2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven
Geplaatst: za 30 jan 2016, 19:56
Vandaag ben ik hem dan gaan halen. Een 307cc uit 2007. Ik was er al een tijdje zot van maar omdat we al twee auto's hadden weinig zin om een derde erbij te nemen, uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 407SW verkocht.
Ik had maar een paar eisen, het moest een face-lift zijn, dus na 2006, kilometerstand max. 140.000 en een 1.6 benzine. Vooral dan kwestie verzekering en belastingen, en voor mijn rijstijl meer dan voldoende.
Ik ben naar verschillende wagens gaan kijken, er staat er voldoende te koop, maar als je dan gaat kijken zijn er toch meer kosten en werk aan dan voorgesteld in de advertentie, maar toen ik deze tegenkwam was ik meteen verkocht. Eentje uit 2007, 121.000km op de teller, koppeling en distributieriem vervangen aantoonbaar met factuur, heel nette algemene staat en de verkopers kwamen heel joviaal en betrouwbaar over, ik had m.a.w. een goed gevoel bij deze auto.
Vrij opmerkelijk, hij is op 2 maanden na ongeveer even oud als mijn break, hij heeft momenteel op 300km na dezelfde kilometerstand, hij heeft vrijwel dezelfde opties en uitrusting als mijn break toen hij van de band afrolde en als klap op de vuurpijl heeft hij nog eens dezelfde kleurcode. Meant to be.
Dit is ie dan:
Vandaag in een keer een groot onderhoud gegeven, kwestie van met een schone lei te beginnen. Er is wel een onderhoudshistoriek bij, maar toch. Alle filters vervangen, olie en de bougies gewisseld. Volgens Servicebox zit er geen brandstoffilter op en ik krijg hem ook niet gevonden, kan dit kloppen?
Verder gezien dat de uitlaat vrij krokant begint te worden, die gaat dus binnenkort ook vervangen worden, de keerring van de linkse aandrijfas lekt een beetje dus die is ook aan vervanging toe, die ga ik binnenkort aanpakken samen met de remmen en de verlagingsveren. Dan kan in een keer de bakolie ververst worden en dan vervang ik ook de koelvloeistof.
Maar al bij al een degelijke basis. Hier en daar wat details, wat poetswerk en dan een zomer vol cabrioplezier.
Trouwens deze week het eerste accesoire al op de kop getikt, een origineel windscherm.
Verdere plannen, niks speciaals, een paar details, verlagen, 18'ers en genieten. Misschien als ik op het juiste moment nog eens een lederen interieur tegen het lijf loop...
Ik had maar een paar eisen, het moest een face-lift zijn, dus na 2006, kilometerstand max. 140.000 en een 1.6 benzine. Vooral dan kwestie verzekering en belastingen, en voor mijn rijstijl meer dan voldoende.
Ik ben naar verschillende wagens gaan kijken, er staat er voldoende te koop, maar als je dan gaat kijken zijn er toch meer kosten en werk aan dan voorgesteld in de advertentie, maar toen ik deze tegenkwam was ik meteen verkocht. Eentje uit 2007, 121.000km op de teller, koppeling en distributieriem vervangen aantoonbaar met factuur, heel nette algemene staat en de verkopers kwamen heel joviaal en betrouwbaar over, ik had m.a.w. een goed gevoel bij deze auto.
Vrij opmerkelijk, hij is op 2 maanden na ongeveer even oud als mijn break, hij heeft momenteel op 300km na dezelfde kilometerstand, hij heeft vrijwel dezelfde opties en uitrusting als mijn break toen hij van de band afrolde en als klap op de vuurpijl heeft hij nog eens dezelfde kleurcode. Meant to be.
Dit is ie dan:
Vandaag in een keer een groot onderhoud gegeven, kwestie van met een schone lei te beginnen. Er is wel een onderhoudshistoriek bij, maar toch. Alle filters vervangen, olie en de bougies gewisseld. Volgens Servicebox zit er geen brandstoffilter op en ik krijg hem ook niet gevonden, kan dit kloppen?
Verder gezien dat de uitlaat vrij krokant begint te worden, die gaat dus binnenkort ook vervangen worden, de keerring van de linkse aandrijfas lekt een beetje dus die is ook aan vervanging toe, die ga ik binnenkort aanpakken samen met de remmen en de verlagingsveren. Dan kan in een keer de bakolie ververst worden en dan vervang ik ook de koelvloeistof.
Maar al bij al een degelijke basis. Hier en daar wat details, wat poetswerk en dan een zomer vol cabrioplezier.
Trouwens deze week het eerste accesoire al op de kop getikt, een origineel windscherm.
Verdere plannen, niks speciaals, een paar details, verlagen, 18'ers en genieten. Misschien als ik op het juiste moment nog eens een lederen interieur tegen het lijf loop...