Pagina 5 van 10

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 23:16
door 205tunerke
als ge met een klein boortje bezig waard kunt ge er mss nog net naast boren met een heel klein boortje...
des noods aan 2 zijdes, afdichten doet hij toch op bodem van het gat...
ge kunt ook al beginnen met warm stoken en met een circlips tang het boortje los peuteren...

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 21:58
door verbeke
It's alive!

Ze heeft dus voor de eerste maal gedraaid, nog niet helemaal op het juist ritme maar kom. De luchtmassameter doet wat ambetant, waarschijnlijk kapot dus. (als iemand er eentje heeft, graag ;) )

Er zijn ook nog een paar dingen niet aangesloten zoals de bobine enzo, ik geraak er echt geen wijs uit. Heeft iemand soms wat liggen over hoe je alles moet aansluiten?

Afbeelding

Weet iemand wat dit juist is? en waar het moet zitten?

Afbeelding

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 22:12
door PUG(z)OT
dat is uwe krukassensor, zit op de versnellingsbak gemonteerd, maar dient enkel voor diagnose, de stekker hang normaal los ergens tussen je luchtfilerhuis en het kleppendeksel ;)

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 22:33
door verbeke
ahzo, kan het daardoor zijn dat die luchtmassameter raar doet?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 23:33
door 205tunerke
noop krukassensor wordt niet gebruikt.
heb ergens nog ne pdf met alle elektrische bedrading van 205 op.
als ge me een mailtje stuurt...
general_lee_007_01@hotmail.com

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 00:02
door seune
ziet er prachtig uit :) al zou ik toch iets over de flexibele remleidingen doen.. ivm keuring

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 07:29
door PUG(z)OT
jup, gewoon zwarte krimpkous ofzo, zijn zelfs wagens die dit standaard zo hebben...

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 10:03
door verbeke
Bedankt allemaal!

Over de remleidingen zal nog iets geschoven worden, ofwel een dikkere rubberen darm ofwel de krimpkous.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... 9-gti.html

Iemand de juiste benaming en functie van dit onderdeel?

@205tunerke: de email is verzonden ;)

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 12:29
door Prince-_-
De ontstekingsbobijn, of gewoon bobijn. Die zorgt ervoor dat er genoeg stroom opgewekt wordt om de bougies te doen vonken.

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 12:38
door verbeke
hmm, dus in principe mag kan de wagen niet starten zonder? Hoe en waar is dit juist aangesloten?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 12:53
door Prince-_-
Nee, hij kan niet starten zonder

bij een gti weet ik het niet direct, maar bij een TU ligt het boven de stroomverdeler. De dikke kabel gaat naar je stroomverdeler en de kleine aansluiting loopt deels naar de massa en naar de geschakelde +, maar hoe of wat juist zou ik eens moeten nazien

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 13:02
door verbeke
hmm, dan zal er waarschijnlijk al een opzitten aangezien hij start. donderdag eens nazien, bedankt alvast!

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:03
door PUG(z)OT
die zit bij u tegen de veerpoot aan bestuurderskant, die ene kabel die van u stroomverdeler niet naar de bougies loopt maar naar die zwarte bus, dat is in uw geval de bobijn

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:06
door verbeke
Ah, ik dacht al zoiets, dus die andere bobijn die ik heb liggen is van een ander type wagen?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:07
door PUG(z)OT
ja nieuwer type, maar gij hebt eigenlijk ook geen echte gti motor volgens mij, met deze kop zaten ze in de 405 SRI fase I