnen geïnstalleerd worden?
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Ik hoorde op PugDay al van iemand anders dat xenon op de 308 niet af fabriek leverbaar zou zijn in België.

Aftermarket xenon zal ongetwijfeld in te bouwen zijn, maar of de fabrieks-xenon achteraf in te bouwen is, waag ik te betwijfelen. Je zit namelijk ook met de stelmechanismes voor de hoogteregeling en het mechaniek voor het meedraaien in de bochten...
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Afbeelding

8)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Wellicht leuk voor de statistieken: (betere) foto's van de Peugs die ik heb (gehad) :)

1986 205CTI 1.6
Afbeelding

1988 205CTI 1.6
Afbeelding

1992 205GTI 1.9 Turbo (ombouw)
Afbeelding

2008 308 XT 1.6 HDiF 110
Afbeelding
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Vanaf het begin dat ik mijn 308 heb, ergerde ik me al aan de stadslichtjes, omdat deze verschrikkelijk geel afstaken tegen de af fabriek xenonlampen. Ik liep dus al een tijdje rond met het voornemen om een tweetal witte LED-lampjes hiervoor te gaan gebruiken. Vandaag dan eindelijk de daad bij het woord gevoegd en dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ook de auto maar weer eens goed gewassen en voor het eerst eens aan de slag gegaan met klei. 't Is behoorlijk arbeidsintensief, maar het is wel loon naar werken. Je haalt dan echt nog zo ontzettend veel vuil van de lak af; onvoorstelbaar. Bedenk dan dat mijn auto nog maar amper één jaar oud is (30K km op de teller) :o
Morgen de auto in de NXT wax zetten en van binnen grondig schoonmaken. Dan hoef ik hem over twee weken alleen maar even af te spoelen voor mijn tripje naar Duitsland :)
Plaats reactie

Terug naar “30x”