Pagina 13 van 28
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:01
door Den Hans
Dus er mag een korrel zout bij genomen worden? 30pk aandrijfverliezen... Yeah right.
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:02
door gino
mja dat weet ik niet , het is allemaal al oud he , cardans zijn niet meer wat ze moeten zijn enzo
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:10
door Den Hans
Jaja, maar ge hebt 34pk aandrijfverliezen zo gezegd? Met zo'n lage vermogen is da veel. Ge hebt al lichte wielen enzo.
Toch maar eens opteren voor een goede bank/afstelling...
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:15
door gino
tis natuurlijk vant school , dus zo heel nauwkeurig zal het niet zijn.
ik weet eigelijk niet hoe groot het verschil meestal is tussen vermogen aan de wielen en aan het vliegwiel.
( het is me trouwens ook opgevallen dat hij maar tot 6800 tr/min heeft gedraaid , dus als ze tot 8000 waren gegaan had hij misshien nog iets meer gehad )
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:23
door Den Hans
Ja, waarschijnlijk wel. Maar eerst maar eens die carbs afstellen.

Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:26
door gino
blijkbaar zou het verschil zo'n 14% moeten zijn ( is dus 'net' iets minder

).
mja , het probleem is natuurlijk iemand vinden die dit goed kan.
voor de moment moeten we het zelf zowat doen
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:30
door happy
ik heb een uitdraai van de testbank van mijn 306 en die heeft 151pk aan de wielen en 169 aan de krukas,dat is een verschil van 18 pk.
weet niet of je daar iets uit kunt afleiden.
Geplaatst: di 15 dec 2009, 21:32
door gino
dat verschil is wel veel kleiner als bij mij

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 11:47
door gino
damn , juist gezien dat er +- een halve liter olie uit mijne motor is gespoten

.
bij de laatste testrun stonden de carbu's vrij slecht afgesteld, maar we moesten weg , dus ben ik zo maar naar huis gereden. vandaag heb de carbu's terug 'goed' afgesteld en hing er olie over mijn motor en aan mijn motorkap. zeker een halve liter olie is er langs mijn oliepeilstok weggespoten

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 17:53
door PUG(z)OT
langs u peil stok? das toch wel t teken van onderdruk... hoe zit t met u catch tank? mss zuigerveer verkeerd staan ofzo?
Geplaatst: wo 16 dec 2009, 20:17
door gino
hij heeft inderdaad wel wat onderdruk , ge kunt het ook voelen als ge de olievuldop eraf haalt. ik denk dat ge altijd wel wat druk voelt , maar ik weet niet hoeveel dit mag zijn. ik heb hem net nog is laten draaien , en nu spuit hij geen olie meer weg (en er zit nog in

) .
Geplaatst: wo 16 dec 2009, 21:31
door peugeotfreak
dat van die bogie kabels heeft twoofive ook last van enkel heeft hij het bij cilinder 1 en 2
Geplaatst: do 17 dec 2009, 22:16
door gino
peugeotfreak schreef:dat van die bogie kabels heeft twoofive ook last van enkel heeft hij het bij cilinder 1 en 2
en het rare is dat het nu allemaal terug in orde is ( er staan wel andere webers op nu , dus misschien zat het niet in de bougiekabels, maar wel in de webers). alleszinds , hij draait terug , heb er juist ff een toerke mee gedaan in de sneeuw

.
morgen even zien ofdat hij nog olie buiten heeft gesmeten.
voor de rest zijn er ook nog wat vorderingen aan de toekomstige crossauto
de onderkant is vrijwel volledig proper gemaakt , de rutex ( of hoe het noemt) eraf gehaald. was weer meerdere uren werk , maar het zal een groot verschil geven

Geplaatst: do 17 dec 2009, 22:20
door jurgen_s
rutex afgebrand?
Geplaatst: do 17 dec 2009, 22:22
door gino
eerst opgewarmd en dan met steekmesjes en staalborstels op het boormachien.