1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Die dubbele lagering begrijp ik ook niet goed. Waar gaat ge die dan zetten? Op da eerste stuk ofwa?
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Nee, ik heb 2 lagers naast elkaar geplaatst op de originele plaats.
Hierdoor moest het "huis" waarin de lager steunt 15mm breder gemaakt worden, anders kon de cardan niet diep genoeg in de boite. dit heb ik gedaan door er achteraan een plaat tegen te lassen van 20mm. Vervolgens in die plaat een gat laten frezen met een opstand op het einde (2mm), zoals het originele huis. Helaas heb ik daar geen foto van
Dit is het huis die ik dus verlengd heb( let niet op de cirkeltjes, is een foto van internet)
Hierdoor moest het "huis" waarin de lager steunt 15mm breder gemaakt worden, anders kon de cardan niet diep genoeg in de boite. dit heb ik gedaan door er achteraan een plaat tegen te lassen van 20mm. Vervolgens in die plaat een gat laten frezen met een opstand op het einde (2mm), zoals het originele huis. Helaas heb ik daar geen foto van
Dit is het huis die ik dus verlengd heb( let niet op de cirkeltjes, is een foto van internet)
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Mooie foto's.
Als u toestemming hebt van Autoweek is het zeker mooi om het artikel hier te plaatsen, denk dat niet alle forumbezoekers het boekje hebben gezien.
Als u toestemming hebt van Autoweek is het zeker mooi om het artikel hier te plaatsen, denk dat niet alle forumbezoekers het boekje hebben gezien.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
ja ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Hier is het artikel, wel geen scans maar foto's. De scanner wil het niet goed doen.
Hopelijk is alles wat leesbaar
Hopelijk is alles wat leesbaar
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Staat bijna als een kroon op het werk zo'n reportage! Dik verdient trouwens met zo'n nette GTI!
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
persoonlijk zie ik hem nog altijd het liefste origineel (op de 14" velgen)
wat betreft de lagering, die enkele zou eigenlijk niet mogen stuk gaan hoor. is toch teken dat er ergens iets wringt
wat betreft de lagering, die enkele zou eigenlijk niet mogen stuk gaan hoor. is toch teken dat er ergens iets wringt
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Ik zie hem ook liever op de originele velgen, die zitten er nu ook weer onder. Ik denk dat de cardan al wat tegen zijn tanden had gekregen, ook al veel gelezen dat ze breken dus meteen een oplossing gezocht, we zullen zien.
Bedankt voor de commentaren
Bedankt voor de commentaren
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
het jammere aan die velgen is gewoon dat ze ongelooflijk veel wegen, maar wel stevig
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Deze week werd ik opnieuw gevraagd voor een artikel, deze keer was het een journalist die ik leerde kennen op de ardennenrit. Hij reed toen met de 208GTI en had graag enkele foto's gemaakt samen met de mijne, dat is er toen niet van gekomen omdat hij verkeerd is gereden. Vorige week contacteerde hij mij hierover. Dit is het resultaat.
http://www.autofans.be/reportages/inter ... ot-205-gti
http://www.autofans.be/reportages/inter ... ot-205-gti
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
goed verslag
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
leest fijn ja
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
mooi artikel weeral
maar rijtaks 480 euro, is beetje overdreven voor nen 1.6 (op papieren he)
ben eens benieuwd naar de pk's bovendien ... bank op dermee he
maar rijtaks 480 euro, is beetje overdreven voor nen 1.6 (op papieren he)
ben eens benieuwd naar de pk's bovendien ... bank op dermee he
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Ondertussen is er al weer heel wat gebeurd. Tijdje geleden ben ik op circuit gaan rijden (ecuyers), dikke leute gehad en eens het volle potentieel kunnen gebruiken.
Een week voor de circuitdag ben ik begonnen met de wagen klaar te zetten, begonnen met het monteren van een oliekoeler, de olie kwam na wat knallen in binnenbaantjes snel 130°C
Tijdens de controle van de remmen ontdekt dat 1 van de voorste schokdempers lek was, niet echt aangeraden om daar nog mee op circuit te gaan. Snel nog een ander setje zoeken dus, een hele opgave. uiteindelijk nog een setje Peugeotsport dempers kunnen kopen (nieuw). Die gemonteerd samen met -25mm veren die hier reeds klaarlagen.
daarna was het tijd voor de circuitdag zelf, de eerste maal voor mij. het geeft een ongelooflijk vet gevoel om met je "zelf gebouwde" wagen over het circuit te rijden! ik heb me rot geamuseerd. Helaas is de laatste stint de distributieriem versprongen, ik vreesde voor het ergste. eenmaal thuisgekomen de kop erafgehaald om daarna vol verwondering te zeggen dat er niets van schade is
Van de gelgenheid gebruik gemaakt om een nog scherpere nok te steken, een CatCams PT37.
Een week voor de circuitdag ben ik begonnen met de wagen klaar te zetten, begonnen met het monteren van een oliekoeler, de olie kwam na wat knallen in binnenbaantjes snel 130°C
Tijdens de controle van de remmen ontdekt dat 1 van de voorste schokdempers lek was, niet echt aangeraden om daar nog mee op circuit te gaan. Snel nog een ander setje zoeken dus, een hele opgave. uiteindelijk nog een setje Peugeotsport dempers kunnen kopen (nieuw). Die gemonteerd samen met -25mm veren die hier reeds klaarlagen.
daarna was het tijd voor de circuitdag zelf, de eerste maal voor mij. het geeft een ongelooflijk vet gevoel om met je "zelf gebouwde" wagen over het circuit te rijden! ik heb me rot geamuseerd. Helaas is de laatste stint de distributieriem versprongen, ik vreesde voor het ergste. eenmaal thuisgekomen de kop erafgehaald om daarna vol verwondering te zeggen dat er niets van schade is
Van de gelgenheid gebruik gemaakt om een nog scherpere nok te steken, een CatCams PT37.
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
nog niet hard genoeg gereden
uw achterwiel heft zijn pootje niet
uw achterwiel heft zijn pootje niet