Peugeot 206 gti turbo -> Circuit klaar met meer dan 300pk
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
Ook het turbo project is in vollegang, maar de setup is inmiddels flink gewijzigd! Op een paar spullen na is bijna alles binnen en ik heb inmiddels zelfs al de nieuwe bewerkte kop opgebouwd om alles te kunnen passen!
Hier de nieuwe setup:
Garrett GT28RS Dual Ballbearing turbo
-HKS SSQ Blowoff valve “limited black edtionâ€
Hier de nieuwe setup:
Garrett GT28RS Dual Ballbearing turbo
-HKS SSQ Blowoff valve “limited black edtionâ€
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: di 24 jan 2006, 18:35
- Locatie: Oiljst
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
Zo weer een paar leuke updates!
Ten eerste is na 4 maanden in backorder eindelijk me samco radiator hose kit binnen. Uiteraard in het rood!
Ten tweede ben ik bezig met de auto te voorzien van wat extra carbon elementen om te matchen met de motorkap en de diffuser in de achterbumper. Carbon spiegelkapjes zijn hiervan de eerste aankoop!. De pasvorm van die dingen is echt waardeloos, maar na wat schuurwerk pasten ze toch redelijk goed!
Later dit jaar zal er nog een setje canards (spoilers op de zijkant van de voorbumper) Zoals op de foto hieronder
Met oog op de verbeteringen aan het onderstel kwam ik op ebay een mooi setje rode vierpots brembo remklauwen tegen afkomstig van een fiat 2.0 turbo. Ik was er niet echt naar opzoek, maar ik kon het voor dat geld niet laten liggen!
Vorige week vrijdag kreeg ik me remklauwen binnen! Deze zagen er iets minder netjes uit aan de buitenkant als ik had gehoopt, dus heb ik ze helemaal opgeschuurd en vervolgens opnieuw rood gespoten met hittebestendige lak van Motip. Daarna hittebestendige vernis eroverheen en nieuwe Brembo stickertjes erop en voila ze zijn weer als nieuw!
Ook meteen rvs goodridge remleidingen gemonteerd op de klauwen en een nieuw remblokmontage setje! Nu nog ff wachten op geperforeerde 305mm schijven en de Ferodo DS 2500 remblokken en dan is de voorzijde zo goed als compleet!
Daarnaast heb ik ook al een tijdje een verstevigde achterophanging van een 206 rc liggen, zoals op de foto hieronder. Deze soort van swaybar/veerpoot verbindt de achteras doormiddel van een aluminium brace met twee armen met de achterste draagarmen. Dit zou de achterkant een stuk stijver moeten maken! Deze ga ik de komende week maar eens even netjes maken. )
Verder wil ik nog een aantal draagarm rubbers en motorsteunen vervangen voor polyurethaan rubbers (zowaar mogelijk), een veerpoot aan de voorkant onder de auto monteren en de huidige schroefset upgraden naar een set met hoogte en hardheid verstelling, waarschijnlijk een set van AST of Bilstein. Na deze upgrades denk ik dat de auto wel klaar is voor het betere gooi en smijt werk en zonder problemen het vermogen aan kan! :#
Verder nog wel wat kleine spullentjes binnen voor me turbo setup, maar die waren niet zo boeiend om er foto's van te maken!
Ten eerste is na 4 maanden in backorder eindelijk me samco radiator hose kit binnen. Uiteraard in het rood!
Ten tweede ben ik bezig met de auto te voorzien van wat extra carbon elementen om te matchen met de motorkap en de diffuser in de achterbumper. Carbon spiegelkapjes zijn hiervan de eerste aankoop!. De pasvorm van die dingen is echt waardeloos, maar na wat schuurwerk pasten ze toch redelijk goed!
Later dit jaar zal er nog een setje canards (spoilers op de zijkant van de voorbumper) Zoals op de foto hieronder
Met oog op de verbeteringen aan het onderstel kwam ik op ebay een mooi setje rode vierpots brembo remklauwen tegen afkomstig van een fiat 2.0 turbo. Ik was er niet echt naar opzoek, maar ik kon het voor dat geld niet laten liggen!
Vorige week vrijdag kreeg ik me remklauwen binnen! Deze zagen er iets minder netjes uit aan de buitenkant als ik had gehoopt, dus heb ik ze helemaal opgeschuurd en vervolgens opnieuw rood gespoten met hittebestendige lak van Motip. Daarna hittebestendige vernis eroverheen en nieuwe Brembo stickertjes erop en voila ze zijn weer als nieuw!
Ook meteen rvs goodridge remleidingen gemonteerd op de klauwen en een nieuw remblokmontage setje! Nu nog ff wachten op geperforeerde 305mm schijven en de Ferodo DS 2500 remblokken en dan is de voorzijde zo goed als compleet!
Daarnaast heb ik ook al een tijdje een verstevigde achterophanging van een 206 rc liggen, zoals op de foto hieronder. Deze soort van swaybar/veerpoot verbindt de achteras doormiddel van een aluminium brace met twee armen met de achterste draagarmen. Dit zou de achterkant een stuk stijver moeten maken! Deze ga ik de komende week maar eens even netjes maken. )
Verder wil ik nog een aantal draagarm rubbers en motorsteunen vervangen voor polyurethaan rubbers (zowaar mogelijk), een veerpoot aan de voorkant onder de auto monteren en de huidige schroefset upgraden naar een set met hoogte en hardheid verstelling, waarschijnlijk een set van AST of Bilstein. Na deze upgrades denk ik dat de auto wel klaar is voor het betere gooi en smijt werk en zonder problemen het vermogen aan kan! :#
Verder nog wel wat kleine spullentjes binnen voor me turbo setup, maar die waren niet zo boeiend om er foto's van te maken!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
Zo deze week begonnen met het poorten van de uitlaatpoorten. Even via marktplaats een luchtslijpertje gekocht voor twee tientjes en ik moet zeggen dit gaat stukken sneller!!
Ik heb de poorten net zo groot gemaakt als de poorten van het dp spruitstuk en dat scheelde nogal niet wat zoals te zien is op de fotos hieronder.
Normaal
Gepoort
Als laatste nog alle uitlaatpoorten polijsten en dan hoop ik na het weekend klaar te zijn met de kop!
Ik heb de poorten net zo groot gemaakt als de poorten van het dp spruitstuk en dat scheelde nogal niet wat zoals te zien is op de fotos hieronder.
Normaal
Gepoort
Als laatste nog alle uitlaatpoorten polijsten en dan hoop ik na het weekend klaar te zijn met de kop!