1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Velgen in het zilver staan hem zoveel beter.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Mooi om te lezen !
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Veel beter int zilver, die wielen!
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Augustus kwam eraan, nog steeds volop zomer
Eén van mijn favoriete maandelijkse meetings (gedurende de lente/zomer althans) kwam er weer aan; Cars & Burgers Diepenbeek. Door werkverplichtingen jammergenoeg de laatste editie van het jaar dat ik kon meemaken
De maand ging verder en op de kalender stond een stilaan vaste meeting voor mij en de 309. Een evenement dat net dat tikkeltje specialer is voor mij om de simpele combinatie van wagens en vliegtuigen: de Oldtimer Fly/Drive In in Schaffen. Bovendien ook nog een meeting vrij dicht bij huis
Eén van mijn favoriete maandelijkse meetings (gedurende de lente/zomer althans) kwam er weer aan; Cars & Burgers Diepenbeek. Door werkverplichtingen jammergenoeg de laatste editie van het jaar dat ik kon meemaken
De maand ging verder en op de kalender stond een stilaan vaste meeting voor mij en de 309. Een evenement dat net dat tikkeltje specialer is voor mij om de simpele combinatie van wagens en vliegtuigen: de Oldtimer Fly/Drive In in Schaffen. Bovendien ook nog een meeting vrij dicht bij huis
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
En zo kwamen we begin september dan bij de derde buitenlandse meeting dit jaar voor de 309. Een evenement waar ik lang en met speciale interesse naar uitkeek: het 35 Jaar 205 event in Culemborg (NL). Alles stond natuurlijk in het teken van de 205, maar neefje 309 was ook uitgenodigd op de verjaardagsfuif
Fantastisch evenement, unieke bijeenkomst!!! Binnen 2 jaar komen we hoppelijk terug met de 309; dan is het tijd voor 35 Jaar 309
Beetje onverwacht blijkt dit nu het (waarschijnlijk) laatste wapenfeit te zijn voor de 309 in 2018. Ik had nog enkele kleine oldtimermeetings in gedachten, maar deze zijn allemaal door verschillende omstandigheden geschrapt van mijn kalender.
Het zal dus komende maanden opnieuw stil worden rond de 309, maar waarschijnlijk worden er in de wintermaanden nog wat kleine zaken verder uitgewerkt of verbeterd
Fantastisch evenement, unieke bijeenkomst!!! Binnen 2 jaar komen we hoppelijk terug met de 309; dan is het tijd voor 35 Jaar 309
Beetje onverwacht blijkt dit nu het (waarschijnlijk) laatste wapenfeit te zijn voor de 309 in 2018. Ik had nog enkele kleine oldtimermeetings in gedachten, maar deze zijn allemaal door verschillende omstandigheden geschrapt van mijn kalender.
Het zal dus komende maanden opnieuw stil worden rond de 309, maar waarschijnlijk worden er in de wintermaanden nog wat kleine zaken verder uitgewerkt of verbeterd
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Blijft een van de mooiste auto's uit zijn tijdperk. [emoji41]
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ondertussen stapje voor stapje wat verder gewerkt onder de motorkap. Zoals eerder al gepost werd de luchtinlaat (filter) aangepast, en hierop verder gebouwd.
De bevestiging voor de filter heb ik verder uitgewerkt met een stevigere plaat, waar ook de carterontluchting op gemonteerd word.
Tussen de eigenlijke caterontluchting en het carterfiltertje heb ik ook nog een zogenaamde "oil catch tank" geplaatst, kwestie van beetje aan het milieu te denken he ik moet er toch een draai aan kunnen geven waarom ik dit geplaatst heb he... Vervolgens heb ik dan ook de benzinefilter aangepast. Oorspronkelijk was dit een simpel klein filtertje dat wat simplistisch vast zat. Hiervoor een nieuwe stevige houder gemaakt met een ander type benzinefilter erin.
Kleppendeksel gaat nog vervangen worden door eentje zonder de beugel voor de oorspronkelijke luchtfilter. Ligt al klaar en mat zwart gespoten.
De bevestiging voor de filter heb ik verder uitgewerkt met een stevigere plaat, waar ook de carterontluchting op gemonteerd word.
Tussen de eigenlijke caterontluchting en het carterfiltertje heb ik ook nog een zogenaamde "oil catch tank" geplaatst, kwestie van beetje aan het milieu te denken he ik moet er toch een draai aan kunnen geven waarom ik dit geplaatst heb he... Vervolgens heb ik dan ook de benzinefilter aangepast. Oorspronkelijk was dit een simpel klein filtertje dat wat simplistisch vast zat. Hiervoor een nieuwe stevige houder gemaakt met een ander type benzinefilter erin.
