2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Jurgen, jij hebt vroeger ook wel duits gereden eh mischien dat je daardoor de 607 niet hard vind.Ik heb vorige week rode verf gesmeerd waar de rubber stootblokken tegenaan komen en ga zien na wat kms of de verf is weggesleten.Dan ga ik andere dempers steken.Als het me dan nog niet tevreden stelt dan koop ik gewoon weer een 505 zoals mijn eerste gedacht na ongeval was maar dat na 1000km zoektocht die niet echt tot iets geleid heeft en de angst om weer een teleurstelling heb ik dan de 607 maar gekocht omdat iedereen zegt hoe comfortabel ze zijn.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
als firmawagen hegb ik het 'genoegen' gehad om met een aantal wagens van de VAG stal te mogen rondrijden (omdat het niet anders ging). En daar viel me vooral de zeer slappe demping op waardoor ge bij grote oneffenheden snel ror het eindpunt zat. Daarnaast altijd peugeot gereden. De 607 staat harder als een 406 of 307in lege toestand. Eens geladen is dat gevoel helemaal weg.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
al gezien maar het is geen intercooler en de pk aanduiding is mis.Het is een 95pk.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Ik heb nu 10 jaar gereden met een E39 en heb nooit of nooit last gehad van richels op betonbanen .De demping is zeker niet goed te noemen .
Of is er toch wat mis met mijn 607 ?Vroeger hebben wij altijd 404 en 504 gereden wat natuurlijk auto's zijn van een heel andere generatie maar die liepen veel zachter dan een 607 .Ik ben toch teleurgesteld hierin .Had minstens even veel demping verwacht als een duitser .Ik weet dus niet wat ik er kan aan doen .
Zal misschien toch de knoop moeten doorhakken en terug naar mijn E39 gaan .
Of is er toch wat mis met mijn 607 ?Vroeger hebben wij altijd 404 en 504 gereden wat natuurlijk auto's zijn van een heel andere generatie maar die liepen veel zachter dan een 607 .Ik ben toch teleurgesteld hierin .Had minstens even veel demping verwacht als een duitser .Ik weet dus niet wat ik er kan aan doen .
Zal misschien toch de knoop moeten doorhakken en terug naar mijn E39 gaan .
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Gisteren achteraan bilstein dempers gestoken op aanraden van Jurgen en waarvoor dank.Het resultaat is goed voelbaar.De wagen hupt niet meer waneer je over een hobbel rijd of in een gat of ribbel op de weg en alle oneffenheden worden beter gedempt.Zoals het nu rijd is het goed te doen.Toen ik de originele er vanonder had er eens op geduwd en deze zijn toch stugger dan de bilsteins op gas.Ik had rode verf gesmeerd waar de stootblokken tegenaan moeten komen en was er eigenlijk niets weg.Dus zijn de originele dempers te stug.Er is weer hoop.
Binnenkort achter nieuwe banden en dan meteen de velgen spuiten want er zit hier en daar wat oxydatie op.
Binnenkort achter nieuwe banden en dan meteen de velgen spuiten want er zit hier en daar wat oxydatie op.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
ik weet niet of ze minder stug zijn
wel ben ik zeker dat hun werking progressiever is dan de originele net omdat ze een dubbel buis opbouw hebben waar de originele er maar 1 hebben.
Maar ik ben blij dat het een oplossing is voor uw probleem.
wel ben ik zeker dat hun werking progressiever is dan de originele net omdat ze een dubbel buis opbouw hebben waar de originele er maar 1 hebben.
Maar ik ben blij dat het een oplossing is voor uw probleem.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Wim ,
I kdenk van dit ook te doen ;Wat kost dit plaatje ?Waarschijnlijk heb je het zelf gemonteerd;
Mvg
I kdenk van dit ook te doen ;Wat kost dit plaatje ?Waarschijnlijk heb je het zelf gemonteerd;
Mvg
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Ondertussen een kleine 12.000km gereden en vorige week na schuren, plekjes stralen, epoxy, schuren, filler, schuren en dan alu base coat en vernis de velgen een opknapbeurt gegeven en erna 4 nieuwe michelins laten opleggen.
Terwijl hij op blokken stond de remolie vernieuwd en de bewegende delen van de inklapbare spiegels zuiver geblazen en ingespoten met kleurloze huis tuin keuken spray want ik vond dat de motorkes het nogal lastig hadden en sloot de wagen enkel als het nodig was af.Het verschil is er wel, goed hoorbaar dat er minder moeite gedaan word.
