advertentie Automotive Group reclame

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

508 en 5008

Moderator: P-unit

GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

:shock: :shock: Dit is te erg voor woorden. Ik kan daar echt niet bij. Die LED's worden idd gestuurd door sensoren, zoals bij Xenon. Nu weet ik niet of dat bij Peugeot gemeten wordt aan de hand van de bodemvrijheid.

Btw: voor de 508 rijders onder ons met LED vooraan: wisten jullie dat je met deze koplampen ook kan rijden in GB zonder daar stickers op te kleven? Deze LED's verblinden de tegenliggers op dat eiland niet. Ik vraag me af of ze dat weten op de keuring.

En hoe kan je nu een verkeerd gelijkvormigheidsattest hebben? Dat snap ik ook niet.

Ik wist niet dat hybridewagens niet op de remtestbank mochten. Maar 't klinkt wel logisch. En als je binnen gaat voor een trekhaak te laten keuren, dan wordt de rest toch niet gekeurd. Of ben ik daar nu zo verkeerd in?
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Romaric »

Ik kreeg ooit als antwoord op de keuring dat als je je wagen laat keuren voor iets, in dit geval de trekhaak, de rest ook in orde moet zijn :roll: ...
Ik ging enkel verlaging laten keuren destijds ( op keuring na ongeval ) en ze gingen de hele wagen keuren. Dat heeft niet gepakt :mrgreen: !
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Bericht door GT'tje »

Ik ben van mening dat een wagen steeds technisch in orde moet zijn. Een verlaging heeft niet direct te maken met veiligheid. Remmen en lichten (en zo'n zaken) moeten in orde zijn. Maar als je met een gloednieuwe wagen komt om de trekhaak te laten keuren, vind ik het erg dat ze ineens heel de wagen keuren. Als wij ons aan de regels moeten houden, dan zij ook!
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Darl'mat »

Verlagen heeft toch te maken met veiligheid, wieluitlijning moet nagekeken en eventueel aangepast.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

En, Xavw, nog nieuws? Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

morgen meer nieuws over de keuring soap
Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Sidd »

Eind vorig jaar met de 607 enkel de trekhaak willen laten herkeuren icm met de geremde aanhanger. . Omdat de wagen langer als 3 maanden geleden gekeurd was moest de gehele wagen opnieuw gecontroleerd worden.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

Mijn trekhaak geplaatst voor aflevering en gekeurd door de garage, zonder problemen. Hopelijk snel goed nieuws hier!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

eigenlijk heeft de wetgever hier weer een blunder van jewelste geslagen.

Als de garage de trekhaak heeft geplaatst is deze eigenlijk al niet meer conform de wetgeving en mag die auto al niet meer op de weg komen. Maar hoe geraak je dan nog tot aan de keuring?
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Lander »

Op de trailer...
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

I don't care [emoji3][emoji41]
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

dank u voor het medeleven, maandag heb ik in de garage mijn lichten gecheckt en zoals verwacht alles ok. ik heb mij van den dommen gebaard en naar de keuring in Brugge gereden omdat er daar geen putten zijn dus worden de lichten op vlakke vloer gemeten worden.
wat ik een klein beetje vreesde bij het ingeven van mijn chassisnr kwam op z'n scherm een rode driehoek, daarop vroeg hij mijn vorige keuringskaart, er was geen praten aan om van nulaf terug te keuren en dus moest ik terug naar HARELBEKE.
ik heb telefonisch een afspraak gemaakt en de situatie eveneens uitgelegd, ik moest mij deze middag om 13u20 aanmelden en was er om 13u10. de keurder van dienst zei me dat het spijtig was dat een zo nieuwe auto voor de lichten een rode kaart kreeg. ik ben met DE LICHTEN AAN binnengereden over de put, en ja alles ok. dus om 13u22 was ik €12.00 armer gekeurd terug op weg.
nu klaarstomen voor de grote vakantie met de caravan eind volgende week, want vanaf 13 juli gaan onze medewerkers de een na de andere met vakantie dus juli augustus zijn drukke tijden
:drive
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Goed nieuws dus. Ik ben blij voor jou!!! :Y
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

jurgen_s schreef:eigenlijk heeft de wetgever hier weer een blunder van jewelste geslagen.

Als de garage de trekhaak heeft geplaatst is deze eigenlijk al niet meer conform de wetgeving en mag die auto al niet meer op de weg komen. Maar hoe geraak je dan nog tot aan de keuring?
Jurgen, de wetgeving voorziet hier de volgende maatregel: je mag met je voertuig met rode kaart je bewegen in de driehoek woning, garage, keuringstation. Echer, word je tegengehouden buiten deze driehoek, dan heb je wel een probleem.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

eigenlijk is dit allemaal om mee te lachen, dit is mijn 7de wagen met een trekhaak, ik wist echter niet dat deze moest gekeurd worden, en heb dit nog nooit gedaan. het is toevallig dat, waarschijnlijk in m'n nieuwe garage, iemand mij gezegd heeft dat een trekhaak dient gekeurd te worden. in het verleden heb ik regelmatig een caravan gehuurd, een trailer met paarden of moto's getrokken maar nog nooit geweten in overtreding te zijn.
met mijn vrouw haar tiguan ben ik enkele weken terug naar de keuring geweest voor een eerste keuring omdat deze 4j geworden is, aangezien we een caravan gekocht hebben, heb ik vermeld dat het eveneens voor trekhaak keuring was.
het enige verschil is dat er op de keuringskaart vermeld is dat het voertuig trekker is tot 750 en 1800kg. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “50x”