1987 - Peugeot 205 CTI 1.6 - Koeneke
Moderator: P-unit
Re: 205 CTI 1.6 1987
Deze morgen eraan begonnen en ik zag dat er iets was afgebroken aan de koppelingsvork, stuk er terug aan gelast et voila, schakelt terug zoals nieuw dus geen nieuwe koppelingsset moeten bestellen.
Re: 205 CTI 1.6 1987
cheap ass reperatie
Re: 205 CTI 1.6 1987
Ik heb iets dergelijks ooit gehad bij mijn 309 een paar jaar geleden. Toen was de gaffel die bediend wordt door de kabel ingescheurd en zo dus open geplooid. Ik heb toen hetzelfde gedaan als jij, gewoon terug dicht geplooid en opgelast, nooit nog last van gehad meer dan 4 jaar mee verder gereden tot ik hem verkocht! En veel kilometers mee gemaakt.
Re: 205 CTI 1.6 1987
Heeft er iemand mss een foto van de boite die er bij een 1.6 cti onder moet steken, volgens mijn buurman die het kapotte deel heeft gelast is het geen originele 1.6 boite die eronder steekt...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 205 CTI 1.6 1987
je hebt er twee soorten, een met de achteruit langs de 1e en eentje met de achteruit onder de 5e, maar qua uiterlijk schelen deze bijna niets
Re: 205 CTI 1.6 1987
De achteruit ligt bij mij linksvoor naast de 1 maar er is precies ooit iets gedaan met de verbinding aan de schakelvork, er is een pin op gelast die dan pakt in een komvormige schelp die dan weer wordt bedient door het koppelingspedaal. Dus eigenlijk duwt die schelp de pin op de schakelvork weg waardoor ik kan schakelen. Ik dacht dat dit bij mijn GTI vroeger anders was, de koppelingskabel hing rechtstreeks aan de koppelingsvork en trok deze weg en dus in versnelling... heeft er niemand een foto/tekening met bovenaanzicht vanuit de motorkap op de boite dan kan ik zien hoe het origineel is/was...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 205 CTI 1.6 1987
dat met dat penneke is bij mijn CTI ook zo, die pen zit daar los tussen, niet gelast ofzo, als je je kabel te los regelt kan deze ertussenuit vallen
Re: 205 CTI 1.6 1987
Dus het is wel de juiste boite, waarom hebben ze die pen dan ooit vastgelast? In ieder geval hij schakelt weer soepel en goed zonder gekraak.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 205 CTI 1.6 1987
wss omdat de koppeling dunner werd, de kabel moest bijgesteld worden en dat daardoor die pen ervantussen is gevallen. vind het ook straf dat die vastgelast zit, want dat wringt toch een beetje denk ik
Re: 205 CTI 1.6 1987
Bij de 305 is dat ook.
En dat is wat uitgeloterd, allez dat schelpje is uitgehold. Ik heb dan maar zo'n nieuw pennetje gemaakt dat iets langer is.
En dat is wat uitgeloterd, allez dat schelpje is uitgehold. Ik heb dan maar zo'n nieuw pennetje gemaakt dat iets langer is.
Re: 205 CTI 1.6 1987
PUG(z)OT schreef:wss omdat de koppeling dunner werd, de kabel moest bijgesteld worden en dat daardoor die pen ervantussen is gevallen. vind het ook straf dat die vastgelast zit, want dat wringt toch een beetje denk ik
Ik denk dat het daardoor is dat die kom waar de pen ingaat was afgebroken omdat het wat wrong. Kom is nu terug goed vast gelast (1 baget voor gebruikt ) en die komt niet meer los maar ik kan dan misschien dat pennetje terug losslijpen en erin zetten zoals origineel voorzien.
Re: 205 CTI 1.6 1987
Oké gisterenavond naar de Sinksenfoor in Antwerpen gereden, op de snelweg tegen 110km/u alles oké en watertemp bleef mooi rond de 80° staan. Van de snelweg af en over de Cingel naar de kaaien en op het laatste stuk was het aanschuiven en file, temp steeg naar 90° en iets later naar 95° en ineens ging het rode lampje rechts op de temp meter aan en ging er op het dashboard helemaal bovenaan een lampje met stop aan, radio begon ook ineens raar te doen en toen die uitviel heb ik de radio maar uitgezet. Omdat we nog 1km moesten rijden heb ik telkens we moesten aanschuiven de motor maar stilgelegd. 3u later terug naar huis gereden en er was niks meer aan de hand. Is het normaal dat het temp lampje al aangaat bij 95° en waarom ging dan dat stoplampje aan en deed de radio raar (was precies of hij ineens niet genoeg stroom meer kreeg want het 1ste dat uitviel was het kanaal van de subwoofer maar de radio stond op laag volume en de sub stond op 3 op de schaalverdeling van 13 dus hard speelde ik niet...). Misschien toch eens best alle koelvloeistof eruit laten en vervangen door nieuwe mss dat hij dan beter koelt?
Re: 205 CTI 1.6 1987
kijk de werking maar eens na van uw ventilatoren
't is vandaag nog warm genoeg om dat na te gaan
't is vandaag nog warm genoeg om dat na te gaan
Re: 205 CTI 1.6 1987
Ik was ook al in die richting aan het denken omdat hij op de snelweg niet warm werd door genoeg rijlucht natuurlijk. Hoe kan ik de ventilator dan testen, gewoon er rechtstreeks 12V opzetten? Zou ook kunnen dat er een sensor kapot is en hij daarom niet in gang schiet of ben ik mis?
Re: 205 CTI 1.6 1987
gewoon laten draaien en kijken wat de ventilatoren doen
als ze niet aanspringen kunt ge al gerichter gaan zoeken
als ze niet aanspringen kunt ge al gerichter gaan zoeken