Pagina 23 van 28
Geplaatst: ma 11 okt 2010, 18:56
door PUG(z)OT
typisch fenomeentje... dat is omdat de kabel heeft liggen trillen in die plastieke flexibele kabelgoot...
Geplaatst: di 12 okt 2010, 11:06
door gino
aahzo , dat is wel handig
straks is zien om de motor erin te hangen se, dan kan ik binnenkort beginnen met de nieuwe kabelboom
Geplaatst: do 14 okt 2010, 11:10
door gino
et voila , de motor hangt erin

.
ik heb me ook bezig gehouden met een 2e ventilator te installeren (in mijn ogen toch wel wat schoner dan eentje).
binnenkort is op zoek gaan naar grotere injectors, want volgens de berekeningen dat ik heb gemaakt zouden de originele niet genoeg inspuiten.
de originele geven 226cc/min op 3 bar en 254cc/min op 4 bar.
als ik niet boven de 160pk uitkom zouden ze net genoeg geven op 4bar, maar ik heb toch liever wat overschot.
ik heb mij laten wijsmaken dat die van een 206 2.0 16V zouden passen, klopt dit en hoeveel geven deze dan ?
Geplaatst: do 14 okt 2010, 14:35
door Den Hans
Volgens mij moet je je duty-cycle aanpassen want die cc's die gij opgeeft zijn meer dan voldoende voor ne 1600
Geplaatst: do 14 okt 2010, 19:30
door gino
ik weet niet echt op welke duty-cycle die 226cc is (ik veronderstel op 90% aangezien dat de max duty-cycle is voor die injectoren). maar ik heb berekend dat als ik op 160pk uitkom (dat is ongeveer het doel) dat ik bij een duty-cycle van 90% 233cc/min nodig heb. dus dan moet ik zowiezo al op 4 bar werken om toe te komen. en als ik dan nog meer er zou willen uithalen, heb ik toch zowiezo grotere nodig.
nu ik heb dit allemaal via het internet berekend, dus ik weet ook niet juist hoe nauwkeurig en correct het allemaal is, dus het kan idd wel zijn dat ik met de mijne al toe kom.
Geplaatst: do 14 okt 2010, 19:46
door Den Hans
Ik zou het eerst maar eens proberen met de originele en een aangepaste mapping.
Geplaatst: do 14 okt 2010, 19:52
door gino
mja , kzou liefst eerst zeker zijn dat ze genoeg gaan inspuiten. de testbank waar ik naartoe ga is namelijk in holland, en dat is nogal ambetant voor 2 keer te gaan ipv 1 keer.
maja ik heb nog tijd, ik moet eerst nog aan de kabelboom beginnen en dat zal wel een weekje ofzo minstens duren

Geplaatst: do 14 okt 2010, 20:41
door Den Hans
Origineel is 226cc en ge berekent 233cc. Hallo ? Wat is het probleem?
Een 205 1.9 GTi (122 - 130pk) heeft dezelfde injectors als ne Mi16 (155-160pk). Geven max 218cc ofzo...
Geplaatst: do 14 okt 2010, 20:46
door gino
ik ben ook niet zeker dat ik 160pk ga hebben, als er meer inzit, maar ze kunnen er niet uitkomen omdat de injectoren tekort schieten, is dat nogal spijtig he.
maar als een MI16 met 218cc toekomt, zal ik ook wel met 226 toekomen waarschijnlijk.
Geplaatst: zo 24 okt 2010, 12:33
door gino
na lang zoeken heb ik eindelijk bijna alle schema's bij elkaar gevonden om de kabelboom klaar te krijgen. en ik heb dus al een groot deel van de kabelboom kunnen tekenen.
nog een paar dingen uitzoeken en dan is hij klaar.
en dan ben ik ook al begonnen met een deel te solderen en in te pakken.
binnenkort nog verder solderen , alles goed leggen , en aansluiten.
Geplaatst: di 26 okt 2010, 16:47
door gino
de kabelboom is voor 80% klaar

.
met wa chans kan ik deze week nog proberen hem is te starten
maar voor nu nog enkele foto's van de vorderingen.

Geplaatst: di 26 okt 2010, 16:59
door jurgen_s
knap dat ge het allemaal zelf doet
Geplaatst: di 26 okt 2010, 17:13
door gino
als student is mijn budget nogal beperkt , dus dan moet het wel zelf, maar het is wel plezant om te doen

Geplaatst: vr 05 nov 2010, 11:29
door gino
begin deze week heb ik hem is proberen te starten, maar zoals verwacht ging het niet echt zoals ik had gehoopt
mijn bekabeling is nochthans volgens mij goed.
op de software van dta staan ook enkele testfuncties waarmee injectors, bobine, naftpomp, enz.. kunnen getest worden.
en van deze werkte enkel de injectors, terwijl de aansluitingen naar bobine en naftpomp goed zijn

vrij raar dus.
maarja , daar zie ik nog wel is naar als ik terug tijd heb.
vandaag eerst nog een gti'ke klaarzetten voor morgen op zolder

Geplaatst: za 13 nov 2010, 11:26
door gino
finally , it is alive
na veel problemen heb ik hem vandaag eindelijk gestart gekregen.
blijkbaar waren de gaskleppotentiometer en de bobijn niet goed. nu is het enkel de naftpomp nog die niet werkt (heb hem voor te starten ff met de hand aangeschakeld).
nu nog een paar dingen afwerken en zien dat de naftpomp kan aangestuurd worden via de ecu en dan kan hij naar de testbank.
eerder deze week ook nog een kadootje aangekomen vanuit de UK.
