JOS schreef:Stel: Ik neem de oprit van de autostrade tegen 120 km/u.
In mijn gat plakt de normale firmawagen, BMW, Volvo, Golf....
Op de autostrade geef ik plank naar 180, blijft die plakken of rijd ik er zo van weg?
Nogal een rare vergelijking me dunkt, firmawagen wilt niet automatisch zeggen dat het een zwaar model gaat zijn qua prestaties ofzo.
Alles hangt af van chauffeur, motorisatie, herneming (want ge gaat niet bepaald in 5de of 6de liggen optrekken), enz...
Ne BMW met een 1800cc motor zult ge wss wel pakken, ene met ne 2liter of hoger (zeker de nieuw generatie) daar gaat ge toch wel een pakske meer moeite voor moeten doen, en als die getuned zijn kunt ge het zelfs vergeten... Zelfde met ne Golf of Volvo of eender wat merk hoor.
200pk in een moderne auto is peanuts om het zo te zeggen, dat is ondertussen al even de "standaard" bij een sneller model (denk maar aan de Golf GTI met 200pk of aan Honda Type R's met 200pk).
Dat een 208 GTI vlot rijd is zeker waar, ik heb met Dragoon zijn GTI eens mogen rijden en voor een geblazen 1600'je gaat dat zeker niet slecht, maar ge moet nu ook niet denken omdat er een turbo (turbooTJE eigenlijk) op zit dat je de één van snelste gaat zijn. Er zal altijd iemand zijn die sneller is, en het hoeft daarom niet een BMW ofzo te zijn, ik rijd bvb. met een JEEP Grand Cherokee en ookal denk je "een Jeep snel? dat zal wel zijn...", kan ik je zeggen dat ik menig Porsche en andere dingen stof doe bijten, het zijn de "underdogs/sleepers" waar je het meeste bang voor moet hebben, want daarvan verwacht je niet dat ze snel zijn
En uiteraard kan je hem altijd chippen als je het wat sneller wilt, dat is een voordeel bij turboblokken, daar win je veel mee