Pagina 1 van 18

Peugeot Prototypes-Conceptcars

Geplaatst: do 19 jan 2006, 14:17
door Randy Andy
Prototypes (conceptcars): Tekeningen, kleimodellen en studiemodellen van officieel door Peugeot vrijgegeven type's.

4002
Afbeelding

hoggar
Afbeelding

quark
Afbeelding

Geplaatst: vr 20 jan 2006, 15:41
door Gtiler
die 907 stond ok opt salon same met de 20cup lekker se.
V12 motor onder de kap van de 907

Geplaatst: zo 22 jan 2006, 15:32
door PUG(z)OT
wat oldies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

607 feline

Afbeelding

607 pescarolo
Afbeelding

Geplaatst: ma 23 jan 2006, 09:33
door Darl'mat
Afbeelding

Geplaatst: vr 27 jan 2006, 15:43
door jurgen_s
gevonden op site autogids:
De Franse koetswerkbouwer Heuliez pakt in maart op het autosalon van Gen?ve uit met deze coup?-cabrioversie van de Peugeot 407.

Heuliez bouwt al complexe dakconstructies voor de Opel Tigra Twin Top en de Peugeots 206 CC en 307 CC. Die hebben echter alledrie een vouwdak in twee delen dat erg veel kofferruimte vreet, terwijl de recentste coup?-cabrio's zoals de Volvo C70, de VW Eos en de Opel Astra Twin Top een compacter dak in drie delen hebben. Heuliez wil met de Macarena tonen dat het niet moet onderdoen voor die ingenieuze constructies en bouwde een Peugeot 407 om tot een coup?-cabriolet met een dak dat bestaat uit... vier glazen dakpanelen. De kofferklep kan slechts in ??n richting scharnieren en moet dus niet meer achterover klappen wanneer het dak wordt opgeplooid. Door de compacte constructie van de kap kan het geheel namelijk tussen de achtersteven en de kofferklep plooien. En zelfs met het dak open blijft nog 300 liter kofferruimte over, wat niet veel minder is dan een VW Golf. Bovendien kunnen de voorste panelen van het dak apart openschuiven als een schuifdak, zonder dat de rest van het dak open moet. Net zoals bij een Mini Cabrio. Helaas is de 407 er structureel niet op voorzien om tot cabrio te worden omgetoverd, dus moest Heuliez een verstevigingsbalk achter de voorstoelen monteren. Dat verklaart ook waarom de Macarena vier deuren heeft: anders zouden de achterpassagiers niet in kunnen stappen, omdat die dwarsbalk in de weg zit. Bovendien kunnen in de aparte achterdeuren gemakkelijker zij-airbags worden gemonteerd. Verwacht overigens niet dat de Macarena ooit in productie gaat, daar is de structuur van de 407 berline niet op voorzien. Het is misschien een leuk idee voor de opvolger van de 407, in 2010?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier het originele artikel met nog meer foto's:

http://www.automagazine.be/NL/Magazines ... cleID=7509

Geplaatst: vr 27 jan 2006, 22:14
door Randy Andy
produceren die handel :shock:
en vlug :D

prachtig, nog nooit gezien :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: do 02 feb 2006, 18:45
door jurgen_s
907 op het autosalon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:26
door Cult
Peugeot Rogue...


Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:28
door Cult
307 Cameleo...


Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:39
door Cult
Peugeot Oxia


Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:44
door Cult
Peugeot Devil Ray


Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:45
door Cult
Peugeot Monster


Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:46
door Cult
Peugeot Souteze

Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:48
door Cult
Peugeot Horizon

Afbeelding

Geplaatst: wo 08 feb 2006, 20:53
door Cult
Peugeot op z'n Amerikaans :wink:



Afbeelding