2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Moderator: P-unit
2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Hallo,
Ik ben hier nu al een poos lid van dit forum en er gaat geen dag voorbij dat ik niet op dit forum ben. Heb me zo'n anderhalf jaar geleden al voorgesteld (http://peugeotforum.be/viewtopic.php?f=2&t=10712).
Ik heb hem gekocht als hij 95 000 km op de teller had en ondertussen staat hij op 122 000. Ondertussen is er toch al het een en ander veranderd aan mijn 306.
Foto's bij aankoop:
Er zijn andere velgen op, maar ook wat subtiele veranderingen.
Het eerste wat ik gedaan heb, zijn natuurlijk de belettering achteraan erafhalen.
Waar ik mij nog aan ergerde waren de oranje zijknipperlichten. Ik had donkere besteld, maar ik kreeg de heldere chroom uitvoering, maar na het placeren vond ik het toch ook goed zo en met der tijd misschien nog de donkere eens bestellen.
VOOR:
NA:
Ik ben hier nu al een poos lid van dit forum en er gaat geen dag voorbij dat ik niet op dit forum ben. Heb me zo'n anderhalf jaar geleden al voorgesteld (http://peugeotforum.be/viewtopic.php?f=2&t=10712).
Ik heb hem gekocht als hij 95 000 km op de teller had en ondertussen staat hij op 122 000. Ondertussen is er toch al het een en ander veranderd aan mijn 306.
Foto's bij aankoop:
Er zijn andere velgen op, maar ook wat subtiele veranderingen.
Het eerste wat ik gedaan heb, zijn natuurlijk de belettering achteraan erafhalen.
Waar ik mij nog aan ergerde waren de oranje zijknipperlichten. Ik had donkere besteld, maar ik kreeg de heldere chroom uitvoering, maar na het placeren vond ik het toch ook goed zo en met der tijd misschien nog de donkere eens bestellen.
VOOR:
NA:
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Daarna ook nog wat aan de binnenkant gedaan.
De bekleding vond ik niet echt dat dus heb ik maar een goedkope (voorlopige) simpele oplossing gezocht, namelijk autohoezen:
Als je goed oplet, zie je dat de pookhoes ook al zijn beste tijd gehad heeft en dus even het rood/zwarte thema even doortrekken. Ook nog een cadeautje gekregen van men moeder, een nieuwe vitessepook in rood/zwart:
Maar helaas was dit een universele en paste die niet 100% dus heb ik maar weer de originele pook erop gestoken.
Samen met de zijknipperlichten had ik ook nog donkere achterlichten cadeau gekregen. Die heb ik een tijd op mijn auto geplaatst, maar na een tijd vond ik de originele toch beter. En ondertussen rijd ik weer rond met de originele achterlichten. Toch een fotootje:
Na verloop van tijd had ik ook chroom knipperlichten gaan halen, zodat het oranje niet zo opvalt. Ben misschien van plan om het bovenste rood te spuiten.
Daarna was het tijd voor de grotere update. Nieuwe velgen!
Na lange tijd wikken en wegen toch de Cyclone velgen genomen omdat die toch nog altijd het beste passen op een 306.
De bekleding vond ik niet echt dat dus heb ik maar een goedkope (voorlopige) simpele oplossing gezocht, namelijk autohoezen:
Als je goed oplet, zie je dat de pookhoes ook al zijn beste tijd gehad heeft en dus even het rood/zwarte thema even doortrekken. Ook nog een cadeautje gekregen van men moeder, een nieuwe vitessepook in rood/zwart:
Maar helaas was dit een universele en paste die niet 100% dus heb ik maar weer de originele pook erop gestoken.
Samen met de zijknipperlichten had ik ook nog donkere achterlichten cadeau gekregen. Die heb ik een tijd op mijn auto geplaatst, maar na een tijd vond ik de originele toch beter. En ondertussen rijd ik weer rond met de originele achterlichten. Toch een fotootje:
Na verloop van tijd had ik ook chroom knipperlichten gaan halen, zodat het oranje niet zo opvalt. Ben misschien van plan om het bovenste rood te spuiten.
Daarna was het tijd voor de grotere update. Nieuwe velgen!
