Pagina 12 van 12

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: vr 22 jul 2016, 19:52
door michiel54
Je 307 verplicht moeten vervangen door een 607 ..dat moet wel moeilijk geweest zijn zeker ? :mrgreen:
Maar een heerlijke bak zo'n 607 , veel succes !

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 14:57
door Sidd
Het was idd geen straf om de 307 te vervangen door deze.

Verlaging staat em idd heel goed.. alleen stoor ik me aan de hoogte achteraan in onbeladen toestand, toch eens iets doen, en vanvoor mss nog iets lager..

Vorige week trouwens pech gehad, s'avonds bij het naar de auto lopen aan het werk stond de band op de velg :S. Natuurlijk die keer eens niet mijn gereedschapskoffer in de auto.
Blijkt dus dat de standaard wielsleutel van Peugeot niet diep genoeg in de "Sarkozy" velgen geraakt om de wielbouten los te krijgen. :evil:

Dan maar op het dooie gemak 2km verder gereden naar een banden centrale waar ik degelijk gereedschap geleend heb voor het reserve wiel op te leggen ( gelukkig een volwaardig) Ondertussen de 2 achterste velgen voorzien van nieuwe Michelins..

Ondertussen wel wat nieuwe probleempjes,

1) Op de terugweg van Engeland is mijn raammechanisme gesneuveld.
Blijkt dat de klemmen op het glas zelf losgekomen zijn. Het mechanisme zelf werk gewoon nog, Bij het hermonteren heeft de motor teveel moeite nodig om het raam verder dan 3/4 omhoog te schuiven en vliegt deze in thermische beveiliging.

Iemand dus tips om het glaswerk terug op de kunststof klemmen te plaatsen ?
Verder vraag ik me af of de raam motor zelf ook zou kunnen versleten zijn ?

2) Sinds kort is er ook een nieuwe ( onvrijwilige) aanpassing geweest aan het afweermechanisme voor bumperklevers. Zoals Wesly wel gemerkt heeft stoor de ketel een hoop roet uit .. en het wordt precies steeds erger :-(
Oorzaak is ondertussen nog steeds niet gevonden, gasklep en turbodarmen staan op de planning voor te controleren.

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 20:41
door jurgen_s
Van uw raam: de geleiders van de raam zo plaatsen dat die wat scheef staan. Als de motor ze dan naar omhoog drukt komen er netjes recht te staan en gaan ze zonder probleem werken. Zet ge ze al recht in het begin, gaat de motor ze scheef duwen en moet die veel wrijving overwinnen om de raam naar boven te krijgen. Heb net hetzelfde voor gehad.

2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: zo 28 aug 2016, 16:07
door Polort
Heb een 607 HDI gehad prachtige wagen, nog steeds een mooie lijn.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: ma 05 sep 2016, 18:41
door peugeot-gek
Afbeelding

Afbeelding

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: ma 05 sep 2016, 19:45
door Lander
bij de rest weet je dat die wolk achter de auto van de kiezels is... bij onze kevin daarentegen :mrgreen: :mrgreen:

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: ma 05 sep 2016, 20:11
door Jones
Van de rest zou ik toch ook niet zo zeker zijn. [emoji48]

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: ma 05 sep 2016, 20:50
door Lander
ook last van gassen? :mrgreen:

Re: 2010 - Peugeot 607 2.0HDI - Sidd

Geplaatst: ma 05 sep 2016, 23:08
door jurgen_s
in de auto dan wel te verstaan :mrgreen: