BMW, Porsche, enz, maakt mijn rekening niet é, als ik daar mé ene zou rijden en 20pk te kort zou komen, ja dan gaak ook ni content zijn.
Versta mij niet verkeerd, ook al haal ik mss andere voorbeelden aan, voor mijn part draaien alle gti's 50pk, zolang de mijne de opgegeven waardes haalt ben ik tevreden.
De 607 had 6pk te kort? Da vind ik nog aanvaardbaar. Geeft mijne 194pk en ik ga ni klagen hoor
Ik heb PPE hier trouwens ook al over gesproken, en zij bevestigen wat apec en br claimt...
Geert/DVX ken ik nu niet, maar ik blijf het bizar vinden dat daar het plaatje wel klopt nadat Peugeot eens langs is geweest.
Ik heb nog nen dyno-run van dvx hier liggen, van een 208GTi, en ja, daar zit verschil op, daarom ben ik dus niet bij dvx geweest.
Als ge bij mij ziet is er geen merkbaar verschil en de test is op een gelijkaardige bank gebeurt. (een gelinkte 4x4 bank dus) En hier ziet ge zelfs meerdere runs en allen mooi even lang, bij dvx ziet ge 1run elk én zijn de runs niet even lang.
BR zijn nu ook bepaald geen amateurs é (idem voor apec trouwens)
Nuja, nu is het aan Peugeot gewoon, er is een dossier, ze laten al geruime tijd niks weten aan mij (aan anderen blijkbaar wel?), Apec is de discussie met hen al aangegaan ivm mijn voertuig (Peugeot is ook met een eigen GTI bij apec geweest), ik heb hen bij mijn initieel dossier ook gesproken over de fmic, dit is compleet de wind in geslagen -ondanks duidelijke cijfers- (ook van temperaturen, je zit dit trouwens ook goed bij de test van BR, elke run minder pk's, zuiver door het zo snel warmlopen)
En betreffende de esp, even gemiddeldes genomen en het verschil esp aan/uit is geen 3pk, maw onbestaande.
Ik verwacht een degelijke reactie van Peugeot nu. Want het enige wat die met de mijne gedaan hebben is hem nen dag gehouden om alles door te sluizen van mijn ecu naar hun technical centre in Engeland (das toch wat mij verteld is).
Mijn gevoel is dat ze mij aan het lijntje houden en zaken proberen wijsmaken, want, voor het 'esp' verhaal hadden ze er al een andere uitleg aan gegeven.
Zowel het vermogen als de intercooler-issues (en dit hangt samen) oplossen is zeker geen probleem. Er zijn al genoeg opties om dit te fixen (zie de sheet van apec: std fmic vs forge fmic)
EN met mijn garage heb ik een goede band, echter vind ik niet dat dit iets is voor hem. Als Peugeot mij een nieuwe/betere fmic+afstelling+plaatsing bezorgd ben ik ook tevreden hoor, maar ik ga er geen geld hangen aan iets wat van fabriek uit niet ok is...
Paar keer de testbank op heeft mij ook al genoeg geld gekost...
Voor mij moet ge zeker geen contact nemen met Peugeot hierover.
Heb liefst rechtstreeks contact met hen