Na lange tijd wikken en wegen toch de Cyclone velgen genomen omdat die toch nog altijd het beste passen op een 306.
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Na lange tijd zo rondgereden te hebben, was het toch weer tijd voor een nieuwe update. Omdat deze wagen een phase II is en dus matte koplampen heeft, wou ik nieuwe lichten.
Ik heb besloten om de zwarte koplampen te bestellen met Philips Blue Vision Ultra H7 lichten in.
Na een goede was-, clay- en waxbeurt:
Er was natuurlijk ook nog iets waar ik mij dood aan ergerde: de TREKHAAK!
Dus heb ik besloten om die volledig te laten afnemen. Een hele verbetering
Heb ook nog een leuk filmpje..
http://www.youtube.com/watch?v=RvZWbC6OBNs
MORE TO COME
Ik heb besloten om de zwarte koplampen te bestellen met Philips Blue Vision Ultra H7 lichten in.
Na een goede was-, clay- en waxbeurt:
Er was natuurlijk ook nog iets waar ik mij dood aan ergerde: de TREKHAAK!
Dus heb ik besloten om die volledig te laten afnemen. Een hele verbetering
Heb ook nog een leuk filmpje..
http://www.youtube.com/watch?v=RvZWbC6OBNs
MORE TO COME
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Ik ben fan van de meeste van de updates! Als rood-zwart je wel ligt kan je misschien best een interieur zoeken uit een Champion edition? Komen af en toe wel eens voorbij voor niet teveel geld! Originele achterlichten zijn veel beter! Koplampen staan hem goed! Deze komt goed!
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Inderdaad, ben daar ook op het gemakje naar op zoek, maar een 5 deurs Champions vinden is niet simpel Het is meestal een 3 deurs.
Er is nog 1 update, maar die is met een dubbel gevoel :p
En ook nog een nieuwe autoradio: Pioneer
Er is nog 1 update, maar die is met een dubbel gevoel :p
En ook nog een nieuwe autoradio: Pioneer
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Tijd geleden dom ongeluk gehad met de Peugeot. In iemand zijn gat gereden, op ne trekhaak. Gevolg: motorkap geplooid, grill kapot, bumper uit den haak, ventilator en radiator kapot.
Gelukkig voor een goedkope prijs een nieuwe ventilator en radiator kunnen insteken en een tijdje zo blijven rondrijden.
Na verloop van tijd toch afspraak gemaakt bij carrossier om nieuwe motorkap en grill te spuiten en plaatsen. Nu die andere motorkap opnieuw gespoten moest worden, meteen maar iets speciaals gedaan:
Gelukkig voor een goedkope prijs een nieuwe ventilator en radiator kunnen insteken en een tijdje zo blijven rondrijden.
Na verloop van tijd toch afspraak gemaakt bij carrossier om nieuwe motorkap en grill te spuiten en plaatsen. Nu die andere motorkap opnieuw gespoten moest worden, meteen maar iets speciaals gedaan:
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
propere 306 nog !
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Mooi zo!
De voorlichten zyn echt vet!
De voorlichten zyn echt vet!
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Bedankt beiden.
Ja die koplampen passen wel bij de donkere kleur van de wagen.
Ja die koplampen passen wel bij de donkere kleur van de wagen.
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
knappe 306 waar heb je die koplampen gekocht, zou ook graag heldere met zwarte achter grond willen hebben en ik weet dat valeo ze heefd?
Gr
Gr
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Ik heb ze besteld via winparts.nl
Daar staan heel veel onderdelen aan erg goedkope prijzen.
Zie dat die koplampen daar nu staan voor 117 euro, bij andere sites en winkels betaal je makkelijk tegen de 200 euro.
Weet zelf niet meer hoeveel ik daar precies voor betaald heb, maar het was iets meer.
Daar staan heel veel onderdelen aan erg goedkope prijzen.
Zie dat die koplampen daar nu staan voor 117 euro, bij andere sites en winkels betaal je makkelijk tegen de 200 euro.
Weet zelf niet meer hoeveel ik daar precies voor betaald heb, maar het was iets meer.
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Hoe monteer je die zijknipperlichten?
Ik heb nu ook nog de oranje en zou graag de witte willen..
