Pagina 7 van 10

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:21
door verbeke
Hij blijft op hogere toeren draaien voor zover ik hem laat draaien, lang wil ik het niet doen want erg gezond lijkt het me niet voor een nieuwe motor.

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 17:03
door Den Hans
De naam kwam me al bekend voor...

Uw SAD zit vast waarschijnlijk. Of uw blauwe temp. sensor zit ernaast.

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 01 apr 2013, 23:09
door verbeke
Het zal inderdaad aan een van die 2 liggen, deze week nog eens testen als de klep effectief sluit.

Brommer is ondertussen al verkocht en perto gereden :?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 21 mei 2013, 21:28
door Borre
Precies goe bezig daar :D

Probleem al opgelost me hoger in toeren draaien stationair?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 28 mei 2013, 10:04
door verbeke
Het probleem met de ralenti is nog niet opgelost, oorzaak wel gevonden(denk ik toch).

Gisteren met het mooie weer even gaan rijden 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien is zijn we er bijna!

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 28 mei 2013, 10:39
door jurgen_s
leuke nummerplaten :mrgreen: :lol:

goed gewerkt!!

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 28 mei 2013, 16:07
door verbeke
nieuwe aanwinst :mrgreen:

Afbeelding

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 28 mei 2013, 16:52
door JordiC
dit is eentje, de andere doos stak te ver weg :)

Afbeelding

hier vind je ze ook terug
http://www.sparcousa.com/product/track-set

als je interesse hebt, laat maar weten wat je ervoor geeft.
Zijn nooit gebruikt. Dozen zijn wel beetje .... door het lang in de garage liggen

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 31 mei 2013, 15:35
door verbeke
Iemand die raad weet met mijn probleem?

Ik had dus problemen met mijn remlichten, ruitenwissers, binnenverlichting en elektr. ramen, eerste gedacht was het contactje van de remlichten. Dat vernieuwd maar geen resultaat, daarna de massa bekeken en gecontroleerd, perfect in orde. ondertussen nog heel wat gefoefeld en gedaan zonder resultaat. Eergisteren mijn zekeringskast eens uitgehaald en alle fiches losgemaakt en weer ingeplugd.

Tada, remlichten werken, ruitenwissers, ramen en verlichting ook! Problem fixed denk je, tot je wil pinken. De richtingsaanwijzers gaan niet meer :?

opnieuw de zekeringskast bekeken en uitgemeten, de laatst 5 kleine zekeringen krijgen geen stroom. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een kapotte zekeringskast, of zie ik iets over het hoofd?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 31 mei 2013, 16:55
door verbeke
Alle 4 de pinkers samen werken wel, de meters in het dashboard werken ook niet :cry:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 31 mei 2013, 19:50
door peugeotfreak
dan vrees ik idd dat er intern in uw zekering kast iets stuk is, ik heb er hier nog wel een paar liggen die je eventueel mag testen

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: zo 02 jun 2013, 15:54
door verbeke
Bedankt voor het aanbod, helaas woon je wat ver. Ik ga deze week een nieuwe halen.

Ook mijn gaskabel is aan vervanging toe heb ik gezien, Ik zit met een 405 SRI motor. Welke gaskabel moet ik dan bestellen? die van de 205 GTI of de 405 SRI?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: wo 05 jun 2013, 18:48
door 205tunerke
ik vermoed 205 gti...
maar da kan ik ni 100% zekerheid zeggen

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 14:57
door verbeke
Ondertussen is er weer heel wat gebeurd aan de peugeot, alle problemen zijn van de baan :Y

Het olie en waterlekje opgelost door nieuwe darmen te plaatsen, nieuwe zekeringskast heeft uitkomst geboden voor zogoed als alle elektrische problemen. Het ralenti probleem is ook opgelost, de SAD klep was nog goed. De gasklep opnieuw gemonteerd en gereinigd, ralentivijs wat bijgeregeld en loopt als een naaimachien.

Enkel de olietemperatuur baart me wat zorgen, na enkel 0-100 sprints stond deze op 105-110 graden. Daarna even een rustig toertje gedaan waarna ze terug zakte tot 90 graden. De olie kan nu nog relatief snel afkoelen door het alu carter, echter zal dit niet meer lang duren aangezien ik graag de binnenbanen doe. Er zal dus een carterplaat gemonteerd worden.

Ik heb al regelmatig gelezen dat een 1.9 een oliekoeler heeft zitten, klopt dit? Anders is dit "probleem" ook opgelost 8)

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 16:24
door peugeotfreak
en als ge nu gaat zoeken achter de olie koeler van een rallye? en die er tussen zet met de juist darm