De 407, Nieuws, vragen, opmerkingen.....Fase 2 P.3
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
De 407, Nieuws, vragen, opmerkingen.....Fase 2 P.3
Vanaf 2006 zijn enkel nog stock wagens leverbaar zonder roetfilter.
De produktie van roetfilters kon in 2005 niet aan de vraag voldoen, in deze periode zijn er dus verschillende diesels verkocht die niet van een roetfilter voorzien waren.
Door de nieuwe milieu normen worden vanaf 2006 enkel nog 407 diesel wagens geproduceerd met roetfilter voor de westerse wereld.
De produktie van roetfilters kon in 2005 niet aan de vraag voldoen, in deze periode zijn er dus verschillende diesels verkocht die niet van een roetfilter voorzien waren.
Door de nieuwe milieu normen worden vanaf 2006 enkel nog 407 diesel wagens geproduceerd met roetfilter voor de westerse wereld.
Laatst gewijzigd door Darl'mat op di 27 mei 2008, 06:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
De roetfilter of FAP is misschien wel goed voor het milieu en voor de binnenkant van den uitlaat (na 50 dKm nog mooi blank ipv zwart), ik heb er toch mijn bedenkingen bij: de 1.6 diesel laten hun regeneratieproces naar mijn mening een beetje te "duidelijk" horen. Wanneer dit proces aan de gang is, krijgt ie een bijkomende koeling van de ventilator, als men dan de motor stillegt, blijft deze ventilator nog zo'n 10 min nadrammen (precies da ge hem met oververhitte motor hebt stilgelegd). Volgens offici?le bronnen zou dit 1 keer het geval zijn om de 800 km, maar daarover heb ik dus mijn terechte twijfels. Bij mij lijkt dien soms in gang te schieten om de 50 ? 100 km. Dat vind ik dan ook het enige minpunt aan mijn slee;
guS
Axel
guS
Axel
Da kan zijn doorda u proces nog ni ten einde was. Heb dit ook af en toe. Om de 800km vind dit plaats maar duurt wel telkens een tijdje voor dit volledig gedaan is. Als ge tss die periode uwe motor aflegt koelt em na. Nadien als ge weer gaat rijden gaat deze weer beginnen met proces tot je ooit eens lang genoeg rijd tot het voorbij is. Kan zo soms wel maanden duren voor het proces eindelijk gedaan is. Vooral als je maar op 5min van het werk woontAxel schreef:De roetfilter of FAP is misschien wel goed voor het milieu en voor de binnenkant van den uitlaat (na 50 dKm nog mooi blank ipv zwart), ik heb er toch mijn bedenkingen bij: de 1.6 diesel laten hun regeneratieproces naar mijn mening een beetje te "duidelijk" horen. Wanneer dit proces aan de gang is, krijgt ie een bijkomende koeling van de ventilator, als men dan de motor stillegt, blijft deze ventilator nog zo'n 10 min nadrammen (precies da ge hem met oververhitte motor hebt stilgelegd). Volgens offici?le bronnen zou dit 1 keer het geval zijn om de 800 km, maar daarover heb ik dus mijn terechte twijfels. Bij mij lijkt dien soms in gang te schieten om de 50 ? 100 km. Dat vind ik dan ook het enige minpunt aan mijn slee;
guS
Axel
Kunt ook altijd een toerke rijden als ge weet dat het proces bezig is
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Fijn gezien van de Pug-ingenieurs, eerst een paar amateurs laten experimenteren (waaronder een zekere Bakval uit Nederland) en daarna het beste concept overnemen, in dit geval de Bakval, de mijne heeft deze grill van februari 2005. De grill van Musketier of andere 'fritesnijders' hebben het dus duidelijk niet gehaald, en terecht.
guS
Axel
guS
Axel
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
407 nu leverbaar 2.2 biturbo diesel.
Deze in samenwerking met Ford ontwikkelde 2.2l besckikt dus over twee turbo's. Er wordt gebruik gemaakt van twee kleine, identieke turbocompressoren. Bij laag toerental zorgt ??n exemplaar voor de reactiviteit van de motor. De tweede turbo is actief tussen 2.600 en 3.200t/min. Het geheel, een technologie van Honeywell Turbo Technology, wordt elektronisch gestuurd. De injectiedruk in het Bosch common-rail inspuitsysteem werd opgevoerd tot 1.800 bar. Het blok heeft pi?zo-elektrische injectoren waarvan elke sproeier is voorzien van zeven in plaats van vijf gaten. Dat garandeert een betere verstuiving, terwijl de kleine reactietijd tot zes inspuitingen per cyclus mogelijk maakt.
Het resultaat is een maximumvermogen van 170pk, dat bij 4.000 omwentelingen wordt bereikt. De koppelkromme piekt op 370Nm bij 1.500t/min, maar blijft nog tot 3.000t/min boven 355Nm. In Belgi? brengt Peugeot vanzelfsprekend een fiscaal gunstiger derivaat op de markt dat z'n vermogen tot 163pk beperkt ziet. De 2.2HDi wordt gepaard aan een handbediende zesbak. De berline sprint ermee naar 100km/u in 8,7 tellen. De SW is drie tienden langzamer. De topsnelheid van beide versies bedraagt respectievelijk 225 en 221km/u. Met deze combinatie maakt de berline de gemengde cyclus rond met 6,1l brandstof; dat is ??n deciliter zuiniger dan de break. Het onderstel is voor de gelegenheid wat aangepst. Binnenin het om een 17-duims velg geklemde 215/55-rubber vinden we wat grotere remmen (330x30mm vooraan en 290x12mm achter).
Meerprijs tov 2L HDI zou 2000? bedragen
Deze in samenwerking met Ford ontwikkelde 2.2l besckikt dus over twee turbo's. Er wordt gebruik gemaakt van twee kleine, identieke turbocompressoren. Bij laag toerental zorgt ??n exemplaar voor de reactiviteit van de motor. De tweede turbo is actief tussen 2.600 en 3.200t/min. Het geheel, een technologie van Honeywell Turbo Technology, wordt elektronisch gestuurd. De injectiedruk in het Bosch common-rail inspuitsysteem werd opgevoerd tot 1.800 bar. Het blok heeft pi?zo-elektrische injectoren waarvan elke sproeier is voorzien van zeven in plaats van vijf gaten. Dat garandeert een betere verstuiving, terwijl de kleine reactietijd tot zes inspuitingen per cyclus mogelijk maakt.
Het resultaat is een maximumvermogen van 170pk, dat bij 4.000 omwentelingen wordt bereikt. De koppelkromme piekt op 370Nm bij 1.500t/min, maar blijft nog tot 3.000t/min boven 355Nm. In Belgi? brengt Peugeot vanzelfsprekend een fiscaal gunstiger derivaat op de markt dat z'n vermogen tot 163pk beperkt ziet. De 2.2HDi wordt gepaard aan een handbediende zesbak. De berline sprint ermee naar 100km/u in 8,7 tellen. De SW is drie tienden langzamer. De topsnelheid van beide versies bedraagt respectievelijk 225 en 221km/u. Met deze combinatie maakt de berline de gemengde cyclus rond met 6,1l brandstof; dat is ??n deciliter zuiniger dan de break. Het onderstel is voor de gelegenheid wat aangepst. Binnenin het om een 17-duims velg geklemde 215/55-rubber vinden we wat grotere remmen (330x30mm vooraan en 290x12mm achter).
Meerprijs tov 2L HDI zou 2000? bedragen
Laatst gewijzigd door Darl'mat op di 13 jun 2006, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.