hey julien,
sorry voor het heel late antwoord. Te weinig tijd op dit moment om deftig te kunnen antwoorden.
Op zich niets mis mee. De 2.2 is een oerdegelijke motor, de 4 bak automaat vrij foutloos. Als je de keuze hebt tussen een fase I of fase II 607, ga dan zeker voor de fase II. Luxueuzer, qua electronica meer bedrijfszeker en meer up to date.
Probleem is dat de 2.2 fiscaal heel erg afgestraft wordt. De 2 liter die ik heb vind je echt bijna niet in automaat. Andere motor is de 2.7 maar da's helemaal een financiële zelfmoord. De automaat van die laatste vertoont trouwens heel wat nukken als je een model neemt voor 2007.
D riem is bij de 2.2 elke 180.000 (of ik ben verkeerd en het is ook 240K) of elke 10 jaar. Als de verkoper dat niet kan aantonen zou ik die laten vervangen. De 2.2 is er wel op voorzien om een geknapte D riem te overleven, maar daar hangt toch nog een prijskaartje aan vast.
Problemen bij de 607: raammechanisme dat kapot kan gaan. De geleiders zijn van plastiek en kunnen kapot getrokken worden. Er bestaan reparatiekits voor op het internet en dan kan je vrij goedkoop de raam terug herstellen. Stuurinrichting: problemen met een dichtingsring onderaan het stuurhuis waar de olie van de servo mee in gaat. Servo gaat lucht trekken en lekken. Oplossing is helaas nieuw stuurhuis en dat kost serieus geld (800€ zonder plaatsing). Kabelboom in de koffer: door het open en dicht gaan krijgt de kabelboom knikken en gaan er kabels breken. Zichtbare gevolgen: koffer die electrisch niet meer opengaat, achteruitrijlichten die niet meer werken. Vrij makkelijk te herstellen (heb het ook al gedaan), maar ge moet er uw tijd insteken natuurlijk. Het is iets waar ELKE 607 mee te maken krijgt. Op het frans peugeotforum heeft iedereen er mee te maken gehad.
En ik zal nog wel een paar dingen vergeten zijn, maar globaal genomen is het voor mij nog altijd een trouwe metgezel waar ik veel plezier aan beleef. De zetels zitten beter dan gelijk welke zetel waar ik al in gezeten heb. Als rugpatiënt (6 hernia's ondertussen) stap ik met rugpijn in en stap zonder rugpijn terug uit. Wel niet zo'n geweldige zijdelingse ondersteuning in de bochten, maar da's eerder een probleem van snelle jongens
. Als ge normaal rijdt, dan is het luxe met de grote 'L'.
Eventuele upgrade dat je kan doen is de achterste dempers vervangen door dempers van bilstein. Die vangen de klappen beter op want de 607 is ontworpen om te worden gereden met een directeur op de achterbank. Is de auto onbeladen achteraan, dan kan je bij een beschadiging in het wegdek een klap krijgen in de achterophanging die de auto precies (hij doet dat niet) laat uitbreken. Niet zo aangenaam. De bilstein dempers verhelpen dit voor een groot stuk.
Ik zou trouwens sowieso de automatenbak laten spoelen zodat die er terug voor ruime tijd tegenkan. Je kan eens kijken in het topic van GT'ke zijn 508GT. Die heeft de bak laten spoelen bij een firma in nederland.
Je kan misschien ook zoeken voor een 508 automaat. De 1.6 is wel met de gerobotiseerde, de 2 liters met een 6bak. Ze kosten wel meer qua aankoop dan een oudere 607, maar fiscaal een pak minder afgestraft.
frans peugeot forum:
http://www.forum-peugeot.com/Forum/
wel eerst een account maken als je alles wil lezen:
http://www.forum-peugeot.com/Forum/foru ... ujet-1.htm