3 liter V6 HDI
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
3 liter V6 HDI
Jaguar mag de spits af bijten wat betreft deze update van de 2.7 HDI.
De opvolger voor de 2.7 HDi komt er dus aan.
Het zal een 3 liter zijn met 2 turbo's (net als op de2.7), 1 turbo met variable geometrie en 1 vaste.
Het ding zal leverbaar zijn in 2 vermogens. 230-240 pk en 270-280pk.
Het verbruik zal lager liggen dan bij de huidige 2.7.
Vermoedelijk leverbaar bij PSA eind 2009.
De opvolger voor de 2.7 HDi komt er dus aan.
Het zal een 3 liter zijn met 2 turbo's (net als op de2.7), 1 turbo met variable geometrie en 1 vaste.
Het ding zal leverbaar zijn in 2 vermogens. 230-240 pk en 270-280pk.
Het verbruik zal lager liggen dan bij de huidige 2.7.
Vermoedelijk leverbaar bij PSA eind 2009.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do 04 sep 2008, 16:08
- Locatie: wevelgem
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
De drie liter grote biturbodiesel van de Jaguar XF vervangt nu ook de 2.7 V6 HDi in de Citroëns C5 en C6. Hij is veel krachtiger en toch zuiniger.
De Citroëns C5 en C6 zien hun 2.7 V6 HDi vervangen door de Euro V-motor die eerder in de Jaguar XF werd voorgesteld. De V6 krijgt twee turbo's en levert 240 pk (177 kW), wat een winst van 36 pk betekent. Hij is gekoppeld aan een zestrapsautomaat en wordt uiteraard met een roetfilter geleverd. Hij is iets anders afgesteld in de Franse auto's dan in de Britse sedan. Hij levert namelijk "slechts" 450 Nm (tegenover 500 Nm in de Jaguar), maar wel over een toerenbereik van 1.600 tot 3.600 o/m. In Brit "piekt" hij daarentegen bij 2.000 o/m. Bovendien staat al vanaf slechts 1.400 o/m al 400 Nm ter beschikking. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat beide Citroëns met deze motor een normverbruik van slechts 7,4 l/100 km laten optekenen, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 195 g/km, tegenover 225 g/km in de oude C5 2.7 en 230 g/km in de C6. Toch verstookt diezelfde motor in de Jaguar nog minder, want die stoot slechts 179 g/km uit. Wat de prestaties betreft, accelereert de C5 3.0 V6 HDi in 7,9 seconden naar 100 km/h terwijl de C6 8,5 seconden nodig heeft. Later wordt deze motor ook in de 407 berline, SW en coupé van zustermerk Peugeot gelepeld.
Bron: Autogids.be
De Citroëns C5 en C6 zien hun 2.7 V6 HDi vervangen door de Euro V-motor die eerder in de Jaguar XF werd voorgesteld. De V6 krijgt twee turbo's en levert 240 pk (177 kW), wat een winst van 36 pk betekent. Hij is gekoppeld aan een zestrapsautomaat en wordt uiteraard met een roetfilter geleverd. Hij is iets anders afgesteld in de Franse auto's dan in de Britse sedan. Hij levert namelijk "slechts" 450 Nm (tegenover 500 Nm in de Jaguar), maar wel over een toerenbereik van 1.600 tot 3.600 o/m. In Brit "piekt" hij daarentegen bij 2.000 o/m. Bovendien staat al vanaf slechts 1.400 o/m al 400 Nm ter beschikking. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat beide Citroëns met deze motor een normverbruik van slechts 7,4 l/100 km laten optekenen, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 195 g/km, tegenover 225 g/km in de oude C5 2.7 en 230 g/km in de C6. Toch verstookt diezelfde motor in de Jaguar nog minder, want die stoot slechts 179 g/km uit. Wat de prestaties betreft, accelereert de C5 3.0 V6 HDi in 7,9 seconden naar 100 km/h terwijl de C6 8,5 seconden nodig heeft. Later wordt deze motor ook in de 407 berline, SW en coupé van zustermerk Peugeot gelepeld.
Bron: Autogids.be