1989 - Peugeot 309 XR - Twoofive
Geplaatst: zo 19 jul 2015, 14:14
hallo beste mede forummers, na lange afwezigheid en op de achtergrond meekijken heb ik terug een peugeot in mijn bezit;-)
het is geheel onverwachts een 309 xr van het gezegende jaar 1989 geworden, in die tijd nog fase 1 , dus ook met een 1.3 motor;-)
bij aankomst was er dus wel werk aan, hij koelde onder andere niet, en het interieur was klaar om eruit gegooid te worden.
en nog andere dingen, zoals olielekjes e.d., maar het viel wel mee.
roestplekken zijn er ook niet echt, het spatbord links is ooit vervangen geweest door een imitatie, en heeft een laagje roest op de wielrand, en aan het achterwiel links borrelt de lak wat op.
de onderzijde is stevig, met geen noemenswaardige roest of beschadigingen.
een goede basis dus;-)
na het vervangen van de waterpomp(was de originele nog), de thermostaat(hetzelfde verhaal), en de contacten op thermostaathuis en radiator en uiteraard het verversen van de koelvloeistof was het koelingsprobleem opgelost;-)
een lekke kleppendakselpakking (kurk) zorgde voor het olielek, dit was ook vrij snel opgelost;-)
de stoelframes vooraan waren in de stoel zelf over, niet gebarsten, dus heb ik voor een ander interieur gekozen;-)
na dan een oldtimerkeuring doorstaan te hebben en een heel flinke wasbeurt kreeg ik het aanbod om een set wielen over te nemen van peugeotfreak, dit hebben we ook gedaan;-)
een verlaging later hadden we een 'schoon voiture';-)
ik vergeet wss hier en daar iets, maar hier zijn enkele foto's van de huidige staat;-)
uiteraard is alle commentaar en/of tips welkom;-)
het is geheel onverwachts een 309 xr van het gezegende jaar 1989 geworden, in die tijd nog fase 1 , dus ook met een 1.3 motor;-)
bij aankomst was er dus wel werk aan, hij koelde onder andere niet, en het interieur was klaar om eruit gegooid te worden.
en nog andere dingen, zoals olielekjes e.d., maar het viel wel mee.
roestplekken zijn er ook niet echt, het spatbord links is ooit vervangen geweest door een imitatie, en heeft een laagje roest op de wielrand, en aan het achterwiel links borrelt de lak wat op.
de onderzijde is stevig, met geen noemenswaardige roest of beschadigingen.
een goede basis dus;-)
na het vervangen van de waterpomp(was de originele nog), de thermostaat(hetzelfde verhaal), en de contacten op thermostaathuis en radiator en uiteraard het verversen van de koelvloeistof was het koelingsprobleem opgelost;-)
een lekke kleppendakselpakking (kurk) zorgde voor het olielek, dit was ook vrij snel opgelost;-)
de stoelframes vooraan waren in de stoel zelf over, niet gebarsten, dus heb ik voor een ander interieur gekozen;-)
na dan een oldtimerkeuring doorstaan te hebben en een heel flinke wasbeurt kreeg ik het aanbod om een set wielen over te nemen van peugeotfreak, dit hebben we ook gedaan;-)
een verlaging later hadden we een 'schoon voiture';-)
ik vergeet wss hier en daar iets, maar hier zijn enkele foto's van de huidige staat;-)
uiteraard is alle commentaar en/of tips welkom;-)