Pagina 1 van 14
1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 02 mei 2011, 23:06
door seune
bij deze zal ik mijn groene 205 nog eens voorstellen..
het is van origine een 1400 benzine type XR
na veel vijswerk is het uiteindelijk een bijeen raapsel geworden van een forever, rallye, junior, gti, xs, en XSi
de kans is groot dat ik nog iets vergeet maar soit..
foto van hoe hij vroeger was:
en erna:
ondertussen staat hij al ff stil wachtend op ne nieuwe motor en nog wat aanpassingen waar ik vollop mee bezig ben en geregeld updates posten
het zal vooral om vermogen en veiligheid
gaan
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 00:01
door seune
update tijd !
heb tijd geleden iets gekocht in holland..
voor alle duidelijkheid, het is het franse dat teld he de rest nie
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 07:36
door PUG(z)OT
swappen???
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 10:02
door seune
yes indeed
de bedoeling is dat de motor, bak en voorste remmen worden overgezet de voorste remmen zijn geventileerd en klein genoeg voor 13" de motor is een 1600 8klep
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 20:58
door seune
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 22:03
door seune
ondertussen is de 106 al grotendeels gestript en de motor hangt in de groene
de 106 langs binnen
en hij hangt
nog sfeer foto'ke
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 12:38
door 205tunerke
diameter van gti bekrachtiger is groter of wa?
wa hoodremcilinder gebruitk ge daar bij?
heeft zo'n 1600 veel pit?
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 15:10
door Den Hans
Gaat ge de koppakking ook gelijk vervangen ?
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 21:01
door seune
@ koen: die diameter is idd groter en zou dus meer remdruk moeten geven... de hoofdrempomp is dezelfde maar er zijn wel 3 of 4 soorten in dacht ik maar voor zover ik weet passen ze allemaal op elke bekrachtiger van 205/309
die 1600 heeft 105 pk standard ( op papier ) uiteindelijke doel zou zijn datk er toch mee naast ne 19 gti kan gaan staan he
of en paar golfkes naarr huis rijden..
@ hans neen, nog niet maar dat komt nog wel waarschijnlijk.. momenteel is het geld en vooral de tijd op want khad hem graag in orde gehad vóór de trackday enz en kzit te sukkelen met de aansluitingen
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 21:48
door Den Hans
Als ge onder de 8s naar de 100 zit kunt ge mee met ne GTI, dus pakt uw chrono mee en ge weet het.
Met kleine wielen en een korte boite zal da mss. wel lukken, maar dan kunt ge weer nie volgen op de autostrade en visa versa...
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 09 mei 2011, 21:54
door seune
i know maarjah ookal lukt het niet tis toch iets wat nog niet veel mensen gedaan hebben hé
allez dat hoop ik toch
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: ma 23 mei 2011, 23:00
door seune
update
het remmen probleem is opgelost de beugels zijn veranderd en inneens andere schjiven en blokken het is nog niet HET maar aangezien ik nog op 13'ers wil rijden heb ik niet veel andere keuze..
voor:
na:
inneens de volledige wielkassen en chassis balken ook nog eens ingepapt
de nieuwe radiator ook al gearriveerd
nu heb ik het probleem van de bovenste darm.. kheb dus ene nodig van een rallye want ik heb oliekoeler.. iemand ?
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: di 24 mei 2011, 12:45
door 205tunerke
wa is het probleem nu eigenlijk?
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: di 24 mei 2011, 19:51
door seune
die blok heeft een olie koeler en dat heeft ne gewone niet, maar ne rallye wel dus heb zo'n darm nodig en dan ook den elentrik
Re: 1988 - Peugeot 205 - Seune
Geplaatst: di 24 mei 2011, 19:56
door 205tunerke
darm xsi geen optie?
volgende week vrijdag den elentrik he maatje