1984 - Peugeot 305 S5 - Axel
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Vandaag een beetje gepruld aan de 3-5. Nog een paar dingen die veranderd moeten worden. Zoals de antenne, het gasveertje van de koffer achteraan, de greep van de versnellingspook. Tevens blijft de benzinemeter op 0 staan en werkt het schuifdak niet (de motor van het dak gaat nog wel). Tenslotte staat er op de brandblusser de vervaldatum 1990 op . Dat zal dus nog allemaal gefixed moeten worden. Enige hulp en/of suggestie is steeds welkom .
guS
PS: de batterij ook, maar die is al lang in bestelling bij WCK , vandaag gestart met startkabels en een ritje gereden. Zaaaaalig
guS
PS: de batterij ook, maar die is al lang in bestelling bij WCK , vandaag gestart met startkabels en een ritje gereden. Zaaaaalig
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Vandaag bezig geweest met het schuifdak-probleem.
De plastieken buis rond de kabel is stuk, net voor hij het motorhuis ingaat. De motor bevindt zich inderdaad op de door AMPlas van het 'ollandse forum aangewezen plaats, in de kofferbak links. Is deze plastieken omhulsel nog te krijgen en is deze vervanging moeilijk? In mijn Haynes-manual kan ik er niets van terugvinden.
Alvast bedankt.
guS
De plastieken buis rond de kabel is stuk, net voor hij het motorhuis ingaat. De motor bevindt zich inderdaad op de door AMPlas van het 'ollandse forum aangewezen plaats, in de kofferbak links. Is deze plastieken omhulsel nog te krijgen en is deze vervanging moeilijk? In mijn Haynes-manual kan ik er niets van terugvinden.
Alvast bedankt.
guS
Laatst gewijzigd door Axel op di 03 jun 2008, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
De kabel van een 505 zou verregaand of gans gelijk zijn.Volgens de franse 505 site koste zo een kabel kompleet in 2004 ca 180 euro.Bij een 505 is het vervangen niet zo erg als je weet hoe je eraan moet raken.Jammer dat hij zo ver kapot is want anders kon je hem herstellen zoals ik heb gedaan.
groeten Wim.
groeten Wim.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Merci Wim voor de reactie. Nu moet ik dus iemand vinden die dat stukske kan maken voor mij. Want kabel is niet zo ver kapot als 't lijkt op de foto. Normaal hangt het motortje links van die plaat. Ik heb dus ff gespeeld met het bedieningsknopje om een beetje beter zicht te krijgen op het probleem.
@Pug(z)ot: ik heb via het hollandse forum vernomen dat dit een gense set is. D'r zou zelfs een versterkingsset van bestaan. Maar om dan te vervangen moet alles eruit: achterruit en hemel.
Dus: gezocht: nen handige harry die dat sukske van Wim zijne foto kan achterna maken.
guS
@Pug(z)ot: ik heb via het hollandse forum vernomen dat dit een gense set is. D'r zou zelfs een versterkingsset van bestaan. Maar om dan te vervangen moet alles eruit: achterruit en hemel.
Dus: gezocht: nen handige harry die dat sukske van Wim zijne foto kan achterna maken.
guS
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Ik kan desnoods nog ??ntje maken voor je want ik had toen twee buisjes klaargemaakt.Indien je wil dan maak ik er wel ??ntje maar niet vandaag heb nog beetje ander werk.Je moet bij het monteren wel wat sterke lijm aan doen want bij mij kwam de gaine er toch uit de eerste keer ookal klemde dat vrij goed.Die versterking wat ze op het lion d'or forum hebben dient volgens mij enkel als de kabel niet kapot is en is eerder een middel om schade te voorkomen.Laat maar iets weten dan.Groeten wim.
-
- Berichten: 333
- Lid geworden op: di 02 mei 2006, 21:07