1987 - Peugeot 205 CTI 1.6 - Koeneke
Moderator: P-unit
Re: 205 CTI 1.6 1987
Maar dan moet hij toch al even draaien om hem warm te krijgen, vandaag haal ik ze niet meer buiten met dit weer.
Re: 205 CTI 1.6 1987
In de radiator zit inderdaad een sensor die de ventilator aan laat springen bij een bepaalde waarde. Uw ventilator zelf of de relais of de bekabeling kan natuurlijk ook slecht zijn eh...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 CTI 1.6 1987
Zekeringen van ventilatoren zitten aan slot plaat...
In kleine zwarte plastieke afscherming...
In kleine zwarte plastieke afscherming...
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 205 CTI 1.6 1987
met dit weer moet je de motor max 15 min laten draaien en dan zal de ventilator wel aan slaan
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 CTI 1.6 1987
Als hij boven de 95° graden gaat is geen goed teken...
80-90 is normaal...
Voel eens of radiator overal warm word...
Thermostaat kan ook dicht zitten..
Na een paar minuutjes moet de bovenste water tube aan radiator warm worden.
Begint radiator niet of benede af warm te worden zit thermostaat waarschijnlijk dicht...
Kost 50€.
Probeer als hij koud is en stilstaat fan eens manueel te draaien.
Durven vast te lopen na verloop van jaren...
Indien geblokkeerd vervangen...
Lopen deze vrij check zeker de zekeringen onder de motorkap nabij de slot plaat...
80-90 is normaal...
Voel eens of radiator overal warm word...
Thermostaat kan ook dicht zitten..
Na een paar minuutjes moet de bovenste water tube aan radiator warm worden.
Begint radiator niet of benede af warm te worden zit thermostaat waarschijnlijk dicht...
Kost 50€.
Probeer als hij koud is en stilstaat fan eens manueel te draaien.
Durven vast te lopen na verloop van jaren...
Indien geblokkeerd vervangen...
Lopen deze vrij check zeker de zekeringen onder de motorkap nabij de slot plaat...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 205 CTI 1.6 1987
of de stekkers die in deze houder moeten zitten onderkant... ik had er ook een die afzakte waardoor hij soms niet startte... ook mss de massapunten achter de lichten eens controleren (weet niet zeker of daar een massa bijzit van de ventilator/koeling) maar die zitten op een stuk plaat wat nogal eens wil gaan roesten
Re: 205 CTI 1.6 1987
Amai snel geholpen Ik ga het zo snel mogelijk nakijken.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 205 CTI 1.6 1987
veel 205 kenners en liefhebbers hier op het forum
Re: 205 CTI 1.6 1987
misschien allemaal met dezelfde problemen
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 CTI 1.6 1987
Anders kom van't weekend eens tot in Arendonk he
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 205 CTI 1.6 1987
idd een herkenbaar probleem jurgen
Re: 205 CTI 1.6 1987
Propere CTI
Re: 205 CTI 1.6 1987
Jethro schreef:Propere CTI
Dank U maar er zijn wel wat prullen aan wat normaal is denk ik met een auto van 27j oud...
Re: 205 CTI 1.6 1987
Oké, ventilator werkt dus maar de radiator lekt en is dus kapot. Weet iemand de afmetingen van de radiator en eventueel het OEM nr om een andere te bestellen. Op internet gaan ze vanaf 45€ (Bolk) tot 200€ (Valeo) voor een nieuwe. Tijd om ineens de waterdarmen, thermostaat en evt waterpomp ook mee te vervangen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 CTI 1.6 1987
Radiator 205 diesel is zelfde en meet stal wat goedkoper...