We kunnen er weer een tijd tegen!
Terwijl hij op blokken stond de remolie vernieuwd en de bewegende delen van de inklapbare spiegels zuiver geblazen en ingespoten met kleurloze huis tuin keuken spray want ik vond dat de motorkes het nogal lastig hadden en sloot de wagen enkel als het nodig was af.Het verschil is er wel, goed hoorbaar dat er minder moeite gedaan word.
We kunnen er weer een tijd tegen!
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
dat laatste moet ik ook doen want de rechtse wil af en toe niet meer dicht klappen
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Lang weggeweest maar nu moest ik toch ff reageren: ik heb de mijne al een aantal keer wel de kont weggekregen, eenmaal zelfs net geen 360 rond geweest (nog altijd ferm content dat daar toen geen brokken van gekomen zijn, half mirakel). Da's dus niet normaal als ik dat hier zo lees, maar waar kan het aan liggen?jurgen_s schreef:voor de wagens met gestuurde demping is er helaas maar 1 optie: peugeot zelf want die zijn als enigste die ze verkopen.
als je toch naar aftermarket dempers wilt gaan dan moet je via de dealer de gestuurde ophanging laten wegschrijven anders krijg je elke keer je start de foutmelding dat deze niet meer werkt.
voor de rest kan ik jullie beide geruststellen: het is maar het gevoel want de 607 ligt achteraan als een blok op de weg. Je moet echt al gekke dingen doen wil je de achterkant wegkrijgen. Heb ik al verschillende malen getest trouwens
Ik durf gerust zeggen na 190.000 km's dat de 607 mij zeer geruststeld als het op bochtenwerk aankomt.
En zoals ik al hierboven vermeld heb, is die eigenlijk gemaakt om met personen op de achterbank te rijden. Dan veert de auto voldoende in om net het vliegend tapijt gevoel te geven.
Mss best in mijn eigen topic op verdergaan...
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
dat kan ook aan de banden liggen natuurlijk: te koud, te hard, te nat, gas gelost op verkeerde moment
en de esp krijgt veel goed, maar als je over de grenzen van de fysica gaat helpt geen enkel electronisch vangnet
en de esp krijgt veel goed, maar als je over de grenzen van de fysica gaat helpt geen enkel electronisch vangnet
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Of ene van de eerste productiemaanden.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Dag Jurge,
Van banden gesproken .
Mijn achterste Pirelli's waren gans in bulten na 35000 km ;zo te horen van de bandencentrale is dit een normaal verschijnsel op een 607 vanwege de achteras
met de schuine veerpoten .
In alle geval ,het was al een hele tijd dat ik een zwaar gegalm in mijn auto had en dacht eerst aan een lager (maar deze zoemt en krijst hé).
Nieuwe banden eronder en het lawaai is weg .Maar ik blijf erbij wat demping en zo betreft:
heb dit jaar een 4500 km gereden naar Toscane en heb daar wel echt slechte wegen gehad maar ook bepaalde richels op autostrades en daar kan die 607 toch niet zo goed mee overweg hoor .Maar goed,je leert ermee leven .
mvg
Van banden gesproken .
Mijn achterste Pirelli's waren gans in bulten na 35000 km ;zo te horen van de bandencentrale is dit een normaal verschijnsel op een 607 vanwege de achteras
met de schuine veerpoten .
In alle geval ,het was al een hele tijd dat ik een zwaar gegalm in mijn auto had en dacht eerst aan een lager (maar deze zoemt en krijst hé).
Nieuwe banden eronder en het lawaai is weg .Maar ik blijf erbij wat demping en zo betreft:
heb dit jaar een 4500 km gereden naar Toscane en heb daar wel echt slechte wegen gehad maar ook bepaalde richels op autostrades en daar kan die 607 toch niet zo goed mee overweg hoor .Maar goed,je leert ermee leven .
mvg
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
de achteras staat afgesteld zoals die van bmw, zijnde negatief camber wat maakt dat de binnenkant wat sneller slijt.
Het lawaai is typisch: als je hoort dat je precies een kapotte lager hebt is het teken dat de banden versleten zijn. Je rijdt dan rond op de controleblokjes en het zijn die wat het zagende geluid maken.
Het lawaai is typisch: als je hoort dat je precies een kapotte lager hebt is het teken dat de banden versleten zijn. Je rijdt dan rond op de controleblokjes en het zijn die wat het zagende geluid maken.