Pagina 7 van 9

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 15:04
door Dragoon
de inlaat, neemt zijn lucht gewoon uit het motorruim (moet ge maar eens bekijken)
geen directe feed van buitenaf, iets wat bvb bij de 306 wél het geval was.
gevolg is dat (ondanks de rijwind ja), de inlaat temperatuur te hoog is.

de intercooler (en dit is de reden dat de mini er minder last van heeft, want das nen andere), deze zit zga niet in de rijwind en wordt dus ook veel te warm (is trouwens zga dezelfde als de 1,6hdi's)
temperatuur orig tov de forge versie was, als ik het mij goed herinner +90° tov +-65°

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 15:11
door jurgen_s
zijn dingen die op zich wel aan te passen zijn zeker?

maar de intercooler: rijwind zal wel iets uitmaken maar als die te klein is zal dat zelfs niet veel uithalen. Ik zit met hetzelfde in de 607: als ik de waardes van de t° van de inlaatlucht bekijk stijgt die heel snel als er wat wordt doorgereden. Maw de intercooler kan het niet koud genoeg houden. En de inlaatlucht wordt ook gepakt in de motorruimte.
Als ik nog eens tijd en goesting heb, gaan die wel eens aangepakt worden...

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 15:21
door Dragoon
das zeer zeker aan te passen...
forge heeft op maat nen intake & intercooler

maar, dan ben ik mijn garantie kwijt bij het minste, en ik heb 5jaar...
+ das ook niet gratis hé

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 15:26
door jurgen_s
dat hangt van uw garage af hé. Als ge daar goede afspraken mee kunt maken en hen de stukken eventueel laat plaatsen is er veel ruimte tot overleg.
Ik spreek uit eigen ondervinding: 607 gechipped en turbo in de soep. Garage wist ervan nochtans en die hebben geen problemen gemaakt omdat het probleem met de turbo niet lag aan het chippen wel aan een verstopte olietoeverleiding.
't is allemaal hoe ge het aanbrengt. En ik zie ook niet in hoe het aanbrengen van een andere en betere intercooler de werking van de motor an sich in gevaar kan brengen.

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 18:09
door David406
dragoon, bij wie ben je dan wel van plan om te gaan op testbank?

die air intake van forge is niet meer beschikbaar...

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 21:14
door den_buis
@david 406 hoe komt het dat die nietmeer beschikbaar is

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 21:19
door Darl'mat
Kom die dinges eens testen op circuit, daar kunt ge uw Leeuw los laten, indien ge sneller zijt dan de Focussen St enz..., waar ik niet aan twijfel, dan komt alles weer goed. :mrgreen:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 21:37
door Dragoon
ik heb géén circuitervaring en zie het eigenlijk niet zitten om zo'n nieuwe wagen op circuit te riskeren, mits mijn omnium daar niet meer van tel is...

en er moet maar nen andere een fout maken om ik in de miseri te zitten é ;)

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 21:50
door Darl'mat
Hebt u gelijk in, maar anderzijds het vermogen aanspreken op openbare weg is mogelijk toch gevaarlijker dan op circuit.

U kunt al een stapje zetten en een ritje achter de pace car maken, gegarandeerd een smile tot achter uw oren.

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: vr 04 jul 2014, 16:53
door SvenDR
Nét gespot in gentbrugge, trekt precies wel vlotjes op :D

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: za 05 jul 2014, 19:49
door Dragoon
allez, alvast es de 0-100 tijden gaan meten, dit met een Gtech pro.

Zowel esp aan als esp uit, identieke tijden, zijnde 7.1 sec naar 100


ook simulatie gedaan van de pk's, zowel esp aan als uit ook, voor beide uitgekomen op een ongeveer 148 wielpk's wat overeen komt met een +-176pk aant blok...


esp aan of uit maakt dus geen noemenswaardig verschil.

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 05:53
door KrisKe
Nu dat is een tijd, dat je tevreden mee kan zijn zou ik denken...

peugeot geeft 6.8sec aan naar 100 (in ideale omstandigheden)
jij 7.1

netjes zou ik toch zeggen ;)

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 17:09
door Big-J
"Netjes" maakt nog altijd het feit ni goed dat de GTI zijn pk's niet haalt wegens een flut-intercoolersysteem ed.
Verscheidene goede bronnen (Chiptuners zoals Apec, enz...) hebben Peugeot al meermaals bewijzen gegeven dat de IC geen fluit waard is en dat ze het systeem moeten aanpassen, maar Peugeot negeert hun gewoon compleet en blijft maar nieuwe dingen aanhalen ("ESP uit geeft meer PK" bijvoorbeeld :roll: ).
Ze zijn gewoon te koppig om hun fout toe te geven en een tegemoetkoming te geven, terwijl dat ze langs alle kanten bestookt worden met bewijzen dat gene ene GTI met de THP200 zijn pk's haalt (en het is echt puur de intercooler, ze weten het goed genoeg, maar ze luisteren dus niet)...

Om het dan nog eens ferm in de mensen hun gezicht te wrijven, brengen ze binnekort die nieuwe 208 GTI uit daar met "208"pk en verbeterde remmen, sper, enz....
Los dan eerst de problemen op van de trouwe klant met hun "gewone" 208 GTI in plaats van te investeren in een nieuwe versie. :roll:

Trouwens, als ik betaal voor nen auto met 200pk, dan moet hij der ook rond de 200pk hebben en geen 175pk (of zelfs minder bij sommigen)... Ge betaald er immers ook verzekering voor, meer zitten betalen voor pk's die ge eigenlijk niet hebt, dat is niet bepaald plezant.

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 17:36
door Dragoon
hier, nogmaals, het bewijs dat het probleem echt bij de IC zit: (NIET MIJN WAGEN)
standaard ic vs forge ic=
Afbeelding


en de uitleg dat esp aan of uit een verschil maakt is bij mijn test duidelijk al teniet gedaan, mits beide gelijkaardige resulaten halen.


ge voelt ook echt dat de wagen enorm rap last heeft van heatsoak én hoe dan ook voelt hij niet aan als een 'bommeke', vlot ja, ma da is nen 2.0tdi ook...

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 18:26
door KrisKe
nuja, ik verstaan jullie wel

MAAR ik zou liever nen auto hebben dat even snel naar 100 (0.4sec is respectievelijk goed) zoals de constructeur aangeeft

dan een wagen dat het vermogen haalt maar de prestaties niet....