advertentie Le Vin du Bâché reclame

1987 - Peugeot 205 CTI 1.6 - Koeneke

Moderator: P-unit

koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

Deze morgen eraan begonnen en ik zag dat er iets was afgebroken aan de koppelingsvork, stuk er terug aan gelast et voila, schakelt terug zoals nieuw dus geen nieuwe koppelingsset moeten bestellen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door jurgen_s »

cheap ass reperatie :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door Steven »

Ik heb iets dergelijks ooit gehad bij mijn 309 een paar jaar geleden. Toen was de gaffel die bediend wordt door de kabel ingescheurd en zo dus open geplooid. Ik heb toen hetzelfde gedaan als jij, gewoon terug dicht geplooid en opgelast, nooit nog last van gehad meer dan 4 jaar mee verder gereden tot ik hem verkocht! En veel kilometers mee gemaakt. :Y 8) 8)
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

Heeft er iemand mss een foto van de boite die er bij een 1.6 cti onder moet steken, volgens mijn buurman die het kapotte deel heeft gelast is het geen originele 1.6 boite die eronder steekt...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door PUG(z)OT »

je hebt er twee soorten, een met de achteruit langs de 1e en eentje met de achteruit onder de 5e, maar qua uiterlijk schelen deze bijna niets
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

De achteruit ligt bij mij linksvoor naast de 1 maar er is precies ooit iets gedaan met de verbinding aan de schakelvork, er is een pin op gelast die dan pakt in een komvormige schelp die dan weer wordt bedient door het koppelingspedaal. Dus eigenlijk duwt die schelp de pin op de schakelvork weg waardoor ik kan schakelen. Ik dacht dat dit bij mijn GTI vroeger anders was, de koppelingskabel hing rechtstreeks aan de koppelingsvork en trok deze weg en dus in versnelling... heeft er niemand een foto/tekening met bovenaanzicht vanuit de motorkap op de boite dan kan ik zien hoe het origineel is/was... :roll:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door PUG(z)OT »

dat met dat penneke is bij mijn CTI ook zo, die pen zit daar los tussen, niet gelast ofzo, als je je kabel te los regelt kan deze ertussenuit vallen
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

Dus het is wel de juiste boite, waarom hebben ze die pen dan ooit vastgelast? :roll: In ieder geval hij schakelt weer soepel en goed zonder gekraak. :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door PUG(z)OT »

wss omdat de koppeling dunner werd, de kabel moest bijgesteld worden en dat daardoor die pen ervantussen is gevallen. vind het ook straf dat die vastgelast zit, want dat wringt toch een beetje denk ik :?
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door Lander »

Bij de 305 is dat ook.
En dat is wat uitgeloterd, allez dat schelpje is uitgehold. Ik heb dan maar zo'n nieuw pennetje gemaakt dat iets langer is.
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

PUG(z)OT schreef:wss omdat de koppeling dunner werd, de kabel moest bijgesteld worden en dat daardoor die pen ervantussen is gevallen. vind het ook straf dat die vastgelast zit, want dat wringt toch een beetje denk ik :?


Ik denk dat het daardoor is dat die kom waar de pen ingaat was afgebroken omdat het wat wrong. Kom is nu terug goed vast gelast (1 baget voor gebruikt :Y ) en die komt niet meer los maar ik kan dan misschien dat pennetje terug losslijpen en erin zetten zoals origineel voorzien.
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

Oké gisterenavond naar de Sinksenfoor in Antwerpen gereden, op de snelweg tegen 110km/u alles oké en watertemp bleef mooi rond de 80° staan. Van de snelweg af en over de Cingel naar de kaaien en op het laatste stuk was het aanschuiven en file, temp steeg naar 90° en iets later naar 95° en ineens ging het rode lampje rechts op de temp meter aan en ging er op het dashboard helemaal bovenaan een lampje met stop aan, radio begon ook ineens raar te doen en toen die uitviel heb ik de radio maar uitgezet. Omdat we nog 1km moesten rijden heb ik telkens we moesten aanschuiven de motor maar stilgelegd. 3u later terug naar huis gereden en er was niks meer aan de hand. Is het normaal dat het temp lampje al aangaat bij 95° en waarom ging dan dat stoplampje aan en deed de radio raar (was precies of hij ineens niet genoeg stroom meer kreeg want het 1ste dat uitviel was het kanaal van de subwoofer maar de radio stond op laag volume en de sub stond op 3 op de schaalverdeling van 13 dus hard speelde ik niet...). Misschien toch eens best alle koelvloeistof eruit laten en vervangen door nieuwe mss dat hij dan beter koelt?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door jurgen_s »

kijk de werking maar eens na van uw ventilatoren

't is vandaag nog warm genoeg om dat na te gaan
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door koeneke »

Ik was ook al in die richting aan het denken omdat hij op de snelweg niet warm werd door genoeg rijlucht natuurlijk. Hoe kan ik de ventilator dan testen, gewoon er rechtstreeks 12V opzetten? Zou ook kunnen dat er een sensor kapot is en hij daarom niet in gang schiet of ben ik mis? :roll:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 205 CTI 1.6 1987

Bericht door jurgen_s »

gewoon laten draaien en kijken wat de ventilatoren doen

als ze niet aanspringen kunt ge al gerichter gaan zoeken
Gesloten

Terug naar “20x”