Maar ik weet niet juist hoe ik de oranje eraf moet doen..
Ik heb nu ook nog de oranje en zou graag de witte willen..
Maar ik weet niet juist hoe ik de oranje eraf moet doen..
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Die klikken daar gewoon uit.
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
En de peugeot is sinds vandaag weer blanco gekeurd.
Re: 2000 - Peugeot 306 XR - Matthias
Ondertussen weer heel wat gebeurd met de wagen.
Er zit een nieuwe distributieriem in de wagen en waterpomp. Heeft een groot onderhoud gehad en alles ging goed tot een paar weken later:
Plots hoorde ik een "klak" bij het draaien, eerst was dit enkel naar links draaien, maar hoe meer ik verder reed, hoe erger dit werd.
Dus dan maar naar men werk weer gereden om te zien wat het was.. Wagen op de brug gezet en bleek dat het van uit de boite kwam.
Dan op zoek gegaan naar een reserveboite.. Die gevonden bij Degroote in Oostkamp voor een redelijke prijs. Die laten steken en ook een nieuwe ambriage, maar als we aan de wielen draaiden als die op de brug stond hoorde je telkens weer een "klak". Maar als we met de wagen reden, hoorde je niets.
Alles goed en wel en er zaten ook 2 nieuwe riempjes op nog, tot ik naar huis reed en plots hoorde dat er een riem af en toe tsjiepte..
De volgende dag terug naar men werk geweest en het riempje laten aanspannen en alles was weer in orde, nuja, dat dachten we.
Tot ik die avond terug naar huis wou, zachtjes aanzette en telkens weer een "klak" hoorde.. Dat zal dus de cardan zijn die ook iets heeft gekregen door die boite..
De wagen vandaag terug omhoog gezet op de brug en blijkt dat er in de cardan een veertje gebroken was.. Die opnieuw geplaatst en nu terug naar huis gereden en alles is weer in orde.. Hopelijk blijft dit nu zo, want het blijft nogal oplopen de kosten.
Alleen heb ik wel nog dat als ik 90-100 rij, de wagen wat schud, maar ik vermoed dat dat komt doordat men Cyclone velg linksvoor niet meer 100% recht is.
Eens een andere velg plaatsen en zien of ik het nog heb en als het door die velg komt, op zoek naar een Cyclone velg
Er zit een nieuwe distributieriem in de wagen en waterpomp. Heeft een groot onderhoud gehad en alles ging goed tot een paar weken later:
Plots hoorde ik een "klak" bij het draaien, eerst was dit enkel naar links draaien, maar hoe meer ik verder reed, hoe erger dit werd.
Dus dan maar naar men werk weer gereden om te zien wat het was.. Wagen op de brug gezet en bleek dat het van uit de boite kwam.
Dan op zoek gegaan naar een reserveboite.. Die gevonden bij Degroote in Oostkamp voor een redelijke prijs. Die laten steken en ook een nieuwe ambriage, maar als we aan de wielen draaiden als die op de brug stond hoorde je telkens weer een "klak". Maar als we met de wagen reden, hoorde je niets.
Alles goed en wel en er zaten ook 2 nieuwe riempjes op nog, tot ik naar huis reed en plots hoorde dat er een riem af en toe tsjiepte..
De volgende dag terug naar men werk geweest en het riempje laten aanspannen en alles was weer in orde, nuja, dat dachten we.
Tot ik die avond terug naar huis wou, zachtjes aanzette en telkens weer een "klak" hoorde.. Dat zal dus de cardan zijn die ook iets heeft gekregen door die boite..
De wagen vandaag terug omhoog gezet op de brug en blijkt dat er in de cardan een veertje gebroken was.. Die opnieuw geplaatst en nu terug naar huis gereden en alles is weer in orde.. Hopelijk blijft dit nu zo, want het blijft nogal oplopen de kosten.
Alleen heb ik wel nog dat als ik 90-100 rij, de wagen wat schud, maar ik vermoed dat dat komt doordat men Cyclone velg linksvoor niet meer 100% recht is.
Eens een andere velg plaatsen en zien of ik het nog heb en als het door die velg komt, op zoek naar een Cyclone velg