Pagina 3 van 10
Geplaatst: ma 07 sep 2009, 23:21
door KrisKe
ik heb volgende zomer wel een setje velge voor deze liggen hint hint

Geplaatst: do 19 nov 2009, 16:18
door dt205
allee we zijn er aan begonnen om de motor uit de 106 te lepelen. vandaag samen met mn broerke er op gevlogen en hij ligt er praktisch uit. alles ging heel vlot. zo ne 106 zit heel simpel ineen. enkel op de rembekrachtiger hebn ik wa gevloekt.
Nu ben ik nog op zoek naar een giraf want da heffen zie ik nie zitten

.

Geplaatst: do 19 nov 2009, 18:45
door PUG(z)OT
ow wat zijn de plannen???
zonder gi en raf gaat da ook zo

auto zo laag mogelijk op de grond zette, motor los doen en laten zakken, en dan den auto zo hoog mogelijk omhoog

Geplaatst: vr 20 nov 2009, 09:21
door dt205
een giraf heb ik al gevonden se. via via kan ik ergens 1 lenen.
de motor wordt gewoon gereviseerd en terwijl een beetje opgekieteld natuurlijk. maar hij moet vooral betrouwbaar zijn.
de cilinders honen en nieuwe segmenten. de kulas gaat wss wel binnen om te bewerken, ook wordt het vliegwiel een beetje afgedraaid. en dan blueprinten (alle pistons op gelijk gewicht en krukas e.d. balanceren). een wildere nokkenas denk ik niet te steken.
ben ook aant denken om de batterij in de koffer te zetten. betere gewichtsverdeling en dan zit er toch een beetje gewicht op die achteras. en terwijl is de motorruimte weer wa properder.
Geplaatst: vr 20 nov 2009, 11:00
door jurgen_s
werkt peugeot niet met cilinderbussen op veel van hun blokken?
Ik weet het wel niet voor dit blok...
Geplaatst: vr 20 nov 2009, 11:03
door dt205
ah da zou idd ook kunnen. weet ik zelf ook niet. de blok heeft als code TU5J2 dacht ik.
Geplaatst: vr 20 nov 2009, 11:33
door Den Hans
flappy schreef:werkt peugeot niet met cilinderbussen op veel van hun blokken?
Ik weet het wel niet voor dit blok...
Simpel:
alu blok -> bussen
gietijzer blok -> geen bussen.
Geplaatst: vr 20 nov 2009, 11:36
door jurgen_s
weet ik, maar ik weet niet of de deze een gietijzeren blok heeft.
Geplaatst: vr 20 nov 2009, 11:41
door Den Hans
1.6 is gietijzer.
Geplaatst: zo 22 nov 2009, 22:19
door dt205
gisteren een giraf thuis gekregen die ik effe kon lenen en waarvoor ik super dankbaar ben.
heb dan net de motor er uit kunnen sleuren. morgen of overmorgen de boite eraf halen en de motor op de motorbok vijzen.
de motor en boite aan de giraf. je ziet ook mn blingbling nieuwe motorbok rechts staan
nogn fotootje van andere kant:
en de motorruimte die ooit wit geweest is. wordt ofwel terug mooi proper gekuist of als ik durf heb ik nog iets speciaal in gedachte:

Geplaatst: zo 22 nov 2009, 22:28
door KrisKe
ge gaat er tegen aan persies,
tegen sweinfurt 2010 klaar?

Geplaatst: zo 22 nov 2009, 22:42
door dt205
euhm... ja kzou hem toch tegen de zomer terug rijdend hebben.
Geplaatst: di 24 nov 2009, 15:46
door dt205
motor en boite zijn van mekaar en de motor hangt op de bok. kheb er ook al de bekabeling en enkele kleine onderdelen afgehaald.
motor op de bok:
de kabelboom:
de boite:
nu weet ik niet wat ik eerst ga doen eigenlijk
de motor, de boite of de motorruimte.
Geplaatst: do 26 nov 2009, 17:09
door dt205
ik heb een topic geopend bij motor&performance over de inlaat collector.
als iemand daar meer info over heeft, laat aub weten in dat topic:
http://www.peugeotforum.be/viewtopic.ph ... 293#145293
Geplaatst: vr 01 jan 2010, 15:23
door dt205
eindelijk alles een beetje kunnen proper maken.
met behulp van een bus TIX en een kärcher toch al erg veel eraf gekregen:
motorruimte
motor
versnellingsbak