Kleppendeksel gaat nog vervangen worden door eentje zonder de beugel voor de oorspronkelijke luchtfilter. Ligt al klaar en mat zwart gespoten.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
mooi afgewerkt!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
De versnellingspook ook maar eens vervangen. Deze was al lange tijd stuk en de immitatie en reproductie modellen waren geen succes (of niet passend en van katastrofaal slechte kwaliteit, of veel te duur naar mijn zin). Dan toch iets gevonden wat qua stijl (in mijn ogen dan toch) bij de wagen past.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Was al een hele tijd aan het denken om iets met de bumper te doen, maar wou iets anders dan een GTI bumper Had er graag verstralers in gehad, maar niet op de traditionele plek. De manier plek waar ze bij een 205 staan sprak me veel meer aan. Ondertussen vonden we ook een mooi setje Hella verstralers dus gingen we maar aan de slag...
Het was uiteindelijk toch allemaal zo simpel niet om ze degelijk gemonteerd te krijgen maar na wat dingen geprobeerd te hebben en bevestigingen gemaakt te hebben zijn we dan toch op een deftige montage uitgekomen.
Nu we weten hoe alles gemonteerd kan worden ga ik alle bevestigingen nog in het zwart zetten (zodat het minder opvalt) en de 2e kant ook maken
Het was uiteindelijk toch allemaal zo simpel niet om ze degelijk gemonteerd te krijgen maar na wat dingen geprobeerd te hebben en bevestigingen gemaakt te hebben zijn we dan toch op een deftige montage uitgekomen.
Nu we weten hoe alles gemonteerd kan worden ga ik alle bevestigingen nog in het zwart zetten (zodat het minder opvalt) en de 2e kant ook maken
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
stevig gemaakt precies!!
weeral goed werk geleverd
weeral goed werk geleverd
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Als de tweede er op staat gaat het er goed uitzien.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Nog wat verder gewerkt en ze staan er nu allebei op
Volgende werkske zal grondige poetsbeurt worden, want het is nodig Nadeel van dicht bij het suikerfabriek te wonen
Volgende werkske zal grondige poetsbeurt worden, want het is nodig Nadeel van dicht bij het suikerfabriek te wonen
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Dit weekend toch effe paniek. Wou de 309 nemen voor een ritje, viel mijn oog op een lichte olieplas onder de wagen. Motorkap open, alles onder de olie Het gekke was echter dat alle olie zich bovenop lag en de motorkap zelf besmeurd was. Maw, de olie leek van onder naar boven gespoten te hebben en tegen de motorkap gekletst zijn en zo alle rondliggende delen besmeurd hebben. Oliepeil gecontroleerd en stond te laag.
Dus maar olie bijgevuld, vluchtig wat olie opgekuist en motor eens laten draaien. Geen olie te bespeuren Stationair laten warm draaien en wat gas geven zodat er wat meer druk op de olie kwam. Weer niets te zien.
Na wat gekopbreek kon ik eigenlijk enkel bedenken dat de olie langs de oliepijlstok naar buiten gekomen is en dat ik met het oliepeil te controleren deze terug goed ingeduwd heb.
Dus maar een kort testritje gedaan, 10 min, niet sneller dan 70 en hooguit een toerental van 3500 gehaald. Geen olie te zien. Laatste rit dat ik gedaan had was op de snelweg, dus dacht dat dit ermee te maken had. Opnieuw testritje, deze keer halfuurtje met stukje snelweg bij tegen 120. Opnieuw geen olie. Ik kreeg wel indruk dat ik wat oliezweet rond de peilstok zag, maar dit kan evengoed nog overblijvend olie geweest zijn. Dus verdenk ik dat de oliepijlstok omhoog gekomen is of deze verduurd is.
Deze week de boel eens grondig proberen proper te maken en die peilstok eens deftig bekijken.
Dus maar olie bijgevuld, vluchtig wat olie opgekuist en motor eens laten draaien. Geen olie te bespeuren Stationair laten warm draaien en wat gas geven zodat er wat meer druk op de olie kwam. Weer niets te zien.
Na wat gekopbreek kon ik eigenlijk enkel bedenken dat de olie langs de oliepijlstok naar buiten gekomen is en dat ik met het oliepeil te controleren deze terug goed ingeduwd heb.
Dus maar een kort testritje gedaan, 10 min, niet sneller dan 70 en hooguit een toerental van 3500 gehaald. Geen olie te zien. Laatste rit dat ik gedaan had was op de snelweg, dus dacht dat dit ermee te maken had. Opnieuw testritje, deze keer halfuurtje met stukje snelweg bij tegen 120. Opnieuw geen olie. Ik kreeg wel indruk dat ik wat oliezweet rond de peilstok zag, maar dit kan evengoed nog overblijvend olie geweest zijn. Dus verdenk ik dat de oliepijlstok omhoog gekomen is of deze verduurd is.
Deze week de boel eens grondig proberen proper te maken en die peilstok eens deftig bekijken.